Blog

>> Eseményistvan // Alfa 146 Ti // 2009-05-29

Megtörténtek az ismerkedő kilométerek szám szerint 164.5 eredetileg ezt a távolságot több nap alatt akartam elérni de Ottó barátomat ott felejtették a reptéren én meg hívtam hogy nálam van az autó és akkor rögtön összekötöttük a kellemest a hasznossal ő megnézte az autómat én meg elvittem budaörsig és vettem egy fotelt majd hazajöttem.
tök jó élvezem.

 
>> SzervizAngyal Rita // Alfa 145 1.6L (Lusso) // 2009-05-28

Fékolaj, összes fékbetét
két első féktárcsa szabályozása
kézifék bowden
gyújtástrafó csatlakozójában el volt oxidálódva egy érintkező, kitisztítotuk
2 -es henger injektorának O- gyűrű
kormányszervó olajcső, szervoolaj
üzemanyagszűrő
klímatisztítás, pollenszűrő, levegőszűrő
motorolajat és olajszűrőt cseréltünk,
Fusion hangszórószett, NYC CD- s rádiómagnó beépítése
váltóolaj cseréje.
Váltót megvásároltam Zergétől, hogy ki tudjuk majd cserélni.

 
>> Egyébmotyo // Alfa 156 1,6 TS // 2009-05-28

Felkerültek a 205/60R15ös gumik Nokian NRHI Ecosport.
Leszerelés másik felniről 1500ft
Felrakás, centírozás 5800ft
1db új gumi vétele, szerelése 21000

 
>> Szervizfobakter // Alfa 164 Super 2.0 V6 Turbo // 2009-05-28

Szerdán Szigethy papánál tettünk látogatást, beállíttattam a futóművet. Amennyire lehetett, belőtték, de elöl még mindig túlzottan terpeszt. Vissza kell vele menni valamikor egy kicsit hosszabb mókolásra.

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2009-05-28

Megkezdtük rendes évi nyaralásunkat,amely ezúttal Baranyába vezetett,mivel úgyis készültünk Seléniára és utálunk korán kelni,ezért négy nappal előbb keltünk útra,hogy legyen idő megnézni a környéket :)
Útközben megálltunk két helyen kastélyt nézni:Nádasdladányban,ahol a Nádasdyaknak van nagyon szép ,Tudor stílusú kastélyuk.A berendezés egy része még eredeti.Épp szünnap volt de azért beengedett a házinéni és volt olyan kdves,hogy kalauzolt is :)
Következő megáló a Dégi Festetics kastély volt.Ez nem volt annyira szép de nekem nem jönnek be a Pollack Mihály dolgai.Ha kell,ha nem mindenhova oszlopokat tsz.Viszont a kastélypark gyönyörű volt,hatalmas fákkal,elég nagy tóval.

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2008-12-27

Találtam egy beszámolót, amit a 155 topicba írtam anno, bemásolom ide is:

