Blog

>> EgyébGery83 // Alfa 155 Q4 // 2009-05-11

Megjött végre!!!!

 
>> SzervizBeryq4 // Alfa 156 sw 2.4 JóTurbóDízel // 2009-05-11

Megadta magát a kuplungom-cserélni kellett a tárcsát. Elvittem kevlároztatni. Ezzel egy időben megszólalt a bal első kerékagycsapágyam. Ez is csere! A váltó olaj is erre a sorsra jutott. A hátsó fékbetétek szintén.

 
>> EgyébBagee // Alfa 145 1.4 16V TS // 2009-05-11

139.000km :) Ez is meglett
A napokban cseréltem egy izzót... más nem nagyon történt velünk :)

 
>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2009-05-10

Egy ideje határozott morgó, búgó hangot hallok vlahonnan, ami jobbkanyarban felerősödik. Asszem csapágy lesz. vagy az ütött oldalon a bal első, vagy hátul, néha inkább hátulról hallom. Ezen kívül hogy örömömet fokozza, a szélvédő alatti baloldali takarólemez elkezdett feljönni és 140-től zizeg mint a rosseb. Ha nyomok egy kis szélvédőmosót, néhány percre bekussol. Úgyhogy 2l/500km a mosófolyadék fogyasztásom...Kiderült, hogy az előző tulaj szilóval nyomta vissza, miután letörte a rögzítőfüleket. Gratulálunk...
Majd szerzek rá másikat. Egyúttal észrevettem, hogy a balos lámpa páravédő kupak fülecskéi meg vannak gyengülve, így egy kis Uverapiddal megerősítettem. Kapott egy pár GE Megalight Plus izzót is, plusz megigazítottam a bénán berakott indexet (utángyártott sárvédő rulez :-() .

Üzemanyagilag egyelőre maradok a Shellnél, stabilan beállt 6.5 körülire a fogyasztás, és nem torolja meg plusz fél literrel, ha netán nem jut Spuri a torkába. Persze azért öntögetem azt is :-)

 
>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2009-05-10

Nagyon örültem, hogy végre elkészültem az első és hátsó futómű felújításával! Bár az örömöm nem tartott sokáig, mert amikor be akartam indítani a vasat, az nem indult, megmakacsolta magát! Vagyis az AC, mert valamiért nem kapott áramot! Akkor villanyászhoz áthúztuk a gépet, ő pedig fél nap múlva telefonált, hogy jár a moci, de legközelebb ne szívassam meg, hogy nem dugok össze egy csatit! Ugyan is ezért nem ment az AC! Mondtam neki, hogy sorry! :-D Hazafelé viszont elég nyögve nyelősen ment a szekér, rángatott, fulladozott! Másnap már el sem indult, viszont jó jel volt, hogy az AC megy! Gondoltam egyet és a tuning céljából beszerelt 2.5 TD LMM-et visszacseréltem a régi, belevalósi LMM-re! És láss csodát, szépen "ketyereg”, ahogy kell! Aztán meg olajtócsát találtam az autó alatt! Nah, mondom faxa! Kiderült, hogy a kormányműre csatlakozó csövek egyikénél folyott! Csavaron húztam párat és a folyás elállt! Közben meg mikor hoztam haza a gépet, éreztem hogy alig van fék! Vagyis a pedált majdnem tövig tudtam nyomni és még így is alig lassult! Itthon kiderült, hogy a jobb első féknyereg légtelenítő csavarja nem akarta az igazságot! Ugyan is a rendszer feltöltése után szivárgott mellette az olaj! Meghúztam amennyire csak bírtam, aztán úgy tűnt, hogy jó lesz! De a légtelenítés után már húzhattam akármennyire, nem segített rajta! Mindig folyik! Kicseréltem a légtelenítő csavart egy másikra! Ez már valamivel jobb, de még így is "könnyezett” egy kicsit! Nem maradt más hátra, mint előre, féknyereg csere! Ismét Marklar-tól szereztem 155-be valósi 16V-s nyerget, na ezzel már minden oké! VAN FÉÉÉK! :-)) Illetve még sincs! :-(( Vagyis van, de az kevésnek bizonyult 05.15-én a műszakin! Hátul nagyon kevés volt a fékerő, elöl meg 28%-os volt a két oldal közti eltérés a max. 20% helyett! A pedál mondjuk furcsa volt, mert rengeteg légtelenítés után sem volt az a nagyon kemény! Ezért Megint Marklar-tól szereztem egy ABS-es 155-ből valósi főfékhengert (ennek nagyobb a belső átmérője) és ezzel tuti lett a fék! :-) Apró kis bosszúságok ezek, de nagyon idegesítenek! Miért nem lehet jó minden már elsőre?? :-)

Végre május 29-én a műszaki vizsga (17000,-) is meg lett! El sem hiszem, hogy kiértem az alagútból! :-))))
Jah, az első kerekek közt az eltérés 2%-os lett, teljesen tökéletes! A hátsókra már nem emlékszem, mert nagyon izgultam! :-DDD Arra még igen, hogy a kéziféknél egyszerre fogott minkét oldal! No Comment! ;-)))

>> EgyébAndrewxy // Alfa Spider / GTV V6 TB // 2009-05-11

Megérkezett az "A" oszlopok borítása, ami cserére érett mivel egykoron a gyáriba vmiféle hangszoró lett belefogatva, ezért most lyukak tátongnak rajta. Beszerelve : 2009.05.11.

 
>> EgyébGery83 // Alfa 155 Q4 // 2009-05-10

Itt tartunk épp...

 
>> SzervizThomika // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2009-05-10

Ahogy az lenni szokott, megint lepukkant az egyik balos kilincs, csak épp ezúttal a hátsó. Szerencsére az ritkán van használva, így remélhetőleg egy darabig kibírja... köszönet Marklar barátomnak a gyors alkatrész ellátásért!

 
>> EgyébCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2009-05-09

Az összetört tükörházat megstoppoltam, de így nem volt az igazi, nagyon csúnya is volt és nem is záródott rendesen a tükör. Megint András bácsi segített ki egy új tükörrel, sőt, meglepetésként színt is kapott a tükör.

A kőfelverődések miatt a fekete háromszöget is újra kell majd festenem.

 
>> SzervizCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2009-05-09

2009. május 8, 145070 km
A vétel után teljesen boldog voltam, milyen jó a 156 fékrendszere. A 146 után úgy tűnt, bárhol, bármikor meg tudok állni. Ennek ellenére jól tudtam, hogy egyszer cserélni kell majd a fékeket, amit a Szamosiék is megerősítettek, 93.300 km-es állásnál rámutattak a nagyon vállas tárcsákra és félig elkopott betétekre. Az idő múlott, a km-es száma nőtt és valahogy nem akartak kopni a fékek. Senki nem akarta hinni, 50 ezer km után a tárcsák ugyanúgy vállasak a betét meg ugyanúgy 50%-os volt. Végül a hátsó betétek fogytak el elsőként. A négy tárcsát és a betéteket már régebben megvettem BotiGTA-tól, számomra teljesen ismeretlen dán márkáról van szó - NK. Az első fékcsövek olaszok, Erhardtól vettem, a fékolaj meg maradt a TOP4. A cserét András bácsinál végeztük el.

A bal hátsó porvédő ki van szakadva, ez majd egyszer cserélni kell.

Képek:
1. A fékcső is cserélve
2. Az első betétek még mindig egész jók, pedig 51ezret én raktam bele és félig el volt kopva, mikor az autót vettem...
3. Eredeti, gyári betétek hátul
4. Hátsó betétek - teljesen elkoptak