Blog

>> EgyébGery83 // Alfa 155 Q4 // 2009-05-07

- HF csavarkészlet
- Kuplungtárcsa legyalulása
- Kuplungtárcsa kevlározása

 

Gyári küszöb felkerült végre a helyére, igazság szerint már a múlt 7en megpróbáltuk feltenni de alulról patentokkal kell kombinálni és tegnap sikerült találni hozzá megfelelőt (kisposki bolha:) kis csiszolással be is pattan a helyére. Az emelőre kellett rakni 4db faéket plusz egy emelővel kellett játszani az ültetés végett amúgy kb 1 óra alatt meg volt minden :)

 
>> Autóápolásmano // Alfa 146 1.6 TS SE // 2009-05-06

Fekete vax a hibák kijavítására, már nagyon ráfért :)

 
>> Szervizmano // Alfa 146 1.6 TS SE // 2009-05-06

Bekövetkezett a kuplung szett cseréje, már nagyon sírt kinyomásnál a csapágy.

 
>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-05-06

GTnek köszönhetően megérkeztek (0506) a legújabb alfás matricáim. :) Egy 'Alfa Romeo Driver Parking Only' feliratú és egy pár Magyarország térképes 'knoxx' felirattal.

[Költségeim: 400Ft +350Ft +100Ft postakts.]

>> EseményTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2009-05-06

Miután jól elterveztük, hogy meglátogatjuk a svájciak egyik találkozóját vegyes érzelmek kavarogtak bennem. Szerettem volna Alfonzzal menni, de kicsit féltem is. Bár amióta nálam van a motorral nem voltak gondok, leszámítva a görgőket, mégis volt bennem egy kicsi félsz, hogy valami baja lesz az úton. 13 éves, emiatt talán jogos volt a para.
Aztán szerdán, két nappal indulás előtt már nem bírtam magammal, annyira vártam az indulást. Kapott előtte friss olajat, átnézték a futóművet, motort, szóval felbátorodtam. Pénteken reggel már indulásnál kicsit finomabban járt a motor, mint szokott. Felkaptam Zsoltit és húzás a MOL kútra találkozni a többiekkel, 9-kor pedig indulás.
Az első megálló Hegyeshalomnál volt, pénzváltás, ürítés és mehetünk tovább. Egészen Kufsteinig nem történt semmi említésre méltó, Alfonz csak ment ment, falta a kilométereket, közben 8.2 litert fogyasztott. Már itt éreztem, hogy nem lesz semmi gond.
Az addig unalmas út Kufsteintől aztán nagyon izgalmassá vált. Nem Alfonz miatt, hanem az Alpok miatt. Ahogy áthaladtunk a többezer méter magas hegyek között, az fantasztikus élmény volt. Alagútba be, alagútból ki, aztán egyszercsak ott álltunk egy kis faluban, ahol az úton kívül minden havas volt. Hülyék lettünk volna nem megállni. Szóval leraktuk az autókat és pólóban/pulcsiban elkezdtünk hógolyózni :)
Az I-re a pontot azt ezt követő mintegy 30-40 km tette fel. Szűk hegyi szerpentineket autóztunk, szerencsére nagyon jó tempóban, ilyen vezetési élmény egy olyan sínautóval, mint a QV...erre vágytam nagyon nagyon régóta. Zsoltit meg lehet kérdezni, úgy vigyorogtam végig, mint aki eltekert pár spanglit.
Átértünk Lichtensteinbe, ahol is azon agyaltam, hogy hol vannak azok a bizonyos cégek, amikre bejegyzeve rohangálnak itthon és Európa más országaiban a jobbnál jobb autók. Végülis arra jutottunk, hogy valszeg nincs is annyi cím, mint amennyi cég :)
Este 9-re megérkeztünk Zürichbe, szállást elfoglaltuk, estére már csak annyi program jutott, hogy fejenként 5000-ért együnk egy szenyát az egyetlen nyitva lévő kajáldában, egy Subwayben.
Másnap Zürich orrban szájba, szép város, ritka, csaszi autókkal és bűnronda csajokkal.
Másnap pedig Alfa tali, amiről a summázat már olvasható, majd Schaffhausen a vízeséssel.
Hazafelé pedig már semmi komoly, autópálya végig, ingermentesen, 4 red bullal abszolválva.
2100 kilométert mentünk a 4 nap alatt, 20 órát vezettem és Alfonz mindezt szó nélkül, sőt élvezettel teljesítette. Büszke vagyok a kicsikocsira, hogy 13 évesen ezt végig tudta csinálni. És a találkozón is nagyon sokan megnézték, tehát nem vallottunk szégyent. Ez volt az első ilyen hosszú túrám, szóval élettapasztalat volt ez a pár nap.

 
>> EseményHédi // Alfa 147 distinctive 1.6 TS // 2009-05-05

2009.05.02.( szombat):...Na, az úúúgy volt...erőst hiányoltuk már egymás társaságát, igy felmerült az igény, h találkoznunk kell, de most máá' aztán izibe.
Így esett, h 2009. május 2-án szombaton beizzitottuk a két grill sütőt, kicuccoltuk az udvarra a kerti asztalokat székekkel, kifosztottuk a tecsó italkészletét és vártuk a barátokat. Szépen pirosodtak a husikák a rácson és szépen gyülekeztünk is, a ház előtt meg az alfácskák.:)) Dumcsi, falatozás, dumcsi, ivás és falatozás és dumcsi...ránk esteledett. Mit tegyen egy szívében igaz hitű, lelkében erősen alfavírussal fertőzött alfás?...hát neki álltunk kirakni a 200 db mécseskékből az alfa emblémát. Döntsétek el a képek alapján, h sikerült-e? A MÁSnap egy másnap, szóra se érdemes, de olyan hétvégénk volt, ami után már simán mennek az uncsi hétköznapok.

 
>> SzervizHédi // Alfa 147 distinctive 1.6 TS // 2009-05-05

2009.április 02.(csütörtök): Cserére szorult bébiben a termosztát. Már egy ideje figyelgettem és nem nagyon tetszett, amit láttam. Ugyanis felment a hőmérséklet 90 fokra (ahogy azt kell is neki), de nem sok idő múlva vissza is esett 70 és 80 fok közé, majd szépen ott is maradt. Az új termosztát szépen teszi a dolgát, ismét oda van varrva a mutató a 90 fokra.:)) Na, ezt már szeressük...:))))

 
>> EseményAzzurro // Alfa 145 Quadrifoglio Verde 2,0 // 2009-04-18

Nagyon vártam ezt a napot, mivel az első Alfa találkozóm, és nagyon kíváncsi voltam, hogy milyen lesz.Napom több szempontból is jól indult, a Húgi névnapja ( Andrea ), és természetesen a napsugaras nyárias idő ami mellém állt, és szebbé tette ezt a csodálatos, élményben gazdag Alfa találkozott.A szervezés, és ez alatt a bejutásra gondolok, amin még a szervezőknek lehetne mit finomítani.A programokat is kevésnek találtam, ebbe bele értve az autós, és színpadi produkciókat is. De mindent össze véve, tényleg igazán jól éreztem magam.

 
>> SzervizDévid // Alfa 156 2.0 TS // 2009-05-05

Átnézettem a gépet, természetesen hibák garmadát találta, szép lassan orvosolva lesz mind. Kellenek féktárcsák+betétek, hosszbordás szett, fékolaj, szervo-olaj. Egyik motortartó bakom úgy tűnik elnyíródott, zörög a kipufogóm, és jó eséllyel a főtengely szimmering is megadta magát. Még nem tudni mibe fog fájni, de nem lesz olcsó, az tutti.