Tehát reggel mentem a műhelybe hogy befejezzük az apróságokat és gyíí. Természetesn a szerelő barátomnak (akinek egyébként nagyon nagyon sokat köszönhetek hogy elkészült a gép) ez a nap is az én autómra volt szánva, ennek ellenére -mint mindig - egy másik kocsit csinált, lakatolt egy T3as Transportert. Sebaj, hozzáláttam magam, rögzítettem az üléseket, egyéb dolgokat a beltérben. Közben a barátom eltöre a hegesztőt, és sajna semmilyen bolt nem volt nyitva hogy másik fejet vegyen. Ekkor aggódva megkérdeztem h ugyen nekem már nem kell hegeszteni semmit? :) persze nem úgyhogy megnyugodtam, de kár volt (de ez majd később jön).
Aztán legyártotam a kipuffhoz a tömítéseket, felraktam és lehúztam a csavarjait. Át kellet rendezni néhány vezetéket a hátsó leömlőnél, meg a fűtés csöveket, mert túl közel voltak hozzá + bekötöttem a lambdát is. (nem volt egyszerű felhűzni a kábeleket) Feltöltöttem a servo-t hibátlanul működött, úgyhogy ez is kipipálva. Ezekkel úgy telt múlt az idő már 14 óra volt. Elkezdtük légteleníteni a kuplungot meg fékeket, és hogy hogynem a bal hátsó nyeregbe beletört a légtelenítő csavar. Na akkor le a nyereggel.. A hegesztő nem működött, fúrtuk faragtuk, de nem jött ki. Persze a havernak már indulnia kellett volna, úgyh úgy állt a történet hogy a fék miatt nem lesz próba.. :( Na ekkor eszünkbe jutott hogy a legelső kocsimnak (Fiat Uno Turbo) az elős és a hátsó futóműve is hátul hever az udvaron. Nézzük csak meg! ÉÉs igen, nem gondoltam volna de a '86os Uno Tie hátsó féke detto ugyanaz mint egy 155 V6é. (ugye hogy egy szar fiat! :) ) Tehát arról szépen átszereltük és lelégtelenítettük.
Közben egy újabb szívás volt kilátásban, ugyanis nem minden kerék ideiglenesen 2 csavarral volt feltéve, viszont a maradék kerékcsavarokat persze nem találtam. Na a szerelő srác ekkor magára hagyott azzal h ha meg is találom a csavarokat, messze azért ne vigyem a kocsit, mert még át kell rendesen nézni, meg ilyenek.
Közben az előzényekhez hozzátartozik hogy indítgattam már az autót miután kész lett a kipuff, és a tünet ugyanaz maradt, emelt fordulaton hibátlan, de alapjárat nincs. Eszembe jutott és zavart hogy eredetileg volt egy testkábel ami szívócsonkról az alapjáratira ment, de ekkor nem tulajdonítottam neki jelentőséget, csak..
Na mindegy próbáltuk stabilizálni de nem ment, hol megtartotta hol nem. Aztán egyszer valahogy beállt 1000 körülire és azt hittük jó, úgymaradt.

Szóval miután elment a szerelő, megtaláltam a kerékcsavarokat is, úgyhogy semmi nem állt a próba útjába. Tehát kiálltam a garázsból, sajos már kifele jövet észrevettem hogy mégis levegős maradt a fék, és alapjárat sincs. :) :(
Na midegy menjünk egy kört, ekkor már sötét volt a kocsin persze állt az egy éves por ablakmosó üres, alig láttam valamit. Az első kis kör szörnyű volt, le akart álli folyton mivel nem volt alapjrat, szarul reagált a gázra, alig volt fék, a módosított váltórudazaton is van mit állítani, mert kidobja a 2est. Gyorsan visszamentem.
Akkor lejött Vittorio barátom (szörnyeteg Q4 :) ), na mondom ha már itt vagy menjünk csak egy nagyobb kört, fel az autópályára! Hát így is lett, nem húzom tovább a szót, a lényeg hogy most nem tudom eldönteni mit érezzek félig tele vagy félig üres az a pohár.. Igazából a legnagyobb probléma hogy nincs alapjárat, meg hogy ha nem figyelmesen kapcsolom a kettest akkor kidobja. A futómű nagyon patent, a belseje nem nyöszörög annak ellenére hogy a műszerfalon kívül semmi nincs rögzítve, működik minden elektronika, világítás, jó a fűtés.. :)
Az autó egyébként a felső tartományban kiválóan húz, megy ahogy kell, csak még borzasztó hangos belül a motorhang..
Meg 1500 alatt teljesen halott, prüszköl köhög, leáll, de ahogy állok kicsit a gázon dadog-dadog aztán hirtelen gyönyörűen felpörög..:( Nem működik a sebmérő, az üzemanyagszint össze-vissza ugrál, főleg ha játszok a gázzal. Nem működik a gyári vízhőfomérő, igaz van benne nekem 2 utólagos (hengerfejenként 1-1). Kurvára kifúj még a kipuff valahol elöl. Egyébként érdekes hogy szinte csak motorhang van. Tankoltam bele, aztán visszaálltam a műhelybe, pedig már nagyon elhoztam volna :(
Szóval jó is meg nem is, dehát lehet h ilyen átalakítás után ez a természetes! Egyébként közben megerősítést nyet hogy alapjáratom azért nincs mert az alapjárati nem kapja meg a testet, ezért kell az a bizonyos vezeték, amit kihagytam belőle. Meglátjuk, remélem tényleg ennyi.. Na ennyi! :)

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2008-12-29

Hétfőre rájöttem hogy néhány bilincs nem lett rendesen lehúzva, ill. a szívósor felső részén egyáltalán nem volt bilincs, így falsot szívott, ezért torpant, ezért nem volt alapjárat. Hirtelen csak gyorskötözőm volt, azzal húztam le. Így már tetszetősebb lett. Igaz még mindig nem volt az igazi, kipufogó kifújt, stb.

