Blog

>> EseményZara // Alfa 146 1.9 TD (TeoDore) // 2009-06-09

Ma végre hivatalosan is a tulajdonomba került az autó!
Most már a forgalmi is büszkén hirdeti, ez az autó nem másé, hanem az enyém!:-)))))
Bár egy kicsit rosszul esett, hogy az új okmány kiállítása már nem 8000, hanem 12000huf!:-(((
Még jó, hogy volt nálam ennyi pénz!
De sebaj!
Ma örülünk, és megyünk dolgozni(sajnos)!

 
>> Tuning és extraGTPeti // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec // 2009-06-08

Az SW spoilergumijának eltávolítása röviden.

Arról a gumiról van szó, ami a hátsó szélvédő és a spoiler között van gyárilag. Arra szolgál, hogy ne folyjon mindenhol a víz a szélvédőn, csak a széleken (és középen?).

Eltávolítása: 6 spoilerrögzítő anya lecsavar. Spoiler pár cm-ret megemel, így már hozzáférhetőek a patentok. Egy hegyes késsel benyúlni a patentok közepére és kipiszkálni a középső pöcköt. (Ha ez be van nyomva, akkor szétfeszíti a patentok belsőrészét->rögzíti azt.) Tehát középső pöcköt hozzáférhetővé tesz, majd csípőfogóval teljesen kihúz. (Úgy mint egy fogat. :) Innentől már csak be kell dugni a kést a patent pereme alá és kicsit megfeszíteni. Ekkor ki kell esnie. A művelet után nem árt (fekete) power-tape négyzetekkel leragasztani a lukakat. (Én legalábbis így tettem.)

Képek jönnek.

>> SzervizBFMSE // Alfa 166 V6 TB // 2009-06-08

Egyszer már állítottuk a szelephézagot, akkor csendesebb lett a motor, de most megint csattog. Szétszedtük, és azt lehetett látni, hogy a szelepemelő tőke el van fáradva. Ezeket kettessével lehet rendelni. A 6 db-ból 4 elég rossz, ezeket meg is rendeltem. Remélem a héten meglesz.

Megvan, megérkezett az alkatrész, és bele is került. Összerakás után alig hittem a fülemnek, ismét igazi v6 hangot hallok, semmi csattogás és egyéb mellékzörej (na jó, talán a szervó szivattyút hallom egy picit, de az már egy másik post lesz).

 
>> SzervizBFMSE // Alfa 166 V6 TB // 2009-06-08

Megyek hazafelé munka után, és azt veszem észre, hogy füst jön be az utastérbe és a kormányt egyre nehezebben tudom tekerni.

Rögtön megálltam, poroltó elő, tiszta para vagyok, nehogy nekem itt felgyulladjon...
Kinyitom a géptetőt, és sehol semmi, láng, kicsit megnyugodtam.

Akkor látom, hogy a szervó egyik csöve elrepedt, és a szervó olaj a kipufogóra folyt. Szerencsére 1 sarokra voltam otthonról, annyit még elgurultam vele. Otthon pont volt hasonló cső, kicseréltük és kapott új szervó olajat is.

 
>> SzervizThomika // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2009-06-07

Neki láttam ma délelőtt a termosztát cserének. Minden faszán indult, aztán egy 1,5 órás kis szívás következett, mikor az alsó imbuszos csavar belül megadta magát, és nem lehetett forgatni. Végül le kellett fűrészelnem a fejét, így utána már könnyebben abszolváltam a cserét! Jöhetett az összerakás, majd a rendszer feltöltése. Szerencsére rendesen műxik minden. Viszont közben jött a gixer, sikeresen letörtem a bal tükrömet. :(( Marklar kolléga gyorsan kisegített, felrakunk egy Tempra tükröt, míg megjavul a gyári cucc.... 3x eláztam, össze-vissza szabdaltam a kezeimet a kiálló xarokkal... ma nagyon kiakasztott az autóm!.......... még a múltkor volt épp egy akciós termosztát raktáron, ezért odaadták 10.000Ft-ért... én magam kicseréltem, így ezzel is spóroltam...

 
>> Szervizszafi // Alfa 164 2.5 TD // 2009-06-07

fokozatosan eltolodtak a dolgok ....:S...áá...mind1..lényeg h valoszinuleg 2-3 napon belul mar ok lessz minden...fokozott kivancsisaggal varom az eredmenyt....persze attol meg hogy "gurulni" fog az auto..lessz meg vele egypar apro dolog amit megkell csinalni/cserelni
- bal hatso ajtonal a sarhanyoresznel rohad:S (szal volt törve)
-tetőkárpit csere
-1 hatso kilincs felszerelése
-természetesen egy alapos takarítás
-a bőrt egy két helyen varni kell...hal isten varas menten ment szet...
-alufelni javitas...es nyari gumit ratetell
-nyar folyaman olajcsere
-tachometer rugojat kell cserelni
-csomagtarto csak elektromosan nyilik, szal zar szetszereles/összerakás
- éss méég kitudja mi :D... hirtelen mas nem jut eszembe :D...
ezekrol lessz fenykepes dokumentacio is lehet:D .....remélem köv irasnal már nálam lessz a járgány és sok szépet irhatok:D....ciao

