Blog
Pénteken bekövetkezett a rémálom...
Délután 3-kor elindultunk Orosházáról Esztergomba Hédivel és RB-vel...tele izgalommal és kalandvággyal.
"Végre én is eljutok Egomba amiről már annyit hallottam!"Élveztem minden egyes kanyart,igazi örömautózás volt...
Sajnos örömöm nem tartott sokáig...a szentesi körforgalomban visszatettem 2-be,majd mikor felengedtem a kuplungot elkezdett rángatózni az autó.Nem tudtam mire vélni a dolgot.Onnan kezdve 2000-es fordulat alatt ezt csinálta fölötte viszont mintha semmi sem történt volna.
Felértünk az autópályára...140-es tempó és semmi gond.
Kecskemétnél megálltunk egy kis pihenőre.
Felnyitottam a motorháztetőt...a motor egyenetlenül járt,rángatózott a kipufógó belseje koromfekete volt a kipufogógáz pedig benzinszagú.
A szívem összeszorult,tudtam,h innen nincs tovább... RB-nek hála be tudtuk vinni egy zárt,őrzött telephelyre.
Nem a kitörő érzéseimről vagyok híres,de a könnyeimmel küzdöttem miközben átpakoltam a cuccaim RB autójába...egy darabot hagytam ott magamból...
Pesten csatlakozott hozzánk Hiran Esztergom szélén pedig bevártuk Bianco-t is.A szálláson Gábor már nagyon várt minket.Így már teljes volt a viharsarki csapat...legalábbis létszámban...autóban egy mínusz.
A szombati tali igazán jól sikerült hála a szervezők kiváló munkájának.Igazi családias hangulat jellemezte a napot és ragyogó jó idő volt.
Sajnos este Bianco-nak mennie kellett így Ő már nem tudott részt venni az esti vacsorán ahol összejött egy jó kis Alfás társaság aminek a végeredménye "szaftos,zsíros sült csülök" evésben:Hiran-Baxy 0-1.Vacsora után jót beszélgettünk majd visszavonultunk a szállásra ahol hajnalig folytattuk az iszogatást.
Másnap kissé gyűrött arccal ébredt a csapat.Reggeli,pakolás majd irány haza...
Pestig Hiran vitt onnan pedig ismét RB
Időközben Bianco és Hari elindult Csabáról,hogy ha kell hazahúzzuk az Alfám.Hari úgy ítélte meg,hogy lábon is hazajöhet az autó ami némi bizakodásra adott okot.80-as tempóval egy örökkévalóságnak tűnt mire Újkígyósra értünk,de így is legalább 20 litert fogyasztott.A katalizátort persze tönkretette a sok benzin amit kapott,de úgyis tervben volt,hogy eltávolítom.
Hétfőn jött a feketeleves mikor Hari közölte,hogy valószínűleg computer és lambdaszonda csere lesz.Sajnos egy darabig állni fog a kicsikém :(
Hirantól vigaszdíjként megkaptam a találkozó matricáját...köszi Hiran!!!
Szeretném megköszönni HÉDINEK,HIRANNAK,BIANCOnak,RB-nek és GÁBORnak a vígasztaló szavakat,hogy nem hagyták,hogy teljesen beárnyékolja a találkozót ez a nemvárt esemény.Megmutatták,hogy igazi jó barátok nemcsak jóban,rosszban is...
Külön köszönet RBnek Bianconak és Harinak,hogy segítettek hazajuttatni a gépet!
Hát elérkezett a kuplung csere ideje!
Km:157.935
Hát azt kell hogy mondjam hogy egy élmény kuplungozni az autót!
Én otthon vágtam bele fater segitségével, de ez többet nem fog előfordulni!
Szenvedtünk, szivtunk vele eleget, mivel ez volt az első komolyabb szervizelés és Alfa kuplung cserében még nem volt tapasztalatunk!
De sikeresen kicseréltük és működik!
Cseréltük a két oldali féltengely szimeringeket is!
Igaz hogy ez valamilyen úton módon megsérülhetett a cserénél mert másnap a melóhelyemen elfoly a váltóolajam! Hát nem lettem ideges mikor megláttam a kocsi alatt a 2L váltóolajat!
Aztán ott helyben gyors-szervizeltük a helyzetet és minden oké azóta!
Sajnos csak Esztergom után került fel a szépfelni és a nyárigumi. De fent van :-)
Km: ~75.000
Már nagyon meleg volt a hétvégén és hogy néz ki hogy az autóban megy a légkondi, kellemes a hőmérséklet, a gép meg téli gumikon izzad....
Pincébe le, gumikat be a csomagtartóba. Majd meg szakadtam! Utána a téli kerekek lecipelése meg könnyed séta volt....Hiába a mai fizika állása szerint az acél nehezebb a könnyűfémnél :)
Szóval volt gumis látogatás, aki a négy kerék centirozásáért, meg a kerekek fel - le cserélésére, meg "gáz volt benne, rakok bele" mondatért elkért egy keveset....
Motor controll system failure, go to dealer - már nagyon untam, .... el volt túrósodva a turbó és környezete de Csöri kezei kipucolták... jobb lett, de még nem tökéletes....
Erhardtól sikerült vennem bontott gyári xenon lámpát. Vinnie haverja szerelte be. Az eredmény tetszik. Sajnos a szintállítás nem lett hozzá megoldva, de ki tudja, lehet még meg lesz az is ;)
Ma (0402) elmentünk a Váci úti Copy General-ba, ahol egy nick névvel ellátott laminált 'rendszámtábla' várt minket. Már régóta szerettem volna csináltatni egy ilyet, a IX. Esztergomi Alfa Romeo Találkozó pont megfelelő alkalom volt arra, hogy el is készíttessem és a találkozón már ebben mutatkozzon az autó. Mivel elöl a hótolót már egy jó ideje lecseréltem egy B típusú motorrendszámra, ezért előre egy Alfa Romeo embléma került a nick helyére.
[Költségeim: a két rendszám nyomtatása (színesben) és laminálása 1185Ft ]
Beleraktam a gyári lev.szűrőházat,aztán hátul kapott egy kis szélesítést.Ha esetleg az ET35 nem lenne elég... :-D
Szerintem elég vadul néz ki!!!!
Erre már nem igazán tudok mit mondani: jövő pénteken (04.17) lesz kész az autó, amikor is iskolában leszek, legutolsó konzultáció lévén, 17:00- ig. A szerelő meg 17:00- ig van nyitva. Tehát ugrott AC09 is.
Köszi rönós faszkalap!
Több, mint egy hétig tart lefényezni két lökhárítót. Elmegy az anyjába...