Blog
kicsit már ki is voltak,meg volt egy kisebb kattogás a bal oldalról,vettem rá a Bárdiban 2 db új féltengely anyát!
144932 km





Felkerültek a krómozott visszapillantó tükör borítások!
A borítás cseréje egyszerű, a tükröket a lehető legjobban előre kell billenteni, majd felülről óvatosan feszítve lepattintani a belső kör alakú műanyag keretről. Ahogy lejön a tükör, már belülről láthatóak a borítást rögzítő műanyag fülek. A többi megy magától.
A következő optikai fejlesztés a krómozott kipufogóvég lesz, aztán jöhet a fényezés rendbetétele.







3 nap alatt beműtöttem mindent a helyére, köszönet a Mörus Carbon Arte-nak a munkáért:-)
1 hónap alatt készült el, de a végeredmény pazar.
( Nem fólia nem VTN, szénszálas karbonszövet )
part 2-3 ( aug.21. ) : kormány, alsó polcok, A és B oszlop is kész.
( plusz 1 nap )









Balatonról hazafelé tartva, sok csomag, 3 bicaj, 34 fok, stb., egyszer csak elmegy a kuplung. Illetve szerencsére valami maradt az alján, csak a felső kétharmad esett be, még haza tudtunk érni, és egyből elgurulni a műhelyig.
Alapos diagnózis után elkerülhetetlennek látszott a teljes szettet, hidraulikákat cserélni, jó sok pénzért...
Az eredmény, hogy a következő 200 ezer km-en nem lesz gond a kuplunggal. Nem várt eredmény, hogy a pedál nagyon játékautós lett, tiszta suzuki... Ez lett annak idején a régi 155-ös esetén is, annak is egyszer javítani kellett a váltóját, kuplungját, és az addig beton pedál opelcorsássá vált. Annak idején még Szamosi mesterrel együtt mosolyogtunk ezen, most csak a fényképét nézve jutott eszembe a régi eset...
Olyan furán tök más színe volt a két fényszórónak, ha úgy esett rájuk a nap, így kapott egy polírozást. Jó áron, szépen megcsinálták, mindenképpen megérte!
Sajnos a bal fényszórómon továbbra is van egy ronda repedés, amin a korábbi javítás annyit javított, hogy még rondább lett, ezt a polír sem tüntette el. :(
Ebben a kutya melegben, már nagyon küzdött a klíma, így elvittem feltöltetni. Korábban a "szaki" azt mondta, hogy jó ez, nem kell tölteni, hát úgy tűnik kellett volna, csak szegény hülye volt. Szóval 550gr helyett 150gr gáz volt benne, most megy mint az álom. :)
Ma nekiálltam, hogy szétkapjam a Pók eredeti váltóját. A cél, hogy letömítve vissza lehessen tenni.
Sajna elakadtam, mert nem jön szét a kuplung oldalon. Kell egy 30-as krova, hogy a fogaskereket le tudjam venni.
folyt. köv.












Mivel nem tudom mikor, mit cseréltek az autón ezért vétel után csináltatok rajta egy kis szervizt, olaj és szűrők cseréje, kap 0w40-es Sport olajat by Castrol, fék, szervo, váltóolaj csere. Szíjakat felülvizsgáljuk és ha kell azokat is cseréljük, a vezérlést elméletileg cserélni kellett volna 105000km-nél a gyertyákat meg 70000-nél.
Az sw-kben - nem mindegyik felszereltségben - gyárilag elhelyezésre került egy subwofer a csomagtartó bal hátsó felében. A mélynyomót bármilyen fejegység, mely a gyári ISO csatlakozó szerint van bekötve, képes meghajtani minden gond nélkül, mivel a mélynyomó teljes vezetékkötege a kocsi fő kötegébe került integrálásra. 1. kép
Ha valaki utólag szeretne beépíteni egy mélynyomót, akkor ki kell keresni, hogy esetleg a saját kocsijában van-e előkészítve / ott van-e a fehér csatlakozó / a mélynyomó helyénél. Ha igen csak rá kell csatlakoztatnia az eszközt. Amennyiben hiányzik a csatlakozója két dolgot tehet:
1. Keres egy donor sw-t, melyben még meg vannak a sértetlen kábelkorbácsok, amelyből visszabontja a bal küszöbnél végig futó fő köteget, megnézi, hogy a csatlakozók, vezetékek száma hossza egyezik-e a sajátjával, majd vásárlás után cseréli a saját kötegével, és ha minden jó akkor élvezi a mélynyomó szép basszus hangjait. Ehhez kell egy kis affinitás az autószereléshez és az autó villamossághoz. Türelem és kapcsolási rajz visz az ügy sikeressége felé.
2. Egy beszerzett csatlakozóval, némi kapcsolási rajjzal kábelekkel felvértezve a gyári kábelköteg mellé behúzunk ca 7-10 kábelt, amit a kapcsolási rajz alapján a gyári csatlakozási pontokra kötünk.
Ha mélynyomót veszel, elsőre keresd meg a kocsidban a csatlakozási pontját baloldalon hátul, fehér csatlakozó. Nézd meg, hogy ott van-e a mélynyomót rögzítő tartóvas a padlólemezen, mert ha nincs azt is kell venned. Ne felejtsd el elkérni a rögzítő csavarokat, kárpittakaró elemet, és a fekete csavartakaró kupakokat is.
A mélynyomó egy 2.5 V6-24 V 156 sw-be költözött. Új életet kezdett! Sok kilométert és zenét kívánok nekik!





Lassan 2 hónap szellőzés után a váltó visszakerült a helyére. Nem a motortéren belül, de elfoglalta helyét a motor oldalán. A 159-be való kuplung "Plug & Play" módjára felkerült a lendkerékre és nagyjából 5 perc volt helyére igazítani a váltót. Elküldtem ma a volánművet felújításra, remélem jövőhét elején megérkezik, majd apró változás után minden elfoglalja a helyét a motortérben.