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2008-12-27

Ez a rész jobban megmaradt! :)
Tehát December 27-én befejeztem valamennyire a beltér összeszerelését is, a motor is ijndítható állapotba került. Mivel nagy volt a sietség néhány fontos dologról megfeledkeztem, de erről majd később.
Tehát beindítás:
először is kapott egy új akksit.
azért izgultam, mert a nyáron csak próbaindítást végeztem az autón, úgyhogy azért kérdéses volt hogy beindul-e. Kapott 15L friss üzemanyagot, nehogy ez legyen a baj.
Azt hiszem kb. 1 órán keresztül kellett indítgatni, mire történt valami. De beindult.
Kicsit egyenetlenül járt. Addigra egyedül maradtam a kocsival este 7 óra körül, de mindenképp el akartama vinni egy próbakörre.
2 utcányit mentem vele, elég rémisztő volt. Csörögött, zörgött, nem ment, torpant, alapjárat nem volt, leállt. A visszajelzők egy része nem működött, sebességmérő nem működött, motorfék nem volt. Visszatettem a garázsba és otthagytam

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2008-12-10

Még lógok néhány bejegyzéssel, de az az igazság, hogy nem nagyon tudok már visszaemlékezni minden apróságra - és inkább nem is akarok - mivel az autó üzemképessé tétele elég rohamtempóban folyt, nem is dokumentáltam semmit.
De azért nagyvonalakban:
a motor behelyezésekor még adódtak problémák, konkrétan ahogy a generátor szíj elvezetését kigondoltuk, az nem volt megvalósítható, mert nem fért el. Így ott is néhány változtatás kellett még.
A motortartó bakokon is kellett picit módosítani, de hálistennek 90%ban passzoltak a 155 bakok, a 164 motorhoz. Az biztos, hogy nagyon feszes lett a motor felfogatása.
Természetesen a generátor szíj sem volt jó méretű, tehát abból is válogatni kellet másik méretet.
Lássuk mi is volt még. Jah, igen, a generátor ugye elölre került, de elég passzentosan sem akart elférni először a hűtőtől, de a tartókonzol átalakításval ezt is megoldottuk.

>> Tuning és extraBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2007-02-24

Történt, hogy Rich1 kollega gyönyörű 155-e egyik pillanatról a másikra elhalálozott! :-(( Így elkezdett bontódni szegény! Nekem még a régi csúnyácska fekete kulcsok voltak az autóhoz, de sokkal jobban tetszettek a piros színűek! El is boltoltam Rich-el gyorsan a kulcsokat, meg a hozzá tartozó gyújtáskapcsolót, ajtózárakat és csomitartó zárat! Voltak, akik azt mondták, hogy ez így nem fog működni, mert immos autóból valósiak, az enyém meg nem az és ezért nem fog indulni a verda, meg hogy immosítani kell az enyémet is és úgy majd jó lesz! És láss csodát, nem kellett, csak az indításgátló részét (asszem a gyújtáskapcsoló köré van pattintva és egy kábel lóg ki belőle) kell kihagyni a rendszerből! A zárakat nem volt nehéz kicserélni, viszont a gyk.-val már kellett dolgozni! Ugyanis ezt 2 nagy csavar fogatja fel a kormányoszlopra, viszont ezeknek a csavaroknak nincs feje! Ill. van, csak teljesen sima, olyan, mint amilyenek a csomitrató zárat fogatják fel! Ezeket csak úgy tudtam kiszedni, hogy vasfűrésszel belevágtam a közepükbe és egy sima csavarhúzóval kitekertem őket! Persze nem volt ilyen egyszerű, mert elég nehéz volt odaférni a fűrésszel, de csak kitartás és türelem kellett hozzá! :-) Átcseréltem a másikra és azóta tökéletesen működik a piros kulcsos cucc! ;-))