Blog

>> Tuning és extraRiki // Alfa 146 1.6 TwinSpark // 2009-04-14

Felkerültek a nyári papucsok 195/50 R15" méretben (biztonsági gázzal feltöltve) , gyári Alfa Speedline Felnik.

 
>> Szervizötödik Béla // Alfa 145 1.6 TwinSpark // 2009-04-14

A lepattogzott lakk már a múlté! Kapott szép új festék, és lakkréteget a motorháztető és a hűtőrács egyaránt.

 
>> AutóápolásPeti // Alfa 146 1.9 TD // 2009-04-14

Kapott egy háromlépcsős polírt ,csili vili lett az autó.

 

Pedig minden jól indult:
lehet, hogy csak önámítás, de határozottan azt éreztem Nyék felé, hogy gyorsításkor elmarad a dadogás, azaz kap levegőt a tank, feltételezve hogy eddig a vákuumal volt a gond.
A zárműanyag-transzplantáció 2 percig se tartott, bekerült a himba alája, látszólag első osztályú: beszerelve ért az első "pof", ugyanúgy nehezen nyit, sőt már a záráskor is próbálkozni kell :-(
Átnéztem a zárat, látszólag semmi nem szorul rajta, be is olajoztam, de nagyjából ugyanaz.
2 dologra tippelek:
1. a J1 központizár-motor "darál" egy ideje, lehet hogy ő akadályozza meg a sima nyitást
2. a kulcszár csúszik vagy mi, és nála játszódik le ez az "elkapja-nem kapja" játék.

Az ablaktörlő-motor viszont működik, erről viszont elfelejtettem megkonzultálni egy fontos infót: először a végállás ment el belőle, utána már egyáltalán nem törölt :-(
A motort mindenesetre visszaszerelem, aztán megpróbálom a magam eszközeivel (sarutisztítás, vezetékrángatás, WD40-elárasztás) működésre bírni.

Késő délután tudtam megint bütykölni a garázsban.
A tankbetöltővel kapcsolatban úgy döntöttem, hogy mivel a másik bilincset pár perc alatt leoldom, ha kell, ellenben visszatenni ezt sem tudtam, egyenlőre nem bántom. Lehet, (szinte biztos :-) hogy a vége kapkodós lesz, de most már előbb elkezdek "szakember" után koslatni, nem hiszem, hogy együtt a meló előtt ne tudnánk szétkapni a tanksapka-elemet, csak számolni kell a plusz időigényével...

Nekiláttam viszont a J1 központizár-motor cseréjének.
Lekötve azt az ajtót valamivel jobban boldogul a kulcsos B oldal, de még így sem az igazi :-(
Korábban egy haver adott egy doboznyi (3 db) szerelgetésből megmaradt zármotort, biztosra állítva, hogy 1 jó belőle... Sajnos hülyeség volt vakon bízni bennük, illetve nem kipróbálni őket már jóval ezelőtt: kettő teljesen halott, egy pedig - amelyik pont előre, kulcsos-zárhoz való ötvezetékes - bizonytalanul teszi a dolgát, ha megindul, akkor is fordítva, mint kellene :-(
Egyenlőre a J1 ajtón sincs most burkolat, csak behúzó és a zármotor is hiányzik, gombbal zárható belülről - remélem nem sokáig... Legvalószínűbb, hogy bontóból szerzek zármotort, de felmerült, hogy a már korábban 10.000-ért felajánlott, motort és váltót leszámítva komplett 1,7 IE-t csak elhoznám a keresztapám udvarára - bár ő erről még nem tud :-)

burkolatlan ajtóval kapcsolatos mikrosiker:
a B1 ajtó belsején már régóta hiányzik a kárpit és néha furcsa csattogást hallat az ajtó, eddig azt hittem, maga a lemez rezonál leszedett burkolatnál. Most rájöttem, hogy egy műa. vezeték-gyorszár verődik hozzá és már össze is állt a kép: emlékszem, hogy ezelőtt felszerelt kárpitnál is eljátszotta néha, autópályán nagyon zavaró tudott lenni, de most felszámoljuk végre - legalább ezt ;-)

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-04-18

Elérkeztünk (0413) a 124ezredik alfás kilóméterhez, melyről a mellékelt kép is tanúskodik.

 
>> Egyébzerge // Alfa 145 2.0 twin spark // 2009-04-14

találtam egy olcsó és jó fényezőt!volt munkám vele nekem is bőven,de megérte végre össze állt ,és régi fényében tündököl a gép!felkerült a felni is!

 
>> Tuning és extrazerge // Alfa 145 2.0 twin spark // 2009-04-13

csináltam egy kis munkát a műanyagosnak!

 
>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2009-04-13

A nagy futómű felújítás közepette szakítottam egy kis időt a kerékjáratok rozsdátlanítására is! Arra gondoltam, hogy egy kicsit megcsiszolgatom flexel, meg lefestem szépen, de sokkal nagyobb meló lett belőle! Ugyanis a bal oldalról elég nagy részt ki kellett vágnom a lemezből, mert már szépen ki volt rohadva! :-( Megcsiszoltam rendesen, aztán egy olyan anyaggal fedtem be a lyukat, amit nem tudom, hogy hívnak, de állítólag kisebb csónakokat is készítenek belőle! Az anyag egy szövet alapú valami (nevezzük "paplannak”) és ehhez van még a ragasztó és az edzője! Ezek hárman száradás után hihetetlen keménységet alkotnak! Na, ezzel a "paplannal” fedtem be a lyukat, aztán gittel kiegyengettem a felületet, majd festettem! De akkor már az egész kerékjáratot kifestettem, ha már csináltam! Minden nagyképűség nélkül mondhatom, hogy egész jó munkát végeztem! :-)) Legvégül pedig kapott egy réteg Perma Film nevezetű korróziógátlót (32 euro volt a két 1 literes tégely postaköltséggel együtt), amit hajókhoz fejlesztettek ki és GTPeti hozott nekem Németországból! Mégegyszer köszi neki! :-) D e ezzel a lendülettel már lekentem a hátsó kerékjáratokat és az egész alját is! Persze előtte még szépen lamostam mindenhonnét a koszt (zsírtalanítottam :-D) és csak ezután kentem fel a szert! Ha megszárad, akkor még egy réteget kenek rá és kész is! Reméljük, hogy beválik és most egy darabig nem kell foglalkoznom a rozsdával! ;-)

>> SzervizCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2009-04-13

Mivel a hátsó ablaktörlő gumijának cseréje csak arra volt jó, hogy ne karcolja az üveget, arra viszont nem, hogy rendesen töröljön, vettem Erhardtól egy új, Champion márkájú ablaktörlőt. A csere fél perc volt.

 
>> AutóápolásGTVili // Alfa 145 1.8 TS // 2009-04-13

De barátom a nitrohigító! ;-D Tegnap rokonoknál voltunk,ezért előtte természetesen elmentem a kézimosóba.Az alapos gőzborotvázás után derült fény,a lemoshatatlan piszok mibenlétére....kátrány!
Ma,egész délelőtt az autó oldalát és a küszöböket sikáltam...de megérte.Mintegy pontot téve az autó ajnározásának rituáléjára....beszereltem a GTV-be készülő,nagy hifi-hez vásárolt (és a balesetet karcolásokkal megúszó) Optima Red Top akkumulátort.....hát persze hogy bal pozitívos!;-D Fel kellett lazítanom a testkábel saruit,hogy tudjak annyi kábelt húzni,ami már elég a boldogsághoz....