Blog

>> EseményB-la Ÿ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2009-05-23

Idén is voltam a Selenia Rally-n! Kicsit elszámoltuk az időnket... Keveset vonattunk az időnkből lefele... A K-pack-en: a navigátorom : DVD és a Polgár Pincészet Villányban.

>> AutóápolásB-la Ÿ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2009-05-23

Kész lett a vas festése. K-pack a Selenia Rally-n készültek

>> SzervizGabi146 // Alfa 146 1.4 16V Twin Spark // 2009-07-03

Tavaszi generál.....
Tünetek:-nem megy fel a motorhő.....termosztátcsere
-meleg motornál alapjáraton sípol......... vízpumpacsere
-oldalt némiképp kirepedezett bordásszíj.......szíjcsere
Most már van vízhőfok, és megszűnt a vízpumpa idegtépő sípolása:D
Elérkezettnek láttam a pollenszűrő cseréjét is. Miután kivettem rájöttem, hogy már rég ki kellett volna cserélni.....a kép önmagáért beszél..... :D
Továbbá cserés lett az Amore-s szélvédőcsík is.....a gépi mosó megkezdte a betűket...

 
>> EseménySanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2009-05-24

Tegnap Gábor80 és imi156 szervezésében egy nagyon jól sikerült kerti bulin vettem részt jó pár cartársal karöltve. Jól éreztem magam, tuti megismételjük. :)
Köszi zotya146 itt is a fuvart. :)

 
>> SzervizKrisz155 // Alfa 155 2.0 TS // 2009-05-23

féktárcsa és fékbetét, pár ízzó, szilentek, stb.. majd idővel

 
>> SzervizEngineCoffeeTables // Alfa 156 2,5 V6 // 2009-05-23

Múlt hét pénteken megvettem a GTV útodját ezt a fekete szépséget:))))
Olcsón vettem és mivel nem a MediaMark-ból ezért nem jót:(((
Tudtam hogy nem véletlenül olcsó. Próblémák: LMM, termosztát, fűtés ventillátor, rádió.
Megrendeltem a termosztátot és az LMM-et, és meg is jöttek pénteken. Akkor csere....
Ja persze:(((((
Lmm a régi csavarjai berohadtak majd az egyik beletört a házba.
Kicseréltem nagynehezen és pótoltam a csavarokat, erre nem müködik az új.
Oké, a mai sz..ás megvolt, gondoltam....
Visszaraktam a régit és lerendeztem a cserét gariba.
Átmentem az egyik kollégámhoz aki autószerelő, hogy kicseréljük a termosztátot.
Amikor szedte ki a régit már szólt hogy a hosszú csavar szétnyalta a menetet a házban, valószinüleg már korábban mert első pici mozdításra megindult. Kicseréltük a termo-t de nem akartuk megkockáztatni hogy csak két csavarral fogassuk le, ezért kb egy óra alatt végigtelefonáltuk az összes skót vagy magyar ismeröst hogy kinek van 8-as menetfúrója(az eredeti csavar 6-os) és egy hosszabb csavarja, a skót csoportvezetőm lett az áldozat és töle kaptuk mindkettőt.
Sikerült szépen megcsinálni, de a próbakörön kiderült hogy az új termosztát kinyít 75 fokon. Most egyelöre ez igy marad és ha már minden klappol akkor kicserélem egy normálisra, de ezt majd inkább otthon, Magyarországon:)))))
Még mindig megbocsátok neki mindent:))))))

Hétfőn megvette ebay-en egy srác Aberdeenből a GTV-t és ma eljött érte és kifizette, nem szarozott a gyerek, tudta hogy olcsón kapta meg. Alá irtuk a papírokat és már ment is. Már janúártól gondolkoztam az eladásán de csak most hogy megjött az utód került rá sor. Már most érzem hogy lesz még GTV-m, de egyenlőre másban lelem örömömet.
Velem volt 1 év 2,5 hónapig, megtettünk együtt 25 ezer mérföldet, sok örömet okozott és én próbáltam a lehetőségeimhez képest mindent megadni neki. Sose hagyott az út szélén és nem éjszakázott szerelő mühelyében.

>> SzervizLali75 // Alfa 156 1.6 TS // 2009-05-23

Végre kiderült a motor rángatásának az oka:"dőlt bele az üzemanyag"!!!
Kapott egy bontott,de gyári Bosch lambda-szondát.(köszi érte András bácsinak)
Azóta lehet a 40-et is tartani 5-ödikben!!!
:-)

 

