Blog

>> SzervizTorque // Alfa 145 1.6 Ts // 2009-06-14

Kicserélésre került a mai nap folyamán a lengőkarok, kormányösszekötö külső gömbfejek és stabilizárot szilentek!
Már csak a futómű állitás van hátra!
Köszönet Willy cartársnak az alkatrészekért!

>> SzervizEngineCoffeeTables // Alfa 156 2,5 V6 // 2009-06-16

Vasárnap kivittük a húgomat a reptérre és mivel a tengerparton van a Prestwick-i reptér elidéztünk kicsit a Baywatch-i strandot idéző parton és készítettünk pár képet( a 156 képei között találtok párat). Nagyon szép környezet, csak az időjárással van baj. A napsütés, magas hőmérséklet, szélcsend 3asból kettőnél több még sose volt, de egynek is őrülni kell. Most is csak napsütés volt:))))
A hűs áramlatok pedig az autóban keletkeztek végre, mivel kicseréltem a szellőztető ventillátor motor ellenállását. Nem müködött amikor megvettem, és a második villanyász mondta meg ugyanazt amit Szilárd már az elején mondott. 1 hét keresgetés után találtam egyet ebayen és ma megjött. A klimát majd le kell ellenőriztetni, valószinüleg nincs gáz:)))))

 
>> SzervizFerri // Alfa 155 Super Twin Spark 16V // 2009-06-11

Néhány percnyi habozás után megállt a szellőző ventillátor. A hibát a ventillátor szabályzó elektronokája okozta. A főáramköri csatlakozónál elengedett az egyik láb forrasztása. Javítás után rendesen működik. Az egész műtét kb. egy órát tartott.

 
>> SzervizFerri // Alfa 155 Super Twin Spark 16V // 2009-07-22

150120km Olaj és szűrőcserék. Felraktam a nyári kerekeket is. Az első futóműben sajnos néhány szilent rosszul néz ki. Végre beleraktam a váltóba az új olajat, amit még a télen vettem bele.

 
>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-06-13

Új jövevények érkeztek (0613) boldognévnapom alkalmából húgoméktól egy ezüst 156, egy sötétkék gt és egy fekete brera személyében. mindegyik modell 1/43 arányú bburago termék. Fel is raktam gyorsan őket a polcra a többi közé. Gondolkozom egy 1/43-as gyűjtő vitrinen. Már kezdenek sokan lenni. :)

>> Eseménymesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2009-06-13

A Gorenje mediterrán party után, idén is elmentünk párommal egy kis örömautózásra, e közben útba ejtettük a Zsámbéki romtemplomot, ami évről-évre szebb! Utána elautóztunk a Biatorbágyi viadukthoz, és felülről is megtekintettük, hogy ügyködött Matuska Szilveszter... Ha valaki autóval akar a viadukthoz menni, akkor: alatta el, fel a dombra, az első utcán be jobbra, és megint jobbra! Aki az aljában leparkol, az pedig a két viadukt közti lépcsőt válassza, gyalog az a legrövidebb!

>> Eseménymesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2009-06-13

Az idén tetszett leginkább a Mediterrán party, hamar eltelt egy fél nap!

A gyönyörű Alfák mellett egy kék 500-as Fityót sikerült letesztelnem. Őszintén szólva, bajban voltam az 1.3-as Multijet motorral: számomra vezethetetlen. Alul nyomatékszegény, feljebb meg felesleges húzni a motort. Ráadásul még kuplungolni is kellett! :-o Lehetett volna MiTot is tesztelni, de már korábban jobban megismertem a legkisebb modellt, így nem 'vettem el' a lehetőséget a többiek elől.

Ittam fini Lamborghini kávét -ahogy láttam, nem csak alfásokat szolgáltak ki vele, Halesz mester is ott kuncsorgott a digo nedűért :) Kedvesem megkóstolta a Barilla készítményeket, én nem vagyok ilyen bátor :). A fagyi is nagyon finom volt, az édességre már nem emlékszem biztosan.
Sok kedves ismerőssel találkoztam, Grando+Kriszta, Tipoatti, MRT, Seri,Szisza+Zoli,Tommi, Polo hogy párat megemlítsek...

