Blog

>> Egyébimi156 // Alfa 156 SW 1,9 JTD // 2009-01-09

A napokban egyre alacsonyabbra kúszott a hőmérő higanyszála:S!Éjszakánként már minusz tíz alatti hőmérsékletek is vannak,de szeretett járgányom ilyen mostoha körülmények közt is hibátlanúl teszi a dolgát.Pedig szegénykém kint éjszakázik a szabadban:S!Mégis "kattra" indul reggelente))!
Egy-két szilent nyiszorog a futóműben-gondolom-a hideg miatt,de azon kívül semmi rendelleneset nem tapasztaltam.Gratula Alfikám,csak így tovább:D!!!

 
>> EgyébSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2009-01-09

Ma megejtettük a műszakit is a kicsikén.
Pápa-Kéttornyúlakon a Császár Autószervizben voltam vele. Ügyintézés egyre xarabb...többet asszem nem látnak ott.
Bal oldali első stab.rúd kopog....ezt eddig is tudtam. :-)
Majd orvosolva lesz a dolog.

 
>> EgyébOtto // Alfa 145 QV // 2009-01-09

Bejött a hideg idő és egyből megadta magát az akksi.
Egy hónapja áll a kocsi, karácsony után lett beindítva, azóta nem.Tegnap előtt töltenem kellett, hogy mehessen zöldkártyára, megnéztem hiányzott folyadék, utána töltöttem egy éjszakán át rajta volt a töltő.
Reggel természetesen jó volt, melegről ment ki egyből indult.
Állt éjjel és mivel anyum lenyúlta a pugomat, kénytelen voltam megint ezzel menni.
De mikor elfordítottam a kulcsot, csak kattant. Rohadj meg, mondtam és elmentem vettem egy újat bele.
BUÉK!
Holnaptól folytatja a téli álmot.:)

 
>> SzervizSomez // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2009-01-09

Egy befagyott kézifék és az anyagiak is úgy hozták, hogy nem tavasszal, hanem már most januárban megcsináltattam Csörivel pár fontosabb dolgot a kocsin. Csöri és az édesapja továbbra is remek munkát végeztek, de már csak a barátságos hangulat miatt is érdemes mindenkinek hozzájuk vinni a kocsiját.

1. Vezmód csere - indításkor nulla hang, az autó teljesen csendes. A kövekező 50 000 kilométerig ezzel nem lesz gond, és remélhetőleg utána sem.
2. Alapjárati motor kitisztítás - nagy melegben, hosszú araszoláskor elkezd ingadozni az alapjárat. Meglátjuk majd nyáron, hogy a tisztítás javított-e rajta. Ha nem, akkor csere lesz.
3. Önindító zsírozás - még mindig sistereg indításkor, de jó eséllyel bedolgozza a zsírt és akkor mégsem kell cserélni a bendixet.
4. Fékbetétek cseréje - pár hónapot még bírtak volna, de ennyin már nem spórolok.
5. Kézifékkötelek - mindkét kötél kicserélve, úgyhogy a kézifék jobb, mint volt.
6. Kapott 1 liter Selénia olajat is a gép, hogy a szint maximumon legyen.
7. Levettük végre a gyári dobra felcsavarozott, igénytelen kipufogóvéget, amit még az előző tulaj rakott fel. Majd egy szép krómot rászereltetek a későbbiekben.

Ami majd aktuális lesz a jövőben:
- Féktárcsák és olajcsere kb 5000 km múlva
- Teljes polírozás tavasszal
- Új nyári gumik tavasszal
- Hangszórórács, belső kilincs műanyag és csomagtartó teleszkópok tavasszal
- Rendes lemezfelnik jövő télre, mert ez a mostani idővel leereszt

 
>> SzervizHátvédRomeo // Alfa 33 33 1.7 I.E. 8v Bestia // 2009-01-09

Megosztanám Veletek, hogy miért is nem égett a ball első helyzetjelzőm és miért nem égett a jobb első tompitott lámpám.
Cserélgettem a biztosítékokat, forgattam a csokikat, rugdostam, anyáztam, biztosíték helyett réz drotottal ellenőríztem, kiszedtem szétszedtem, stb.
A megoldás az volt, amit nem vettem észre, hogy a BALL első helyzetjelző izzó nem 4 W-os volt hanem 14 W-os. Kaibinger cari így hozta én meg azt hittem hogy csak kiégett. Aztán mikor nekileselkedtem a cserének ugyan olyan 14 W-ost tetem a helyére, gondolván ki nem égett, de szar az érintkező.
Aztán jöttek a fenti "balhék".
Tegnap aztán délután abban a kurva hidegben, kicsit megtisztítottam az érintkezőket, meg viccből betettem a ! w-ost.
Lőn világosság! :-))

>> Szervizmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2009-01-09

Tegnap az a jelenség lépett elő - ami párszor mostanában egy-egy pillanatra véletlenszerűen-, hogy hibajelzés kivillant és nem lehetett váltani sem a joystickkel, sem a gombokkal. Csak most végleg üresben maradt a kereszteződés előtt. A hibajelenség érdekes módon valamilyen döccenés után jelentkezett, de eddig csak egy másodpercnyi problémák voltak. Most munkából hazafelé az első sarokig jutottam. (Vontatás lett a dologból, járó motorral)

Reggel 8-ra közben Műszaki vizsgára be volt jelentve a kocsi - ez fontos.

Első menetben beszereztem a kedvesem segítségével egy flakon Tutela CS Speed-et, mivel majdnem ugyanolyan DEXRONIII-as minősítésű Champion ATF-et vettem,de kiderült az ásványi vacak, maradtam a full synth Tutelánál, igaz ez 2x annyiba került. A folyadék dolog egy feltötléssel ki lett húzva a listáról.

A hibajelenség maradt tovább , igaz Hard Reset után volt amikor eltűnt, de volt, hogy újra megjelent. Ebből elektromos mizériára gondoltam. Szétkaptuk az összes csatit, kontakt spray-t befújtuk, de maradt tovább. Relét kicseréltük, nem változott semmi.

És akkor elgondolkoztam a Selespeed működésén. Eszembe jutott, hogy egy elektromos szívattyú időnként bekapcsol és feltolja 55 barra a kis rendszerében a nyomást, hogy működőképes legyen a váltó + kuplung hidraulika. Meg hogy ajtónyitásra be kell kapcsoljon. De nem kapcsolt!
Multiméteres lépések következtek és kiderült, hogy az indítóáramot megkapja a szívattyú, csak nem csinál semmit. Ekkor jött az ismerősöm nagy ötlete:

seprűnyél és kalapács! :-)

Seprűnyélre nem volt szükség, de tudjátok mikor kell az ilyet használni: kopott szénkefés generátoroknál. De azokat elég egyzser megkopácsolni, ha megforgattta a motort utána nincs rá szükség. A hidraulikát viszont 2-3 percenként 'életben' kell tartani. Hibadiagnosztika: kukás a szívattyú elektromotorja. Viszont reggelre be volt jelentve Műszakira. Akkor mégis le kellett bontani a helyéről. Kerék és műanyag doblemez levétele után szinte gyerekjáték volt hozzáférni! :-)

MagnettiMarelli a szívattyú, ami egy DENSO villanymotorral van összecsavarva. Szerencsére találtunk új szénkefét, méretre köszörültük + beforrasztottuk, a sok szénport kipucoltuk, visszaépítettük a helyére. Feltöltöttük Tutela CS Speed-del és a váltó újra működött éjfél előtt 3 perccel!

Most reggel időben megjelentem a vizsga helyszínén. A többit nem tudom, nem én intézem a papírozást! ;-)

Ajánlom figyelmetekbe 'A szakit', aki most is segítségemre volt! Hálás köszönetem neki! Elérhetősége:
KLIKK

>> SzervizOtto // Alfa 145 QV // 2009-01-08

Lett ma friss ropogós ződkártya! :D

 
>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-01-08

Az előző autómban is volt ilyen, és szerettem. A négy ablakot felhúzza a modul, ha bekapcsolom a riasztót. Sajnos a tetőre nem tudták rákötni, pedig a modul tudta volna kezelni azt is. De sajnos az autómnál ez nem megoldható.
4500-ért vettem a modult, 9600 volt a szerelési költség.

>> SzervizMIFI // Alfa 146 2.0 Ti // 2009-01-08

3 Féltengely gumiharang, kormányösszekötő gömbfej jobb bal, stabilizátor kar jobb,bal lengéscsillapító porvédő. Futómű állítás, És még egy gumicső ami a kiegyenlítő tartályból a blokkra csatlakozik:)

 

Fagyos volt az idő, amikor összetalálkozott a kis csapat, néhány környékbeli Alfás család, de a kedvünk annál jobb, mert találkozhattunk! Hányoztak már a régi barátok! Nagyon jó érzés volt találkozni, ráadásul aranyos, új barátokat is megismerhettem, aminek nagyon örültem!
A pláza mögötti parkolóban találkoztunk, aztán a régi helyünkön, aztán picit autóztunk a városban, beültünk egy aranyos helyre, Reaper 69 feleségének, Ildinek a munkahelyére, a Hotel Centrál kávézójába. Jókat beszélgettünk, fotóztunk!