Blog
2009.07.16-én új taggal bővölt a családom a 146 eladása után. Kru Cartárs autóját vettem meg. Igen igen; átnyergeltem a sötét oldalra. :-))
Az autót megláttam és belszerettem. Mikor élőben először megtekintettem, akkor már tudtam, hogy megveszem, ha a szerelőm is áldását adja rá. Nos, így is lett.:-))
Nagy a boldogság természetesen. Egy 1.6 TS-ből átülve azt gondolom, hogy minden téren előrelépést jelent. Szerettem a 146-ot nagyon, de a 156 is nagyon kezdi magát belopni a szívembe.:-))
Nos beszerzésre került egy komplett V6 TB benzinhíd injektorokkal, mert a L-Jet sajnos kis impedanciás csúcsai csak plusz munkával illeszkednének a Gotech-hez. ezárt , most nagy impedanciás de ugyanakkora 190ccm-es befecsikkel rakjuk össze, ehhez persze a komplett szívósor is átkerül.A későbbi programozáshoz szükség van egy szélessávú lambda kijelzőre amit a Jugo a Red Sun Service Kft tulaja biztosított.. Megérkeztek továbbá nagy nehezen a Powerflex szilentek, amik állítólag rugalmasak azért :D Hát nem.Szóval egész jó cuccok jöttek már csak össze kell állnia az egésznek.
Péntek este hazafelé tartva figyeltem fel, hogy a felkapcsolt világítás ellenére sem látom mennyivel megyek-sötét maradt a km-órám alsó fele! 3 pici "rizsszem"-izzóból (2 db 1,2 W + 1 db 1,3 W-os van a km-órában) egy megadta magát sebaj kicseréltem mind a hármat ne legyen gondom vele!
Km óra állás: 118100.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025881t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025882t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025883t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025884t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025885t.jpg)
Ma mindenhol felpolírozták a kocsit, amiért köszönet a carwellness.hu-nak. A tető és a motorháztető látványosan javult, de a jobb első kerék feletti lemezről is eltűnt a vékony karcok nagy része. Sajnos az első lökös elég sok helyen sérült már, és a hűtőmaszk is kapott ezt-azt a csukott szemmel parkoló autóstársaktól, ezért fényezni kéne. A kettő együtt 50 000 forint, amit bár örömmel kifizetnék, de egyelőre nincs miből. Talán ősszel megcsináltatom, de addig megmarad ilyennek.
Jövő héten azért lesz egy újabb utam a fényezőhöz, mivel a jobb oldali küszöb spoileret az előző tulaj idején rosszul fényezték, és egy kis buborék alakult ki benne. A polírozással ez sajnos kifakadt és egy 3 centis csíkban lepattogzott a festék. 6-8000 forint a javítása. Ennyit még megérdemel az autó.
Képeket később rakok fel, mert le kéne előtte mosnom, de úgy látom ma is esni fog :-)
2008 karácsonya óta csapágyas. Elvileg minden alkatrészem megvan már hozzá. A motor kint. Csak idő kellene. Talán majd az unalmas, hosszú téli estéken összerakom, karácsonyi ajándéknak magamnak. :)
Addig is a rettenetes, ocsmány, és kinyírhatatlan Kia Pregio helyettesíti. Meg természetesen a 75-ös is, mivel az is kinyírhatatlan. :)
(0719)
alfás szülinapi torta (Charlotte) 28 szál gyertyával, 'Alfa Romeo Limusinen vom 1900 bis zum 159' c. könyv (német nyelven), indító (bika-) kábel (400A, 2,5m), SAL (TS-200) infrás kormány-távirányító az Alpine fejegységhez, Alfa Romeo Parking Only tábla a garázs falára:), új alfás szelepsapik a lelopottak helyére, kerékkulcs.. stb.
