Blog

>> SzervizAlfás Theo // Alfa 156 1.9 jtd Sportwagon // 2015-09-11

Elkészült a verda jobb oldala is. Erre azt hittük, hogy itt éppen-csak javítgatni kell a sárvédő ívet. Na mikor lecsiszoltuk, letisztítottuk akkor kaptuk az ívet, mert teljesen KO-ra volt zúzva a kerékjárati ív ajtó alsó felének találkozása. A jobb oldalról megmaradt fél kiló gittel /kittel, kinek mi tetszik/ "újra építették".... Nem számított arra, hogy ca 2 cm-rel van beljebb a lemez... kentek rá többször bőven... Akkor törtem volna el a kezeit annak a "lakatosnak".
Most már biztosan beszélek az előző tulajjal, megemlítve, hogy nagyon ügyes kezű lakatossal dolgoztatott.Aranyba kéne mártani a kezeit, jó forróba!

Ajtók beállítva, donor jobb oldal íve felhegesztve, lekezelve, alapozva, tömítve, kittelve csiszolva, előkészítve a teljes fényezéshez.

1.kép ilyen volt. Nem igazán adja vissza a változó illesztési hézagot az ajtó és a sárvédő között...
2. - 3. kép ilyen lett, fényezés előtti állapotban még.

Komplett alváz- és üregvédelem elvégezve, kúszó viaszos konzerválókkal befújva a legeldugottabb helyeken is. Alsó kis kifolyók lezárva, csomagtartóban szintén zárva minden felesleges luk, rés, régi vonóhorog rögzítési pontjai. Az egész csomagtatró belseje kezelve, alapozva rücsivel kifújva, majd viaszos gyantával átvonva minden részben.

Kezdődhet a fényezés előkészítése, majd a fényezés szeptember18-án.

 
>> SzervizÁkos91 // Alfa 147 1.9 JTD 8V // 2015-09-10

Egyik napról a másikra az autó nekiállt össze vissza menni az úton. Fékezésnél pedig örültem, hogy nem mentem neki a szembejövőnek. Alánéztünk és sajnálattal láttuk, hogy a bal első alsó lengőkar egyik szilentje szó szerint kifordult a helyéről. Csak a jó isten tartotta a bal elejét. Gyorsan orvosoltuk a problémát egy komplett új lengőkarral. Végre marad az úton.

 
>> SzervizTommaso 159 // Alfa 156 1.9 JTDm 16V // 2015-09-10

Selenia WR Disel,olajszűrő, pollenszűrő.

Km: 217000

 
>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2015-09-10

Gyanús, hogy ki vannak az első toronyszilentjeim, így vettem 2db Febit, de lehet majd lengéscsillapítókkal együtt fogom cserélni.
Közben megadta magát az egyik motorház tető kitámasztó teleszkóp, ezt már ki is cseréltem, Bárdis lett.

 
>> SzervizFater (Norbi) // Alfa 147 1.6 TS (120 Le) // 2015-08-18

A jobb oldali ajtókilinccsel probléma támadt, konkrétan kívülről nem lehetett az ajtót kinyitni és ezért szerelőhöz vittem le az autót 2015.08.17-én reggel - mielőtt 19-én nyaralni mennénk Horvátországba.
Az ajtókilincsnél a 3 db műanyag körömből volt egy törött (az ajtó komplett festésénél leszedték a kilincset és ezek szerint rosszul rakták össze), amit meg kellett ragasztani. A művelet során a szerelőm észrevette, hogy már néhány napja lejárt a műszaki vizsgája a kocsinak... (mivel a párom használja az autót és a kocsinak semmi baja nem volt, nem nézte meg a papírokat), így már elmondhattuk, hogy az autó 2 éve nálunk van. Igaz azóta ráköltöttük a kocsi árának 60%át a tökéletes állapot eléréséhez.

A műszaki vizsga (az előzmények ismeretében) csont nélkül teljesült. A kilincs a ragasztás utáni napon már használható volt és egyenlőre hibátlanul működik.

 
>> EseményFater (Norbi) // Alfa 147 1.6 TS (120 Le) // 2015-07-16

Idén végre sikerült eljutnunk a szezonnyitó találkozóra, mivel előbb mentünk Bulgáriába nyaralni (Malvin is járt ott). Már pénteken lementünk összekapcsolva egy kis pihenéssel az autós találkozót. Az autók megnézése után családi pancsolás következett a szomszédos aquaparkban.

>> SzervizZozo85 // Alfa 156 2,4 M-JET 20V // 2015-09-09

Ma reggel Monoron felpolírozták a lámpaburákat, mintha új lenne, utána irány Pest ahol az első alsó jobb lengőkar (TRW) lett cserélve és a váltóolaj.