Érdekes volt a Gorenje játék, kettő kivételével minden válaszra tudtuk magunktól is megfejtést, a maradék kettőben pedig kaptunk segítséget. Ez pont elegendő volt ahhoz, hogy a 18 helyes megfejtő közül a mi adatlapunkat húzzák ki a 3 nyertes közé. Gorenje ajándékcsomaggal jutalmaztak, benne egy méretes Gorenje hővédős ernyővel.

A hangulat és a szél nagy, a hostessek csinosak, az ételek-italok finomak, az autók szokás szerint csodálatosak voltak! Köszönjük a szervezőknek, várjuk a következőt!

>> Tuning és extramesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2009-06-11

Az örökölt erölködő+ láda kombóban a mélynyomó hangja pont olyan nem volt amilyet szeretek, így kicseréltem egy JBL CS 1204-esre. A zárt ládában nagyon szépen szól, igazi telt mélyeket sugároz, klasszikusoktól techno-ig elég széles skálán hallható a jelenléte :)

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-06-15

Ma (0615) elvittük az autót Gerissimoék műhelyébe, hogy utána nézzenek pár problémának a 'gátlók+stab csere+statisztika' c. bejegyzésben összegzettek közül, illetve kicseréljék a gyengélkedő hátsó lengéscsillapítókat a Raj Tamás (link1, link2) által készített egyedi, keményített (50%) és rövidített (2cm) gátlókra. Remélem nem fog beleérni a 17-es kerék ezután sem a kerékívbe nagyobb gödröknél. Állítólag komfortosabb lesz az autó, az eddigi sportos, feszes futómű után, mert az előző gátló csak befelé rugózott, kifelé nem, de feszes is lesz egyben a nagyobb kanyarsebesség elérés érdekében. :] Kiváncsian várom az eredményt. Ha megfelelő az élmény, akkor a nem régen beszerelt, elsők is követik a hátsók sorsát.

A jobb első lengőkarok a futóműves szerint cserések voltak, emiatt nem is lehetett beállítani rendesen, hogy ne húzzon balra az autó, úgyhogy az Erhardtól rendelt jobb első, alsó (OCAP) és felső (gyári!) lengőkarok is beszerelésre kerülnek.

A rezonátorcsövet is kértem, hogy rendeljék meg és cseréljék egyúttal, mert elég furcsa hangokat hallat a kipufogóm már jóideje, kicsit olyan mintha lyukas lenne valahol, de nem az. A rezonátorcső és a hátsó dob a gyenge pontja. A rezgőtag cserélve is lesz, a dob még marad, de már remélhetőleg nem sokáig:) (lásd: 'végekre fel!' c. bejegyzést)

Ezen kívül, apró idegesítő problémákat is megkértem, hogy orvosoljanak, ha lehet. Ilyen pl. a csomagtérvilágítás hiánya - mert kiégett az izzó :), a jobb első xenon bizonytalansága - szerintem érintkezési probléma lehet, vagy trafó.., a jobb hátsó elektromos ablak eléggé kínkeservesen működik - nagyon nyikorog, hasonlóképpen a múltkor berakott stabilizátor rudak - hiába újak, nyikorognak rajta a gumik :S. De ide tartozik még a hátramenet recsegése - nem mindig, de néha előfordul, mikor még hideg a motor (vagy még magas a fordulatszám) - elképzelhető, hogy a váltóolaj okozza..(?), és a hátsó üléstámla rögzítésekor egy csavar az istennek nem akart a helyére menni - természetesen ez is a jobb oldali.. (hi-fi szerelés után). Reméljük megoldásra talál minden apró probléma.

De ha már ott van, természetesen megkértem őket, hogy nézzenek rá a vezérlésre és a kormányműre is, amiből szivárog néha az olaj.. :S. Biztos, ami biztos alapon. Illetve gondolom a lengőkarok és a gátlók beszerelése után szükségessé válik egy futóműállítás is.

Hát ennyi. Optimistán, bizakodva várom a hívást, hogy minden ok, mehetünk érte:)

>> Egyébimi156 // Alfa 156 SW 1,9 JTD // 2009-06-15

Ismét eltellt két év,így műszakira kellett vinni a drágámat.Örömmel hallottam,hogy a gép tökéletes műszaki állapotban van,így egyszerre sikeres vizsgát tett.A zöldkártya is lejárt,így azt is megcsináltattam!Lehet tovább falni a kilómétereket:))))!