Árak: torta: ... Ft, indítókábel: 2.199Ft, kerékkulcs: ... Ft, SAL infrás táv.: ... Ft, alfás szelepsapik: ... Ft, könyv: ... Ft, Alfa Romeo Parking Only tábla: ... Ft
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025886t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000026/0000026152t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000026/0000026153t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000026/0000026154t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000026/0000026155t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000026/0000026931t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000026/0000026932t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000028/0000028547t.jpg)
Nánditól vettem a belső küszöbre felpolírozott savállócsíkokat.A tanksapkát is fujattam.Nekem nem tetszik!Úgy hogy a következő lépés szerintem a viszafényezése lessz!
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025872t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025873t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025874t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025875t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025876t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025877t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025878t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025879t.jpg)
Sajnos még nincs kész. Sokat volt egy helyen, ahol nem tudták fémtisztára takarítani a 15"os Lancia Speedline felniket. Eddig két embernek tetszett azok közül, akik megnézték. Hát nem tudom. Nekem tetszik. '89es gyártásuak. Szerintem jól fog mutatni. Most nincs energiám folytatni a felniket. Alapozva van eddig csak.
7000 volt a festék
Az egyik képen látszik, hogy milyen lett, amikor nem tisztítják le szépen a felniket és úgy alapozzák le....
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025866t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025867t.jpg)
Beszereztem a 1.8-2.0 szívó oldali vezérműtengelyét (a kipu oldalival együtt, de za lényegtelen). :-) Olcsó volt. (5500 Ft) Bele lesz szépen rakva, de ez nem a jövőheti feladatok közé vannak sűrítve. Le kell majd szedni a váltót, kuplungot, stb, mert egyesbe kinyomott kuplungnál rángat az autó. Ekkor lesz a vez.m.tengely behelyezve. Kíváncsi leszek, mondjuk nem várok sokat.
Szerintem vennem kell hátsó jelet. Megadta magát a minta. :-) Csúnya lett.
Másodjára kezdem el, mert meghalt a lapi. :-)
Összeszedtem pár dolgot, amit egyszerre cserélünk majd a gépen. Az első fék nagyobb lesz és hűtött tárcsákat kap. A mostani tömör megy a kukába. (hátra is szeretnék majd nagyobbat. András bácsi beletette a bogarat a fülembe, de ez majd később, mert most volt tárcsa betét csere. Ha tudtam volna hamarabb....) Egy kicsit szívtam a nyereggel. Kaptam havertól nagyobbakat ingyen. :-) Az egyik este pakoltam a csomagtartóba a nyerget, tárcsát, betétet a többi alkatrésszel, hogy másnap GO szétszedni. Gondoltam összpászítom a nyerget a többi barátaival.....nem jött össze. Nem volt jó a nyeregbe a betét. De ehhez a nyereghez a tárcsa jó lett volna. Jött a játszadozás, hogy betét vagy nyereg legyen vásárolva. Inkább nyereg lett, mert valószínű ami volt az nem ment volna fel a helyére. Grande banditól szereztem be (ezt is :-)).
Sajnos még várok a haverra, mert most egy másik kocsit bombázott szét. Remélem jövő héten mehetünk. Húzzuk egy ideje.
Az alkatrészek:
Nyereg (10.000 Ft + posta 2000 Ft)
Féktárcsa (15.000 Ft + posta 2000)
Betét az van sok. 2 garnitúra az előző kettő árban benne volt.
Szelepfedél tömítés (még nem tudom mennyi, de megvette KOVÁCS)
Kipufogó gumibak (még nem tudom mennyi, de megvette KOVÁCS)
6,7 Liter Selenia (11.500 Ft)
Fékfolyadék (még nem tudom mennyi, de megvette KOVÁCS)
Olajszűrő (1000 Ft)
Remélem nem fogja már nyomni az olajat, mert a klímából emiatt szösszen el a gáz. Ezt utána fel kell tölteni. Kipu le lesz szedve és hegesztés alatt fog állni. A hővédő lemez a tartó csavarnál megadta magát. Nagyobb alátét kell oda, de a csavar nem akart kijönni. Meg a kipufogó miatt nehéz hozzáférni. Ha a kipu lejön, akkor ez is ki lesz cibálva.