Sokszor csak utólag jut eszembe, mit is kellett volna még megnézni a bontóban, vagy leginkább utólag jut eszembe, hogy egyáltalán bemehettem volna... :-p
Nyilván egyik sem véletlen, az igazság az, hogy legtöbbször idő sem jut ilyenekre vagy ha igen, csak felszínes kapkodásra elegendő :-(
Ma kivétel volt: egy szakmai program miatti nem kis nyomás alól a nap derekán felszabadulva, előző napi utalással megerősödve és nem utolsósorban "úgy öltözve" épp a bontó mellett vezetett a hazaút, ráadásul a délelőtti dolgok miatt aznapra nem is terveztem mást - ezt nem lehetett kihagyni!
Úgy voltam vele, hogy most kellő nyugalom van ahhoz, hogy alaposabban megnézzem az autót - mégis mit lehet még elhozni róla?
Leginkább az aktuális dolgokra fókuszálva:

Az ajtógumikkal gondban vagyok, mert ugyan csak a J1/B2 van csak összefestve, viszont a másik kettő meg szakadozott :-(
Nosza le is kaptam mindkét hátsót, végül - beárazás előtt - úgy döntöttem, elég egy is, a jobb állapotú, a másikat csak akkor viszem el, ha kiderül az otthoniról, hogy azért nem ért össze, mert nem rávaló.

A tankbetöltő gyanúsan mozgott, rá is jöttem miért? A belső gyűrűje el volt törve, csak a betöltőcső tartotta - aminek a lekötése meg ugye éppen most költözött bele a kisujjamba :-) Szét is húztam 5 perc alatt, kijött a karima valóban "félfaszán":
maga a kívülről látható gyűrű teljesen jó (mivel 16V a donor, benne van az ólommentes-pisztoly miatti fémszűkítő ami kicsit rozsdás), a gyűrű törött, viszont remekül szemlélteti a szét-összerakását, hacsak nem mérik drágán, erre a célra jó lesz...

Végül még egy tétel került a "kosárba": az eredetileg anyósülésnek való Recaro-m miatt a középkonzol két ülés közötti - a kéziféket is takaró - eleme nincs most bent. Egyszer majd bekerül, és - bár nem nagyon dohányzunk, főleg nem a kocsiban és hátul - akkor nagyon jól fog jönni ez a szerzemény. A legvégén lévő kis hamusról van szó, ami nekem hiányzik. A "16 voltosban" viszont megvolt, szemlátomást szintén csak normál szemetesnek használva, vagy még annak se...

Már korábban szerszámért kifelé menet elejtettem egy "hol tartunk anyagiakban" kérdést, mire az eladó srác nagy szabadkozva csak annyit mondott, hogy: "tulajdonképpen sehol" - gyakorlatilag majdnem ő érezte kellemetlenül magát, hogy azért a "minimálárat", azaz 500 forintot kénytelen volt elkérni :-)

Ezen kívül sok mindent átnéztem, sok dolog szóba jöhet még, ezekről majd akkor, ha majd esetleg szereplőjévé avanzsálnak a történetnek, van viszont 1-2 olyan dolog is, amit elfelejtettem megnézni, pedig ha van, akkor tuttira viszem, pláne így, az árszínvonal ismeretében ! ;-)

>> SzervizBenőke // Alfa 146 1.4 TS // 2009-05-23

A vízhőfok hirtelen felmelegedett a mostanában jött meleg miatt. 20 fokban kb 5 perc állás után elindult a ventillátor és percenként kapcsolgatott. Most kicseréltük a termosztátot, plusz új paraflu is aztán meglátjuk mi lesz. THX András Bácsi

ui:
2009.06.08
Eredmény gyanánt felesleges volt a termosztát csere. Hasonlóan hirtelen melegszik be az autó. Legalább 30 fokban sem melegszik gyorsabban ahogy tapasztaltam. Multkor eltünt a ventillátor első fokozata csak a második volt. Az elsőt egy Kollégám és András Bácsi segítségével orvosoltam. Most már van újra első fokozat is.
(A csatlakozó rohadt szét, csati beszerzése volt körülményes, de egy kollégám sportszeletért cserébe hozott egy marékkal.)
Azt mondják ne izguljak majd megy a ventillátor. Engem akkor is zavar hogy 20 fokban zümmög míg régebbi termosztáttal 40-45 fokban is 5 percenként kapcsolgatott csak, igaz akkor meg télen nem volt fűtésem menet közben.
Tuti más konstrukció ez a termó, sőtt gyanítom 90fokra tervezett termó ez csak 83fokra lőtték be... Lett egy használt de jó termosztátom. Legközelebb más stípust próbálok ki ez EPS...

Áppdét:
2009.06.29
Nos hát úgy néz ki hogy lehet ez az újj gyári állapot, hogy piszok hamar melegszik hidegben is. melegben eléri ugyan azt a hőfokot hamar ahol bekapcsol a venti első fokozata de amúgy nincs vele semmi gond. Majd hozzá szokom :o)
eleddig nem foglalkoztam ezzel a problémával, aztán figyelni kezdtem, h melyik autó hogyan melegszik, és hát hasonlóan ahogy látom... Csak még mindig nem fér a fejemben hogy mitől van ekkora különbség a régi és az új termosztát között.