Blog
Ma túlesett az EGR egy takarításon, gondolván, hogy esetleg szorul és ez okozza a gondot. Szétszedve gyanúsan tisztának tűnt és valóban alig jött belőle koksz, szinte csak annyi volt mint egy olyan szekrény tetején a por, amit 2-3 hete nem takartottak. Lehet hogy nincs is nyitogatva menet közben? Ott sincs egy deka korom, ahol a szaki elmondása szerint minden általa szétszedett EGR-nél volt.
Mivel odafelé bedobta a check engine pilácsot, rá is dugtuk gépre, hogy mi lehet az. A DPF nyomáskülönbség szenzor volt, de valúszínűleg csak ideiglenes hiba volt, mert törlés után nem jött vissza. Ránéztünk a működésére és mért rendesen úgyhogy az OK. De ha már rá vagyunk hangolódva az agyára, nézzünk rá az EGR-re...
Furcsa dolgokat csinált. A nyitottság % összevissza ment 3.998% aztán gázadásra 30-40%, majd elengedve a gázt elkezdett szép lassan felmenni 60%-ig és hirtelen felugrott 90%-ig, majd ugyanilyen hirtelen vissza 3.998%-ra. Hozzá se nyúltunk a gázpedálhoz és összevissza nyitogatta/zárogatta. Közben rendesen hallható volt, ahogy a motor hangja változik. Jövő héten berakunk egy másik (tuti jó) EGR-t, hogy azzal mit csinál. Akkor folyt köv....
Sajnos nekem is előjött ez a nem is olyan apró bibi, hogy eltörött a bal hátsó ablakemelő mechanikám. Egy gyors alkatrészcsere és újra emel.
Mivel volt egy Pioneer multimédiám, így elhatároztam, hogy összeépítem egy tolatókamerával. A kamera része a rendszámvilágítással egybe van építve. Mikor vezetékeztük a rendszert észrevettük, hogy valaki meglovasította a rca bemenetet, így maradt ebay barátunk, ahonnan elég hamar meg is jött a kábelköteg.
Végre volt egy kis időm, hogy az enyhén hiányosan világító műszerfalban kicseréljem a rizsszemizzókat, csak 8 darab volt kiégve, az összeset multiméterrel kimértem.
Éjjel alig látszott az olajnyomásmérő, az üzemanyag-szintmérőből semmit nem láttam és a fordulatszámmérő sem volt teljes fényben illetve az olaj és vízhőfok is csak épphogy látszott a sebességmérő világításától
Ha lesz időm és meglesznek a piros rizsledek akkor újabb csere következik. :)
Mai napon megjött a szelep. Nem birtam ki, hamar-hamar neki kellett állni a beszerelésnek! Szerszám hiányában ne állj neki szerelni! Zégerfogo szükséges! De csak megoldottam!
Motorburkolatot nem feltétlen szükséges levenni. Ha ügyes vagy a vakuumcsövet elérni!
Még egy kis finomhangolás szükséges,de bent van!

Régóta akartam már egy megoldást arra hogy ne kelljen minden héten kiírni egy audio CD ha friss zenéket akarok hallgatni. Elgondolkozom egy új fejegységen is de végül a jack csatlakozás mellett döntöttem mert szeretem a műszerfalat gyári fejegységgel. Nem egy nehéz dolog magam is meg tudtam volna csinálni de nem akartam kábelt rendelni +most akartam, várni nem.... Kábellel együtt 3000 pénz volt.
Egy izzócsere után sikeres vizsgát tettünk :)
GE Megalight Ultra 120+ került be, az előző Osram Nightbreaker gyorsan elfogyott :(
Km:175 436
Eljött a 15 ezres olajperiódus. Szokásos Total olajat kapott + egy új levegőszűrőt. DZ csinálta ezt is. Visszanézve az elmúlt 1 évet, az olajfogyasztás beállt az 5,000 km / 1 literre, amire azt mondják hogy a TS motorhoz képest még nem is rossz.
0
421
Fórum
Friss topicok
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- 4C
- Coffee - Minden ami kávé
- Forma-1
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Giulia
- Junior
- Alfa történelem, híres ...
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV