Blog

>> SzervizOtto // Alfa 145 1.6 boxer Zender // 2009-06-19

Ma szépen lealvázvédőztem.Nem tervezem a téli használatot(a téli kerékgarnitúrát is eladom),de akkor is védve van a karosszériára veszélyes anyagoktól.

 
>> SzervizNGéza // Alfa 156 1.9 jtd 8v sportwagon // 2009-06-19

Elérkezett a műszaki vizsga és a zöldkártya ideje, mert 06. 27-.én lejárnak. Az előzetes állapotfelmérés alapján csak a két első felső lengőkart kell kicserélni amit Erhardtól már beszereztem. Plusz még ki lesznek cserélve az olajok (kormány, fék, váltó), mert ezek még nem lettek cserélve amióta nálam van. Remélem más probléma nem lesz.

 
>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-06-19

Gerissimonak köszönhetően az Atesz155-től nem rég vásárolt xenon is beugrott a reflektorba. Van ám fény... :-)

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-06-19

És igen, az autó ismét jól megy. Sőőőőőőt, jobban, mint eddig! :-)
Gerissimo kiolvastatta a hibát a comuterből. És azt mondta, hogy a hiba a légmennyiség mérőnél keresendő. De aztán kiderült, hogy azért jelzett be, mert a turbócső egy helyen szétnyílt, így nem úgy mentek a légáramlatok, ahogy kellett volna, ezért füstölt mint a barom, és ezért tiltott le minden. Viszont most minden össze van rakva, átmenetileg csak jól megragasztva, de az új cső rendelés alatt. Ha megjön, akkor majd csere. Viszont úgy néz ki, hogy eddig is ment ott be egy kis plusz levegő, mert most az autó határozottan jobban megy, és még nagy gáznál füstöt sem látok a tükörben, mint eddig. Úgyhogy minden szép és jó, de még egy kis finomítás lesz, ha a cső megérkezik.
Ezen kívül az autó kapott még olyan dolgokat, amik valamiért hiányoztak. Pl a jobb hátsó lámpa belső takaró burája nem volt meg, valamint a vezető oldali napellenző mögötti lámpa kapcsolója hiányzott. Kapott egy teljes új lámpát.

2009.06.08. Bosch Car Service, Budakalász
Gyári, széria 2.4 JTDm motor
Mért adatok:
205,9 LE
445 NM :-))))

 
>> EseményHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2009-06-19

Új autót rendelni egy külön élmény. Várni rá már nem annyira élvezetes, főleg, ha egy klíma és rádió nélküli, területi képviselős Opel Corsában kell szenvedni 60 napig. :) Vicces, amikor annak örül az ember reggel, hogy ne legyen 30 fok, különben egész nap izzadni fog egy dobozautóban :)

Az első Alfám is új volt, de azt raktárról vettem, akciósan. Jó érzés volt, hogy senki más nem használta előttem. Viszont most először történik meg az, hogy én dönthettem el, milyen extrák legyenek az autómban. Emiatt megérte rá várni!

A xenon egyértelmű volt, a többi pedig már csak hab a tortán. Gyakorlatilag csak a gyári navigációt nem rendeltem bele az extralistáról, amiről tudjuk, hogy egy hordozható Garmin is leveri.

A fehér színen sokat dilemmáztam, főleg azért, mert sehol nem láttam még élőben fehér GT-t. Képet is alig találni a neten, szóval valahol nagy bátorság volt látatlanban berendelni. De fekete és piros Alfám már volt :)

Amúgy azért fehér, mert ez volt a legolcsóbb :) Na jó viccelek, de tényleg vicces, hogy a fehér színnek semmilyen felára sincsen. A pasztel színekért és a metálért is pénzt kérnek, a sima fehérért 0 forintot :)

Szóval ma (2009. június 19-én) végre megérkezett. Érdekes volt így látni az autót, rajta voltak még a védőszivacsok, belül bezacskózva minden, lefóliázva az érzékenyebb felületek. És jó az új szaga! :)

Most még hátra van a vám és a forgalombahelyezés folyamata, a tervek szerint jövő pénteken vagy szombaton hozom el. Egy ideig nem fogok belőle kiszállni...

Itt is szeretném megköszönni Rohodi Misi (Autóház Budaörs) végtelen türelmét! Szerintem már a haja égnek állt, amikor naponta háromszor felhívtam, hogy megkérdezzem, ott van-e már az autóm :):)

>> SzervizDévid // Alfa 156 2.0 TS // 2009-06-18

Ma volt egy kis beszélgetésem az autószerelőmmel. Végre szétbontotta a blokkom...
A 2. hajtókar eltört, a csapágya meg felmarta a főtengelyt. Mivel eléggé ramaty állapotú a motorom bele, így a gyűrűzés önmagában nem lesz elég, fel is kellene fúrni, stb... Alaphangon 110000 kemény magyar forint, plusz a szükséges alkatrészek, munkadíj, sötöbö...
Mondtam a mesternek, hogy ennyiért az én motoromat biztos hogy nem fogja kókányolni.
Alternatívákat keresek, úgy tűnik rá is leltem. Majd a következő írásomban részletesen ki is térek rá. :)

 

Most látom és döbbenek rá, hogy majd' egy hónapja semmi írás :-(
Éppen nem azt jelenti, hogy semmit nem csináltam, de látványos előrelépés sem történt...
A kiszemelt - és hallomás alapján az ideálishoz közel álló - lakatos sajnos bemondta az unalmast, egyenlőre komolyan elgondolkodtam azon, hogy effektíve házilagosan menjen a dolog. A legnagyobb akadály, hogy keresztapámnál - ahol lenne áram, flex, hegesztő, no meg némi gyakorlat és még kéziszerszám is kerülne - nincs hozzá "ingatlan" :-(
A garázsba először is be kellene vezetni az áramot : ez nagyon körülményes, sajnos az öregasszony távollétében kivitelezhető csak a lakatolással együtt és erre mostanában semmi remény...
Áthidaló megoldásként szóba jöhet keresztfater egyik alkalmazottja, nála a gyakorlat + az infrastruktúra (felszerelés aknás garázzsal) is megvan, feltehetőleg figyelembe venné az elképzeléseimet és anyagiakban sem lenne vészes, keresztapám szükség esetén pár nap fizetett szabadsággal támogatná a projektet...
Egyetlen probléma, hogy Miskolctól pár kilométerre van a "telephely", de szerintem szakaszosan akár így is kivitelezhető lenne a meló...

Mindenesetre a verda "szétbombázva" várja, hogy történjen valami. Közben a csomagtartó alján és a zárhídnál, illetve a küszöbön is elkezdtem feltárni a csúfságokat - éppen akad belőlük egy-kettő :-(
Pl. a baloldali lökhárítóbak alatt is van egy kis "elhalás", a rosszabb, hogy a kasztnira hegesztett anyacsavarok leváltak majd' mindegyik rögzítési pontnál, kemény meló lesz minden egyes csavar kioldása:-(
A Pininfarina-felirat eltávolítása sem történt még meg.

Ma majdnem beszéltem a sráccal, tényleg csak percekkel kerültük el egymást :-)
Szerintem holnap felkeresem Miskolcon, hátha lassan nekiugorhatnánk ;-)

Közben egy hengerfej-felújító (minimum szelepszár-szimmeringező) projekten is agyalok, ugyanis 5000 km alatt elfogyott 1,7 L olaj, ráadásul 20W-50-ből! :-(
Egyenlőre bízom benne - ezt még kompresszióméréssel is biztosabbá akarom tenni - hogy a blokkhoz nem kell nyúlni, illetve megúszom a teljes motor ki-és beszerelést.

