Blog
Egy öreg autó leharcolt klímája az szívás. De mivel az öreg autó az én alfám, a klímáját is rendben kell tartani. Ráadásul meleg van, és a csöppségek ezt nehezen tolerálják 3 órás utakon.
Meglett a lyuk a rendszerben. Kedvenc klímás szaki addig keresgélt, míg megtalálta: a szívó oldali betöltő cső mindkét végén szivárog a cső "feje", tehát ahol a csövön rajta van a szelep meg a csatlakozó.
A gond annyi, hogy egyelőre nem találjuk a pótlás mikéntjét. de meglesz; érzem...
egy kicsit megkésve, de sikerült az osztrák út előtt megejteni a már két hete esedékes olajcserét 146.878 km-óra állásnál.
természetesen nem ment semmi sem simán, nem fért a csápos emelő a kocsi alá, meg kellett emelni (sport futómű+küszöbök), lesarkalt az olajleeresztő csavar imbusz nyílása. új leeresztő csavart kaptunk (3000 Ft), nem akart lejönni az olajszűrő, a többi simán ment.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025934t.jpg)
Azért jó egy Giro, mert akkorra az embernek van egy határideje, hogy megcsinálja az apróságokat a kocsin. Az elmúlt pár hétben ezek az apróságok jó nagy tételt tettek ki (kuplung csere, új fék garnitúra, új gumi gar). A végére már csak a sportbetét tisztítása és a futómű beállítás maradt. Az előbbit Csörgő Műveknél végezték el lelkiismeretesen, és mellécsaptunk egy zöldkártyát is. Jó hely, ajánlom :)
A futómű már nehezebb kérdés volt, a héten három helyen jártam. Az első egy naiv próbálkozás volt, egy gyömrői úti kóklernél, kerüljétek el.
A második egy bevállt futóművesnél, aki anno a 146osommal csodákat művelt, de a GT kifogott rajta.
Kínomba elmentem a Budaörshöz, hála a jó kapcsolatnak, még ma be tudták vállalni. Nem volt egyszerű, de végre sikerült beállítaniuk. Ám egy hardverhibát is felderítettek, ami miatt nem lehet tökéletes - bal első csonkállvány kezdi megadni magát, emiatt a dőlésszög eltér elől. Remek bp utak, jó szórakozás, jobb helyre nem is költhetném a pénzem..
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025933t.jpg)
Érdemleges dolgokról nemtudok beszámolni, beülők elfordítom a kulcsot elindul megyek vele megállok leállítóm és legközelebb is elindul csinálja a hideget a klíma fel le megy az elektromos ablak pakolom a csomagokat a hátuljába és ez a nyugalom boldoggá tesz. Több mint 5000km-ert mentem vele máj 30 óta. Kétszer állt meg az autó egyszer a józsef körúton a dugóba (de simán újra is indult) egyszer meg ugyanezt csinálta szfváron a tesco parkolóba mindkét dolgot visszavezettem a rossz üzemanyagra mert mindkét esetnél hebrákolt meg habogott meg mindent csinált (auchan gazdaságos üzemanyag volt mindkét esetben) a második eset óta csak ömv carrera 95-öt nyomatok vagy ha valahol látok 98-at akkor azt azóta minden ilyen probléma megoldodott fogyasztásával teljesen meg vagyok elégedve bár az én nyúgdíjas tempómba ez nem meglepő. röviden ennyi. jó gurulgatást mindenkinek.
Reggel pöccre indult az autó. Aztán valahol megálltam, és mikor újra akartam indtani, nem indult. Se kép, se hang. Teljesen elment minden áram. Sok ötletem nem volt, ezért beszéltem Alfaterral, hogy mi lehet a gond. Azt javasolta, hogy mozgassam meg az akku sarukat, hátha csak annyi, hogy valamiért elmozdult. Szerencsére ez bejött, a pozitív saru rángatásának hatására visszajött az áram. Viszont ezt a nap folyamán többször is eljátszotta. És nullázott minden alkalommal minden számlálót, és a rádiókódot is kérte. Ami szerencsére itthon volt, így egész nap tök kussban autóztam. :-/ Szóval most ez van.
Egyébként tipp a hibára az oxidáció.
Kiegészítés: Probléma megoldva. Saru megtakarítva, üzembiztosság helyreállítva. :-)
Ismét nekiszaladok a 75-ös projektnek. Egy korábbit már feladtam, de most újult erővel vágok neki, kedves Feleségem támogatásával.
Sikerült venni egy rozsdamentes autót, ami nagyon fontos. 1996-ban az első tulaj kivonta a forgalomból és azóta is úgy van. A km óra 90.000 körül mutat, ami lehet, hogy igaz, de nem ez számít. (Te jó ég!!! Marek majdnem elbontotta az autót!)
Tehát ez az "új" 75 lesz az az autó, ami méltó utódja lesz a 145-ösnek.
Nem vagyok híve a "Nagyon megy az autóm, de úgy néz ki mint a hányadék" stílusnak. A szépségnek és a teljesítménynek együtt kell járnia, és mivel nálunk nincs kolbászból a kerítés, nem egy hónap alatt készül majd el az autó.
Eljött ennek is az ideje az első alfás találkozó az esemény színhelye Siófok. A rendezvényre Sanyival, Zotyával és ismerősökkel rokonokkal konvolyoztunk Takácsiból Siófokig, ami nagy élmény volt. Az esemény jó volt, de jobb is lehetett volna ha az eső el nem mossa. Reméljük a köv. nem lesz természetes befolyásoló erő.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025913t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025914t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025915t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025916t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025917t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025918t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025919t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025920t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025921t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025922t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025923t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025924t.jpg)
Két nyílt nap versenypályán, 2 nyári szezon plusz egy tél. Ennyit bírt az előző garnitúra. Egy cseppet sem csalódtam bennük, így maradtam ugyanennél. Tegnap megjött, ma felkerült a 4 új Pirelli P-Zero Rosso abroncs, igen baráti áron a Strausz Gumi által. Ajánlom őket mindenkinek, érdeklődés esetén mondjátok, hogy az Alfa Amore tagjai vagyok, megéri :)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025912t.jpg)
Ma került a kocsiba két égő... kellett... mindkettő kiégett... + a biztositék hazafelé Magyarországról, kb 23:15 órakor a drága zsaruk 20 euróra büntettek.... imádom őket :D