Blog

>> Eseménymesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2009-05-19

szisza+zoli nagyszerű programokkal vártak minket Tatabányán, a Turul madár emlékműnél! A meterológusok eleinte esővel riogattak, de mint az Alfacity esetén, itt is verőfényes napsütés fogadott a kitűzött időben, nem volt tehát semmi akadálya annak, hogy alfások közt jól érezzük magunkat. A találkozó ötlete egyébként hihetetlen jókor jött, mert Komáromból hazafelé a Turul alatt megígértem a srácaimnak, hogy elhozom őket a nagy madárhoz! :)
A madáretetés után a Szelim barlanghoz gyalogoltunk erdei kacskaringós-lépcsős ösvényen, csodálatos élmény a nyitott boltozatával, ferde kőzet-vetődéseivel. A kilátás is pazar, a turista-védelem nulla. Ezt követően egy kilátóhoz vonult a csapat, de gyerekekkel nem volt abszolválható az erőltetett menet, így a parkolóba visszafordultunk - legalább a pöttömök ettek egy amerikai hot-dogot. Amint visszatért mindenki, autós konvojban átmentünk a tatabányai skanzenbe, ami egyben bányászati múzeum is. Volt sok csodálatos, nagyszerű dolog a bányamukások életéből, le sem írom - mindenkinek látnia kell! Tetszett az a megoldás, hogy a bányagépek hangjait hangszórókon keresztül megelevenítették! Jut eszembe: a Turul eredeti vasváza is a skanzenben található, érdemes megtekinteni bronzborítás nélkül a csupasz "csontvázat" !
A skanzen után véget vetetünk a közös programoknak, mert itthon várt még ránk egy születésnapi keri party is.
Köszönjük szépen a szervezőknek a jó hangulatú, érdekes programot!

>> EseményKacorka // Alfa Alfasud Sprint QV // 2009-05-16

Egy nem kizárólagosan Alfás esemény, de leginkább Alfás szervezőkkel.

Youngtimer autók versenyeztek a Mátrában-Bükkben, hihetetlen szép útvonalon. Óriási élmény volt!

Köszönet a szervezőknek!

 
>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-05-19

Porosnak éreztem már a levegőt odabenn így elérkezett a pollenszűrő vétel ideje (0519) is. A váci Lavinában tettem szert az új szűrőre, az előzőt is ott vettem tavaly. A klímát is szeretném ellenőriztetni (tisztítás-feltöltés, ami éppen szükséges), úgyhogy addig nem is cserélem ki a szűrőt. Ha majd elviszem az autót, akkor, a már februárban megvásárolt ablakmodult is beszereltetem végre. Gergőék javasolták, hogy a kormány balra állását és az autó balra húzását egy futóművessel korrigáltassam, főleg így lengéscsillapító csere után. Szóval ezeknek még elötte vagyunk, ill. még egy fényszórómagasság-állítás vár az autóra nemsokára.

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-05-19

..hogy száradna le a keze, annak aki ma (0519) lelopta az autóról a jobb oldali szelepsapikat. arra már nem volt mersze, h fényes nappal a látható oldalról is eltávolítsa őket. Az biztos h az összes ujját eltörném - kezdésnek - ha megtudnám ki volt. És nem az 500Ft miatt.. Egyébként a jobb oldalról megpróbáltam megmenteni / lecsavarni a megmaradt 2db-ot, de kézzel nem is bírtam. Kulccsal húztam rá őket anno, hogy ne tudják elvinni. Még a végén kiderül, hogy bárkinél lehet 10-es kulcs az utcán.. Hihetetlen. A legidegesítőbb az egészben, hogy nem csak elvitték, de az új fényezést is megsértették az alufelnin.. grr..

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-05-18

Süninek köszönhetően ma (0518) megérkeztek a Szlovákiából rendelt új, alfás matricáim. Ilyet tudomásom szerint nem lehet itthon kapni. No de nem is ezért kellett, hanem, mert az esztergomi találkozón láttam ilyet az egyik autón és nagyon megtetszett. Akkor még nem gondoltam, hogy én is hozzájuthatok egy ilyenhez. Köszi Süni!