 
>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2009-06-07

Na,ma túlesett az Alfa a műszaki vizsgán és ződ kártyát is kapott :))

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2009-06-07

Seléniáról hazafelé mentünkben,miután szép sorban haladtunk másik két Alfával és már készültünk elhagyni Tolna megyét,valahol Simontornya és Cece között elértük a harmincezredik kilómétert a kicsi zölddel.591 nap alatt sikerült ezt megtenni :))

>> SzervizSzilárd // Alfa Spider / GTV 2.0 T.SPARK 16V // 2009-06-07

Csörinél jártam némi javításon.
Ki lett cserélve a vezérlésmódosítóm,ami már hangoskodott minden indításkor.Ennek kapcsán a szelepfedéltömítés is cserélve lett.
Az alapjárati motorom is ki lett cserélve,mert az alapjárat nagyon sűrűn ingadozott hiába lett már takarítva néhányszor.
A jobb záregység is cserélve lett,mert sűrűn visszanyitott.
Csöri ismét nagyszerű munkát végzett,köszönet érte.
Az óra állás 59.038 km

 
>> EseményEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2009-06-07

Végre nem kellett hajnalok hajnalán felkelni(hanem fél nyockor),lévén 15 kilóméterre az Ábeltől :)
Jó időben ott voltunk hát.Idén változott a felállás,mivel testvérem külön szekciót képezett,ezért A kedves vezetett,én meg a szokásos navigátori poziciót vállaltam fel.
Na,meg jegyzeteltem is,ami nem volt ínyemre.Igyekeztünk minél hamarabb elindulni,előre tudván,hogy nem vesszük sietősre a figurát.
10.40.-kor sikerült elrajtolni a már ismerős útvonalon az első megálló szokásosan a Selénia állomás.Ismét megleptek,most azzal,hogy egy pontot levontak a biztonsági öv be nem csatolásáért.Erről az apróságról megfeledkeztem.Ezenkívül volt jogsi,forgalmi és olaj ellenőrzés.Ezekkel nem volt gond,Annál több a Selénia tesztlappal.Már hagyományosan tippelgettünk a legtöbb kérdésre.
A következő feladat egyszerű volt,szinte már ujjgyakorlat:egy templomot kellett megtalálni és kiolvasni a rajta levő táblát.Ezután viszont Lánycsókra kellett betalálni,ami másodszorra sikerült csak.Itt egy emlékművet kellett keresni,ami nem volt probléma.Ezek után belecsúsztunk az M6-os építkezésbe,ami tovább lassított a tempón.Mohácsra érkeztünk ezután,ahol két feladat is volt:Szent Flóriánt kellett felkutatni és a derék Lajos király emlékművét,ki a mohácsi csatába veszett oda.
Folytattuk történelmi kalandozásunkat a mohácsi csata helyszínére,ahol szép kopjafákkal emlékeztek meg hőseinkről.Örültem ennek a helyszínnek,már régóta készültem ide.Mivel szép meleg idő volt és megszomjaztunk,ezért egy kis megállót iktattunk be Majs községben,annak is Zsuzsi presszó nevű egységében.Tesóm és Viki velünk tartott,mivel eddig is együtt oldottuk meg a feladatokat.Nekem szabadott sört inni,mivel én nem tekertem a kormányt.Mondjuk a következő megálló is hűsítő volt,a jól ismert Polgár pincészet,ahol jó hűsben ellenőriztem jó-e még a bor minősége.Nos,nem csalódtam.Persze megint nem találtunk egyből oda,kicsit kacskaringóztunk az utcákon.A következő feladat Nagyharsányban a szoborparkban volt,ami csak nekem tetszett,a többiek fikázták.Ezek után Palkonyára vitt az utunk,ahol előző nap néztük meg a pincefalut.Itt egy játszóteret kellett felderíteni,voltak páran,akik kihasználták az alkalmat és hintáztak kicsinyt.Kozármislenyben volt az utolsó feladat,ahol már voltunk két éve és ugyanaz volt a feladat:padokat kellett számlálni a tóparton.Ez már rutinból ment.Visszaérve gondott okozott az időtúllépés mértéke,mivel több helyen elfelejtettem az időt mérni,ezért saccolással határoztam meg az időt és mint kiderült hét percet tévedtem és ezzel kicsúsztunk a tízből de ez engem cseppet sem izgatott,mert végig élveztem a túrát,a szép tájat,a sok látnivalót.
Ráadásként azért nyertem egy üveg bort,amit a részt vevők között sorsoltak ki.
Együtt fogjuk meginni testvéremmel,mert végül is együtt csináltuk végig.Ők egyébként hatodikok lettek :)
Ráadásként sikerült a végén leakasztani a lökhárítót,mert nekitolattam egy oszlopnak.Két autó közé tolattam be és mivel a két oldalsó tükröt inkább néztem,amikor meg a középsőbe pillantottam,nem láttam az oszlopot.Még akkor sem,amikor csattant.Csak,mikor kiszálltam.Így hát fel lett gumipókozva szegény.