Blog
A kánikula beköszöntére az autó a hűtőventilátor működésének beszüntetésével reagált, nem nagy örömömre. A klíma dolgozott, a motortérben a klímacsövek jéghidegek voltak, de ebből semmit sem fújt be a ventilátor.
Szerelőm soron kívül fogadott és megállapította, hogy szerencsére nem a ventilátor hibásodott meg, hanem a hűtőventilátor vezérlőjébe bemenő csatlakozó megolvadt, illetve a vezérlő nyomtatott áramköre is kissé. Némi forrasztás és bütykölés a nyákon és a vezetéken, kapott egy új csatlakozót, és a ventilátor ismét üzemel, fújja a hideget (is).





159.777km. Műszaki. Jobb és bal első alsó lengőkarok, kézifékkötél csere, kipufogó javítás...stb. Elég drága "mulatság" volt,remélem most egy ideig kitart. Még vizsga előtt két felnit görgőztetni is kellett, azt is megcsináltattam. 2017.májusig legálisan a forgalomban:-)

Nem tartott sokáig a tempomat meglétének öröme. Igaz nagy bosszúságot sem okoztak az alább leírtak. Hétvégén egy viszonylag hosszabb utazást követően autópályán használtam a tempomatot. Odaúton semmi gond, hazafele viszont a második bekapcsolásnál ismét nem világított a zöld ikon. Sőt, az egyik utcába bekanyarodva kaptam is két hibaüzit, ABS és VDC hiba. Elő a mobilt, hibakód olvasás, P0504 féklámpa kapcsoló. Hazaérve kiszállok, látom ám világít a féklámpa egyfolytában. Amúgy a tempomat is érdekes volt, mert éppen hogy hozzáértem a fékpedálhoz, már oldott, szinte nem is fékeztem. Persze Hardy cartárssal kibeszéltük többször a pedál kapcsolók rejtelmeit, hisz nem egyszer szedte már szét ő sem. Innen is sok köszönet Ricsinek, aki mindig jó tippel lát el ;-) Ugyan kiszereltem a kapcsolót, szét is szedtem, kapott kontaktsrayt és tisztítást, de nem sokat ért. Ideiglenes megoldást találtam, a pedált a kapcsoló alatt felhízlaltam egy 3mm vtg öntapadós szalaggal, ugyanis a pedál nem nyomta meg a kapcsolót annyira, hogy oldja az áramkört. Unixban másnap vettem egy új kapcsolót. Fontos, hogy vásárlásnál figyelni kell, hogy tempomat miatt 4pólusú kapcsoló kell, a kétpólusú kevés! (a stekkerből két kábel a tempomaté két kábel a féklámpáé) Ki-beszerelés max 2 perc. Beszerelés előtt persze a pedálról a hízlalást eltávolítottam. Egy rövid próbautat tettem, minden újra rendben van. Hogy az ABS + VDC hibák emiatt voltak-e, azt nem tudom, hisz BT ELM327el az ABS-t nem tudom kiolvasni. Majd ez is kiderül...





Kicseréltem az első Brembo féktárcsákat, mert válluk volt. FEBI Bilstein került a helyére az ATE betétekkel remélem jól kijönnek! Sajnos a fékfolyadék kupakot a biztosíték táblára tettem és mikor elmentem próba körre valószínű elhagytam. Csak egy óra múlva jöttem rá, de már nem találtam rá, csak egy másik sorstárs hűtővíz kupakjára. :D



Alkalmi vétel keretében sikerült hozzájutnom 4 db gyönyörű állapotban lévő gyári 18"os Speedline alufelnihez.





A Magneti Marelli akksi elment... cellazárlattal bùcsùzott , amely egyenes okakènt szolgált egy finom kis generátor állòrèsz pirìtòsnak. :( Szegèny lovam most Kovács Pisti (Montreal tulajdonos) műhelyèben piheni fáradalmait . Ùj akksit már kapott , de a generátor felùjìtás ki tudja hol áll meg...

Megadta magát a hátsó kipufogódob bekötőcsöve. Nagyon el volt már korrodálódva ezért teljesen eltörött. Pótoltuk egy darab csővel.
Közben kicseréltük a motorolajat és a szűrőt. Természetesen Selenia 5W40-et kapott.
KM állás: 290.000
Az alábbiak kerültek beépítésre:
- vezérmű szíj készlet
- hengerfej csavar
- hengerfej tömítés
- kipufogó sortömítés
- kipufogó tömítés
- szelepfedél tömítés
- szívósor tömítés
- termosztát tömítés
- vízpumpa
- olajszűrő
- tömítő paszta
- motorolaj
- gyűrű garnitúra
- hengerfej javítása
- hajtókar csapágy.
Kipufogó hegesztés, vezérlésmódosító cserélve.
A dízeles „kerregés” megszűnt, szépen jár. :)
Őzike péntek este úgy gondolta, hogy arra jár amerre én. Hát nem járt jól :-(
Szombaton úgy gondoltam, felhívom Ferkét, mert ez a dizájn nem jött be. (1.kép)
Majd mind a ketten úgy gondoltuk, hogy hétfőn elmegyek a cuccokért Soprano kollégához, mert ami nekem kellett az nála volt.
Soprano kolléga úgy gondolta, hogy segít nekem átrakni a gépháztetőt és a lökhárítót, hogy legalább valahogy kinézzen a dolog. (2,3.kép)
Kaptam egy kereszttartót és egy zárhidat is de az később lesz majd kicserélve.
Soprano kollégával úgy gondoltuk, hogy ez így mindjárt más. (4,5.kép)
Még majd lesz egy hűtőrács is, de úgy gondoltam, hogy azért majd pénteken megyek :-)
Nagy-nagy köszönet a gyors és hathatós segítségért Ferke és Soprano kollégáknak, barátoknak, Alfa őrülteknek!
Update: hűtőrács Ferkétől (6.kép)






Bár a szervizkönyves km szerint még nem, de az évek előrehaladta miatt úgy gondoltam, esedékes egy vezérlés csere. Sokáig keresgéltem a környéken megbízható szerelőt, aki elvállalja, de nem találtam meg a megfelelő embert. Aztán Sugár cartárs volt olyan jó fej, és kölcsönadta a vezérlésrögzítő célszerszámot, és mivel ezen kívül rendelkezésemre állt a szakmai- és műhelyfelkészültség, magam csináltam meg.
A főtengelyről a PK-szíj tárcsáját volt egy kicsit szopás levenni, mert az hajlamos rárohadni a vezérműszíj-tárcsa tengelycsonkjára, de egy nagyobb méretű dornival, és kalapáccsal ez a kötés is oldható.
Beépített alkatrészek:
- vezérműszíj (Dayco)
- vezetőgörgő (Ruville)
- feszítőgörgő (Ruville)
- vízpumpa (Starline, fémlapátos)
Az alkatrészárakat nem tudom, mert a szettet a családtól kaptam, születésnapomra :)
Olaj+szűrő 12000 Ft.
Km óra állása: 222300 km.
Előző olajcsere 213000-nél, csak a bejegyzés elfelejtődött.
220000-nél nyári gumi garnitúra került fel, kicsit belenyúltunk a szezonba a téliekkel, de azoknak már úgyis mindegy volt. Sikerült egy garnitúra keveset futott Michelin Primacy HP 205/55 R16 gumit szerezni, azok kerültek fel. 15000+4000 Ft.