[Költségeim: 4db matrica 4Euro + postaköltség]

>> EseményEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2009-05-18

Végre egy közeli találkozó :) Mindössze fél óránkba telt,hogy megérkezzünk a Tatabánya fölött magasodó Turul szoborhoz,hogy két tucatnyi Alfához csatlakozzunk.
Két autóval érkeztünk csak,a többiek lustálkodtak :) A program első része a parkolóban zajlott,ahol is verőfényes napsütés uralkodott,ami egy kissé megnehezítette a fényképezést,viszont egyáltalán nem volt hideg :)
Következő napirendi pont a Tatabányára és az M1-es autópályára való lenézés,valamint a Turul szobor megcsodálása volt.Messziről egészen jól mutat a város,a madár egész jól tartja magát:több mint 100 éves :)
Ezek után csoportosan bevonultunk az erdőbe,majd kőnnyű séta után elérkeztünk a Szelim barlanghoz..Egészen tágas volt belülről és nyitott teteje volt és innen is remek volt a kilátás :) Legnagyobb meglepetésünkre vasárnap ellenére a barlangban dolgoztak.Már messziről hallatszott a kopácsolás.Kiderült hogy odabent követ fejtettek.Hát ők tudják.Mindenesetre mi tovább rándultunk és hogy fokozzuk az eddigi panoráma-hatást,felmásztunk egy kb. 30 méter magas kilátóra.157 lépcső vezetett fel rá és most már teljesen körbe tudtunk nézni és lenyűgöző kilátásban volt részünk.
Ezek után legurultunk a városba,egészen a volt XV-ös aknán található bányászati múzeumig.Sokkal érdekesebb volt a tárlat,mint képzeltem.Kaptunk vezetőt,aki bányász volt,így első kézből jutott el az információ hozzánk.Bebújtunk a föld alá is egy kicsit és volt retró kiállítás és lenyűgöző bányagépek és volt gőzmozdony is,aminek nagyon örultem és még erőmű részleg is.A nagy mászkálásban mindenki megéhezett,úgyhogy nagy dudálások közepette átvonultunk a városon és egészen Tatáig mentünk egy étteremig ahol pompás ebédet kaptunk kevés várakozás után de a nap fénypontja a korsó Soproni volt :)
Ezek után még belefért egy kis séta a tó körül fagyizással egybekötve.
Egyszóval remek napot töltöttünk Tatabányán :)

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2009-05-18

Székesfehérvárott időzvén eszembe ötlött,hogy mily sokszor haladtunk el a Kégl kastély mellett sose nem meg nézve de most volt időnk és megtekintettük.A tetőt kicserélték legalább de ráférne szegényre a felújítás.Valószínűleg még nem nyúltak hozzá az elmúlt 125 évben,amióta áll.Most valaki megvette,talán kezd vele valamit.
Sorompót már szereltek fel,úgyhogy gyalog kellett besétálni :)
És ha már a múltban vájkálás,akkor hazafelé még megálltunk a volt Bicske-Fehérvár vasútvonalon levő vértesacsai és alcsúti vasútállomásoknál.Kiváncsi voltam mennyire hatékony az enyészet.29 éve zárták be a vasútat és elvileg csak szüneteltetik de már alig voltm nyoma a vaspályának.Természetesen ellopták a síneket és az épületek összedőlés közeli állapotban leledzenek.

>> EgyébGyozi155 // Alfa 155 Q4 // 2009-05-18

kiégett, másik kellett
+izzó készlet hogy rendőr ne pattogjon még1xer :D

 
>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-05-20

Még az előző tulaj hagyatéka volt a törött első lökhárító. Egy ideje terveztem, hogy megcsináltatom, és végre eljött ez is. A leszerelés/felszerelés nem egyszerű, volt vele dolga a műanyagosnak. :-) Viszont ez is kész van.

Na, meg a rendszám is a helyén van. :-)

>> Egyébystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-05-18

Az önkormányzatnál azt mondták, mikor leadtam a legyártási kérelmet, hogy igaz, hogy a papíron egy hónap szerepel, de maximum két hét alatt meg fog érkezni, és küldenek értesítést róla. Értesítés nem jött, de öt napja letelt a két hét, így ma reggel felhívtam az okmányirodát. Legnagyobb örömömre azt az infót kaptam, hogy megérkezett, mehetek érte. Úgyhogy leszereltem az eredeti "A" típusút, mert azt lekellett adni. Leszedtem a rendszám tartó konzolt is, mert arra semmi szükség, sajnos a helyén lyukak maradtak. Így a legdögösebb a vas, mindenféle tábla nélkül... :-)
Az új rendszám meg majd a héten felkerül.

Ja, és az okmányirodában a hölgyemény még egy csekket az orrom alá tolt, hogy ezért az összegért jegyzi be a változást. Kicsit meglepődtem, hogy 1800-at kell fizetni egy ilyen semmiség miatt... :-/