 
>> SzervizLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2015-09-09

Rádióm térereje régóta szarakodik , de egy lengyel fórumon megtaláltam a megoldást. Az antenna talp elektronika oxidációja okozta. Beázásnak nem volt nyoma, és a tömítés is épp volt. valószínűleg a hő ingadozásból adódó pára lecsapódás okozta évek alatt (Kép1-3). Megtisztítottam egy kis WD40-el óvatosan. Középen a felfele álló lemezt ami csatlakozik a tető antennához megcsiszoltam mind két felét (kép 2. és 4.). Nagyon el volt oxidálva. Magát az antennát egy 22mm anya fogja a tetőkárpit alól (kép7-8). Könnyű volt leszedni 3 csatit kellett csak széthúzni (kép 10). Viszont hozzáférni nehéz volt. Le kellett volna szedni a tető kárpitot hogy rendesen hozzáférjek. Én leszedtem a hátsó takarót a végén és a mellette lévő bal oldali kárpitot lazítottam meg amennyire tudtam. Majd a peremet óvatosan kifeszítettem alóla, így éppen hogy hozzáfértem. Vigyázni kell nehogy megtörjön a kárpit. Villáskulccsal nem lehet hozzáférni, de krovával sikerült lelazítani. Az antennát 6 kis csillagcsavarral lehet kettészedni. Elég vizkőves volt , de könnyen kijöttek. Sokkal jobb lett a vétel. Nem 100%-os de már nem szakadozik állandóan. Egy új antennával biztos jobb lenne, de közel 40e ft lenne az ára (kép 12). De most már élvezhető a műsor.
Olvastam még egy módszert. A talpon lévő kiálló lemezhez ami csatlakozik az antennához hozzá kell forrasztani egy kb..20 cm-es kábelt, majd a talpon lévő lukon áthúzni. Alul a fehér csatis kábelt ami az antennán van levágni és ehhez forrasztani a kábelt. Azt pedig összedugni a gyári csatival. Erről nem írtak hogy mennyire vált be. Az előző módszer működik.
Egy német fórumon olyat is olvastam hogy összehasonlították több kocsival a rádió vételi erejét és állítólag az Alfáé gyárilag gyengébb. Mivel olaszoknál sok a regionális adó ezért elég a gyengébb tuner hozzájuk. Elvileg a rádió beállitásban van egy regionális opció ami be kell kapcsolni és ettől erősebb lesz egy picit a vétel. (még nem néztem meg). Eddig két napja tesztelem és jónak tűnik a vétel.
-----------------------------------------------------
Update: 3 hónap használat után, azt kell mondjam jól jön a rádió.
-----------------------------------------------------
Update: fél év után megint szarakodik, újra javítva.
-----------------------------------------------------
Update: 3 hónap után megint gyengén muzsikál. Vettem újat. Most Tökéletes lett!

 
>> Tuning és extraKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2015-09-08

Már régóta szemezek ezzel a gyöngyszemmel, sajnáltam rá az anyagiakat, meg hát féltem, hogy valami gagyit kapok, de végül is rászántam magam, és nem bántam meg...
Nagyon jó fényereje van, avatatlan szemnek olyan mintha xenon lenne, tartottam tőle, hogy össze vissza fog világítani, de jól eltalálták a fókuszpontját.
A jobbos lámpában még a halogén, a balosban viszont már a led világít.
A refibe és a ködlámpába nem fért be, a projektorba is csak éppen-hogy...
Már csak a tartósságában kell bíznom :)

Sajnos hiába a nagy fényerő, valahogy nem elég jól ossza el a fényt a projektor, nagyon sok fény érkezik az autó elé, és pont ez miatt nem látni elég messze, vezetni vele kicsit így olyan mintha szürkületben vezetnék, látni lehet vele de azért többet várnék...
Majd beszerkesztem valahogy a refibe, megnézem ott milyen, csak tágítani kell egy kicsit a furatot az izzó helyén, hogy beférjen...

>> EseményValeRossi46 // Alfa 159 1.9JTDm SW Black Pearl // 2015-09-08

Az első nap,hogy nem áll az udvarban :( Nem tudom hova rakni az érzést. Nagyon hozzám nőtt,de fiatalítani szeretnék,így amíg jó áron eladható,el kellett adnom.
Sokat költöttem rá,rengeteg plusz extrát kapott,de komolyabb dolog a turbón kívül soha nem volt. És azt mondják,hogy megbízhatatlan olasz :) Mai napig nem tudom tényekkel sem meggyőzni az ismerősöket,hogy ez már nem az.....de nem is érdekel már,mert ha beleültek,nem volt szavuk...és ennyi elég volt nekem :D
Szóval Alfa lesz a következő is,bár néztem offos márkákat,de nem fognak meg...egyetlen típus van ami eltud tántorítani....az idő megoldja,hogy mi lesz a döntés....de addig is marad a 147es!!!!