Blog
Múlthéten elvittem a "kicsi"kémet egy fóliázással foglalotoskodó szakszervízbe. (Ismerősöm ajánlotta, mert neki a rokona)
A tervem az volt, h csak a hátsó ablakokat fóliáztatom le, de mikor megláttam a választékot :-), az elsőkre is tetettem. Mindezt persze műbizonylattal együtt... (A rend őrei nagy-nagy bánatára)
Reggel 8-kor beállatam a műhelybe és délben már mehettem is az autóért.
Nos... Megtörtént az első nálam töltött olajcseréje a "kicsi"kémnek! Selenia 10W40-es AlfaRomeo olajat adtam neki! Talán tartott 1,5 órát a művelet.
Leeresztettem az olajat félig, majd feltöltöttem motortisztító folyadékkal. Járattam kb 5 percet az egyébként is üzemmeleg motort. Majd ismét kinyitottam a leeresztő csavart. Olajszűrőcserét követően feltöltöttem a "friss" olajjal és már kész is a művelet.
Kb 1,5 literrel kevesebbet eszik. Most kb az átlagfogyasztás 11.8 l/100 km
1,Motorolaj csere:az Agip Formula LL Plus-t Selenia 20K váltotta.
2,Váltóolaj csere:gyárilag előírt Tutela került bele +STP adalék
Sajnos a váltóm igen zajos úgyhogy a végső megoldás a csere lesz.A leeresztő csavaron igen sok fémreszelék összegyűlt ami a képen is látszik :(
Köszönet Ferkének az olajakért valamint Gábor barátomnak a szerelőakna biztosításáért és a segítségért!!! :)
Mit csinál egy normális ,átlagos ember hétvégén? Például kirándulni megy a családjával ,esetleg rokonlátogatóba ,netalán csak otthon ül és tévézik. Ezzel szemben egy őrült alfás a rozsdás, olajos fekália legmélyén lubickol,mégpedig azáltal ,hogy belefog abba a "mission impossible"-ba ,hogy a szutykos vasból egy motor kinézetü valamit varázsoljon.
Szóval ez a hétvége is elrepült,de nem mondhatnám ,hogy értelmetlen időpocsékolással telt. A szombat a tisztitáshoz szükséges holmik beszerzésével kezdődött. Irány egy nagy áruház ,ahhol minden egyhelyen megtalálható. Igy lett meg 20 percen belül a hidegzsíroldó,a fúrógépbe való drótkorong ,a motormosó ,és a gumikesztyű. Hihetetlen dolog került elő a rozsda ,és az olaj alól. Kiderült ,hogy az 1.5-nek hitt blokk valójában 1.7-es! Elöször azt gondoltam rosszul látok,gyorsan lekaptam a hengerfejet, de a dugattyun is 87-es szám állt .(Ez a furat átmérőt jelzi mm-ben. Az 1.5-ösé 84 mm). Na sebaj gondoltam, a legegyszerübb tuning ugyis a köbcentik növelése. Néhány plusz lóerő még senkinek nem ártott meg!Hát még nekem! Szombat estére már szép volt a blokk ,és a hengerfejek. Vasárnap tovább finomítottam a felületeket,plusz kivettem egy dugattyút,kiváncsi voltam mennyire kopottak a csapágyak a hajtókaron. Még nem vészes ,de ugyis kap ujakat.A henger falak is egész jók ,látszanak a hónolások ,a vállak sem vészesek. Ide is elég lesz az uj gyűrű. Kap egy szolid fényezést is a blokk,hamár homár! Talán jövő héten be is szerzem a cuccokat, és folytatódhat a projekt. Remélem 8-áig össze is jön,mert akkor haza utazom ,vihetném magammal a mocit is .Na de nyugtával dicsérjem a pénztárost! :D
Csöri megnézte rázópadon a szilenteket, és lassan cserélni kell, de egyáltalán nem vészes a dolog. Kicseréltem továbbá a csomagtartó meggyengült teleszkópjait, a vezető oldali hangszórórácsot, és az anyós ülésnél lévő belső kilincs műanyagok. Ez utóbbira 1 évet kellett várni, mire a gyártónál összejött elegendő megrendelés a legyártásukhoz. Természetesen minden gyári alkatrész.
Kicseréltem a hőgombát másodszorra is. Első csere egy bontott darab volt, ami egy ideig úgy ahogy jó volt de később nem győzött meg a működőképességéről. Szóval ujra csere jött de mostmár gyári BOSCH. Meglátjuk milyen lesz. Az első jelek bíztatóak :o)
Egy piros lámpánál láttuk meg először a 155-ös kicsikét.Eladó és egy nagyon könnyű tel.szám volt ráírva.A feleségemmel összenéztünk és már el is döntöttük hogy felhívjuk.Kb 1 hét múlva találkoztunk is.Nem szeretném egy disznó ólhoz hasonlítani az állapotot(megtehettem volna!)de katasztrófa volt és ami letörhető egy autón,az itt le is volt törve!Egy lógó ramaty első lökhárító és a repedt szélvédő még tetézte a magamba fordulást.A tulaj ezt látván,meglepően nagy árengedményt tett.Jött a jó kedv!Aztán mikor kiderült ,hogy törzskönyv nuku...Szóval fordulatos nap volt!Átírást két hónap után tudtuk intézni+kaptunk büntetést a biztosítótól.Élből 250E-ret ráköltöttünk és azt hiszem kb most lesz áránál az autó,ha nem üt be valami extra nasi!A ragasztható dolgok után,már nagyon zavart,hogy a lámpák fele nem égett.Így hát megint szerelő következett és a legtutibb xenon égőket kértem.Itt a szívás akkor lett,mikor minden második szembejövő villogni kezdett.Először küzdöttem,vissza reflektoroztam(hülyék ez a tompítottam!!!)aztán mikor megfigyeltem,hogy kétszáz méterről a fa tetején lévő verebek szeme színét is szinte látom,hát akkor két dolog jutott az eszembe:ba z+ és hogy valami tényleg nem stimmel!A tulaj is említette anno,hogy volt egy kis kocc,a szerelő is mondta és én is látom a megtérdelt műszerfal alsó részén,hogy itt valami történhetett,annak idején.Valószínű,hogy a lámpa és a lökhárító ennek a történetnek a szenvedő alanya(na meg én!)Most ködfényszóróval és helyzetjelzővel közlekedek(BOCSI!!) és jelenleg nagyon izgatottan várom a motoros lámpámat!
Nem tudom, hogy csinálta, de amióta megvan az Alfa, azóta nem fogyott ki az ablakmosó. Na jó, pénteken kifogyott, több, mint egy év után. És használtam rendesen. 138.000 km- től 160.000 km- ig.