Blog
955 km-en ebből 810 km autópálya és főút a többi Füredi proszkálás, 9.6 liter/100km ! Tiszaújváros-Balatonfüred-Zalaegerszeg-Tiszaújváros

Ma kirándultunk egyet Szardíniára, ami ugye Olaszországhoz tartozik. Ehhez először végig kellett kocsikázni Korzikán a legdélebbi kikötőig, Bonifacio-ig.
Mivel a kikötőt őrző vár egy hegytetőn van, gyakorlatilag bevehetetlen. Egyik ostromló csapat mégis próbálkozott és az utolsó képen látható lépcsőt vágta titokban a sziklába. Állítólag véletlenül buktak le, már csak pár fok hiányzott...
Most van egy lépcső lefelé a várból, ami nem vezet sehová.












Ma meglátogattuk a sziget közepén fekvő Cortie városát.
Két érdekes dolgot találtunk:
1. Corsica Cola - mintha hasonlítana valamire. A fiam szerint a legócskább tacskós kóla is nagyságrendekkel jobb :-)))
2. Itt született Napóleon












Tegnap sikerült arra a pontra jutni a kocsival, hogy beindítottam a motort. Ugyan se LMM se turbo nem volt bekötve, mégis hallani akartam, hogy minden rendben van-e. Ahhoz képest, hogy csak szívó üzemmódban dolgozott, még a házpedálra is elég szépen reagált. Várom a szívó, illetve kipufogó csöveket, ha felraktam őket a helyükre, mechanikus oldalról készen lesz a motor. Így folytatódhat a munka a kasznin...
Ma megkapja az olajat és a szűrőket az új szerelmem :) Ha már csinálom, kicserélem az ablaktörlő lapátokat és egy mosás is belefér.
Egész olcsón sikerült beszereznem mindent, ha valakit érdekel honnan akkor elárulom!

Kissé összegyűlt a por, a kosz a motortérben, indításkor néha ingadozott-dadogott a motor, így rászántam pár órát és kitakarítottam a motorteret, a fojtószelepet.



Olajcsere (LIQUI MOLY 5W40)
Olajszűrő (Müller)
Levegőszűrő (Müller)
D.Z. Tuningnál volt az autó
194.400 km.
Az a helyzet hogy a 159-es ajtóhatárolói nyitáskor és csukáskor elég csúnya kattogó hangot adnak.Kérdeztem pár cartársat hogy mit lehetne vele kezdeni de mindenki azt mondta hogy csere.Én úgy gondoltam megnézem hogy miért kattog és kiszereltem.Először úgy tűnt hogy esélytelen a dolog de aztán rájöttem a titok nyitjára.Van két zárólemez mindegyik oldalon ami egy előfeszített rugót tart.A rugó alatt van két medúza alakú műanyag és nagyjából ennyi.A javítás annyi volt hogy szétszedtem,alaposan eltakarítottam majd zsírban gazdagon összeraktam és láss csodát csendben van.Hogy mennyire lesz tartós a javítás az majd idő alatt kiderül.
A kiszerelés menete:
1. A műszerfal alatti takarószövetet levettem.
2. A határoló rögzítőcsavarjait kivettem.
3. Az A oszlopban van a határoló amit az 1.2. pont után könnyedén ki lehet venni.
4. A takarólemez óvatos eltávolítása.(csavarhúzóval ki lehet feszíteni de csak annyira hogy a rugó még ne vágjon szembe aztán egy 8-as anyát a rugóhoz téve satuban kicsit összeszorítva a takarólemez könnyen kicsúsztatható!)
5. Tisztítás
6. Zsírzás
7. Összeszerelés a 4.pontban leírtaknak ellenkező sorrendjében.
8. Határoló és takarószövet visszaszerelése.








