Blog
A csúnya külsőt az idén még javíttatni fogjuk. Alkatrész kell, nincs mese. Az SW-hez a hátsó sárvédők újonnan 140.000 ftért lehet rendelni darab áron.
Terveim szerint kell 2 db hátsó ajtó, 1 bal hátsó sárvédő, egy jobbos sárvédő ív, némi alvázvédő, festék blue cosmo szín kód alapján, jó lakatos és fényező... eddig 300.000-tól az 1.000.000 Ft-közötti összegről beszéltek az ajánlattevők. EMBEREK 800.000 ft-os kocsiról beszélünk, nem egy ferrari GTO-ról!
SW-hez bontott kasztni elemeket sehol nem kapni jó állapotban, jó áron. ÖTLET kell egy másik SW! A jó Isten mutatta meg a 2.5-V6 24V-t donorként. Alku és megvétel!


Sok keresgélés után 06.03-án megnéztük és megvettük a "pápairémet". A kocsi egy alfa rajongó srácé volt, műszakilag tökéletesen rendben, javíttatások olaj vezérlés fékek futómű rendben. Futott kilométer stimmelt, német eredet stimmelt.
Egy pici bibi volt a kocsival, amit az eladó közölt a telefonban is, de igazából a helyszínen látszott nagyon. A bal hátsó sárvédőt törték és "javították". Nos a javítás az gányolás kendács és teljes szakértelem nélküli gittelés hegesztés, festés. /Nem fényezés, mert ezt majdnem ecsettel kenték a jó öreg LADA2107es tinta kékre./ Így a csomagtérnél 1 cm-rel kisebb a kocsi hossza...
Plusz a jobb hátsó sárvédő ívet is "lakatolták gittel kézzel hullámosra.../
Ezeket leszámítva a gép pöpec és megbízható, de csúnya.
folyt.köv.



KM óra állása: 205461 Km
Guminyomás (egységesen az összes gumiban): 2.2 bar
Profilmélység (mind a négy gumin): 7.4 mm
A gumik profilmélysége csak minimálisan változott. Ebben a hónapban is elsősorban a városban közlekedtem az autóval, mindössze kb. 240 km-t tettem meg országúton, illetve autópályán.


A bal hátsó sárvédőt meghúzta egy fehér autó egy szupermarket parkolójában. (köszönöm szépen, hogy üzenet nélkül elhajtott...). A fényezés szerencsére nem sérült (a karcolásokat kipolíroztam), de két kisebb horpadás maradt, ami zavart, így vettem a képeken látható horpadás javítót. A két horpadást sikerült vele teljesen láthatatlanná tenni. Fel is lelkesedtem és az előző tulajoktól örökölt horpadásoknak is neki estem. Végeredmény: 3 teljesen eltűnt, 3 kisebb lett (ezeket valami élesebb tárggyal ejtették és az élek lenyomatai megmaradtak). Van még négy horpadás, amit alkalomadtán kihúzok majd...



Mostanra nagyon leereszkedett a tetőkárpit borítóanyagja és mivel sajnos dohányoztak az autóban előttem, így jó büdös is volt... muszáj volt cserélnem. Lámpák, kapaszkodók, oszloptakarók le, ajtó gumitömítéseket óvatosan kb. félig lehúzzuk és akkor szépen le kell feszegetni, mert nagyjából középen oda van ragasztva a tetőlemezhez a merev kárpit. A régi fedőanyag lekaparása, főleg a jó kis nikotinos ragacsos szivacsmaradék nem volt túl fincsi, de kész. Jobb az illat is. :) Ha már szét volt bontva a tető, akkor már a kissé betegeskedő antennámat is reparáltam és kapott a szélvédő egy kis napvédő csíkot. :)
anyag + ragasztó spray + antenna + szélvédőcsík kb. egy tízes.








Itt volt az ideje az olajcserének. Az új olaj betöltése után feltűnt, hogy az olajnyomás lámpa nem világít. A második képen van az oka... Vagy lejött a kábel a váltó kiszedésnél, vagy egy menyét húzta le. Mindenesetre leszedtem a légtömegmérő és a fojtószelep közötti légcsövet és visszatornáztam a helyére a vezetéket. Most már látnám, ha nem lenne olajnyomás... :)


Gondoltam ha már a külső lámpákat nem piszkálom, akkor legalább a belteret dobom fel kicsit. Ledesítettem hát az utastéri lámpákat, 4db Osram LED izzóval.
Hozzátenném, hogy én hideg fényű izzókat tettem be, de akinek a klasszikusok meleg fénye jobban bejön, annak itt a link ugyan ehhez a LED izzóhóz, csak melegebb fénnyel.






Nem nagyon figyeltem fel rá, de pár napja feltűnt, hogy a termosztát sajna nem jó. A max hőmérséklet amire fel tud kúszni az 70 °C, úgyhogy cserére szorul. Valamelyik ékszíj is nyikorog, biztos a feszítővel van valami, majd valamikor alá kell mászni és meg kell nézni. Jó hír viszont, hogy az olajfolyás abbamaradt, így a tömítés egyelőre nem létfontosságú. A jövő hét végére remélhetőleg minden hibát sikerül majd orvosolni.
Sajnálatos módon egy kirándulás alkalmával, 30as tempóval bele mentem egy úthibába,lekoppant az alja, aminek az lett a következménye, hogy elrepedt az olajteknő. Lassan szivárgott a motorolaj,haza tudtam vele jönni. Zéé mester és csapata megreparálta (Andy hathatós segítségével) Köszönet nekik! Így az aktuális olajcsere picit hamarabb, de elvégezve. Szokásos olaj: Selénia WR 5-40 került bele.