Egyenlőre tüneti kezelésként vettem 2 liter olajat :-p

Tegnap kis pincei rendrakás után nekiugrottam a sofőri "Rekszinek". Érdekes, hogy az első bátortalan mozdulatok után automatikusan jöttek elő a fogások és szinte percek alatt kint volt a fejtámla, illetve lent a támla hátsó huzata.
Ma a támlabélést szedtem ki és nyúztam le - egyenlőre meg is állok itt, mivel a legelső feladat megállapítani, milyen anyagokkal lehetne a felújítást megcsinálni és ez a két huzat mind a 3 féle anyagot tartalmazza. Sajnos mindegyiken (a bőrszerű , a gyöngyvászon-szerű és a mintás anyagon is) találtam el nem tüntethető szakadást, vagyis elvileg legrosszabb esetben újra kell húzni mindkét teljes ülést, másképpen: ha bármelyik anyagból találok meggyezőt, az nagyban csökkenti a projekt anyag , munkadíj -és időigényét...

Ja, majd' elfeledtem ! : a B2 ajtóval is szépen elszórakoztam, mivel nem tetszett az illeszkedése, illetve már korábban a zár kasztni-részénél láttam, hogy a furatok ki vannak tágítva mindenfelé és még így sem áll rendesen az ajtó - sajnos ez elég rossz dolog, ugyanis pont ott volt törve. Folyamatosan él bennem a gyanú, hogy valamit szarul csináltak meg, de nem bírok rájönni, pontosabban a hátsó sárvédő rosszul helyreállítása lenne az egyedüli magyarázat, az viszont egyrészt annyira összetett elem, másrészt sehol nem látok toldást- javítást, hogy nagyon gyárinak tűnik... Ellenben az ajtó pontatlan beállítása - ami cserés volt - magyarázat lehet, meg is próbálkoztam korrigálni - egyenlőre sikertelenül :-(

>> Szervizingegnere // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2009-06-18

Ma összeszedtem magam és bemásztam a GTV alá. Nem volt egyszerű, mert előbb a garázst kellett úgy rendbeszednem, hogy legyen hely az autó körül. Mióta saját garázsom van és nem bérlem (5 éven keresztül béreltem a GTV-nek a garázst, hihetetlen!) tele van egyéb, nem autós homival.

A bemászás célja, hogy kicseréljem a kuplung mukahengert. Minden flottul ment. Drótkefe, az elmaradhatatlan WD 40, várakozás, és minden oldható kötés - a nevéből adódóan de sok tapasztalatal ellentétben - oldódott. A régi munkahenger hüvelye eloxidálódott a sok állástól.:-(Ezért eresztett maga alá. Az Ali-féle munkahenger hibátlan, így pikk pakk be is építettem.

Egyetlen probléma adódott csupán és ez nagy csalódás. A 21 fontos fém kuplungcsóvem fittingjei nem passzolnak a munkahengerhez. Nem is értem! A gyári cső két végén eltérő fittingek vannak, a Goodridge-en azonosak. Meg se próbáltam összerakni, úgyis csak folyt volna. Kár, mert fölösleges pénzkidobás volt, és szerettem volna ha felkerül. A fékcsövekkel majd későb foglalkozom. Gyors egyszemélyes légtelenítés és....

...indítás. Az autót szeptemberben tettem le. Egyszer beintítottuk, mikor egy leendő vevő jött megnézni még valamikor év elején. És ma. EXXIDE MAXXIMA be, starten és wromm. Mintha nem is egy 25 éves autó lenne! Egy álom. Kiálltam, letörölgettem a szélvédőt - vastag por van az autón - és úgy rendszám minden nélkül tettem pár kört. (Előtte persze mg ellenőriztem a folyadékokat, minden rendben találtatott.)

A GTV továbbra is egy ÁLOM! A hangja meseszerű. A nyomatéka felülmúlhtatlan. A futóműve pazar. És a formája...nekem tökéletes. Direkt elmentem az ABC óriási kirakata előtt, csak hogy bevizualizáljam. Régen is órákon át tudtam nézni, és nem veszített a fényéből most sem. Hihetetlen, hogy milyen hatást bír gyakorolni rám egy autó, ami az enyém már jó rég óta, de mégis. Elképesztő ez a jármű. :-)

Jövő héten vizsga!

 
>> SzervizNero // Alfa 166 2.0 TS // 2009-06-18

Nagyon szépen visszaesett az olajfogyasztásom a 10W60-as olajjal, most már nyugodt vagyok és jól alszom!!