Blog

>> Tuning és extramunyu // Alfa 156 2.0 16V SW // 2009-01-26

Múlthéten elvittem a "kicsi"kémet egy fóliázással foglalotoskodó szakszervízbe. (Ismerősöm ajánlotta, mert neki a rokona)
A tervem az volt, h csak a hátsó ablakokat fóliáztatom le, de mikor megláttam a választékot :-), az elsőkre is tetettem. Mindezt persze műbizonylattal együtt... (A rend őrei nagy-nagy bánatára)
Reggel 8-kor beállatam a műhelybe és délben már mehettem is az autóért.

 
>> Szervizmunyu // Alfa 156 2.0 16V SW // 2009-01-26

Nos... Megtörtént az első nálam töltött olajcseréje a "kicsi"kémnek! Selenia 10W40-es AlfaRomeo olajat adtam neki! Talán tartott 1,5 órát a művelet.
Leeresztettem az olajat félig, majd feltöltöttem motortisztító folyadékkal. Járattam kb 5 percet az egyébként is üzemmeleg motort. Majd ismét kinyitottam a leeresztő csavart. Olajszűrőcserét követően feltöltöttem a "friss" olajjal és már kész is a művelet.
Kb 1,5 literrel kevesebbet eszik. Most kb az átlagfogyasztás 11.8 l/100 km

 
>> Egyébkalizsoli // Alfa 156 1.6 TS Sportwagon // 2009-01-26

Még néhány fotó...

 
>> SzervizBaxy // Alfa 145 1.4 Boxer // 2009-01-25

1,Motorolaj csere:az Agip Formula LL Plus-t Selenia 20K váltotta.

2,Váltóolaj csere:gyárilag előírt Tutela került bele +STP adalék

Sajnos a váltóm igen zajos úgyhogy a végső megoldás a csere lesz.A leeresztő csavaron igen sok fémreszelék összegyűlt ami a képen is látszik :(

Köszönet Ferkének az olajakért valamint Gábor barátomnak a szerelőakna biztosításáért és a segítségért!!! :)

 
>> EgyébHaddel // Alfa 33 1.5 // 2009-01-25

Mit csinál egy normális ,átlagos ember hétvégén? Például kirándulni megy a családjával ,esetleg rokonlátogatóba ,netalán csak otthon ül és tévézik. Ezzel szemben egy őrült alfás a rozsdás, olajos fekália legmélyén lubickol,mégpedig azáltal ,hogy belefog abba a "mission impossible"-ba ,hogy a szutykos vasból egy motor kinézetü valamit varázsoljon.
Szóval ez a hétvége is elrepült,de nem mondhatnám ,hogy értelmetlen időpocsékolással telt. A szombat a tisztitáshoz szükséges holmik beszerzésével kezdődött. Irány egy nagy áruház ,ahhol minden egyhelyen megtalálható. Igy lett meg 20 percen belül a hidegzsíroldó,a fúrógépbe való drótkorong ,a motormosó ,és a gumikesztyű. Hihetetlen dolog került elő a rozsda ,és az olaj alól. Kiderült ,hogy az 1.5-nek hitt blokk valójában 1.7-es! Elöször azt gondoltam rosszul látok,gyorsan lekaptam a hengerfejet, de a dugattyun is 87-es szám állt .(Ez a furat átmérőt jelzi mm-ben. Az 1.5-ösé 84 mm). Na sebaj gondoltam, a legegyszerübb tuning ugyis a köbcentik növelése. Néhány plusz lóerő még senkinek nem ártott meg!Hát még nekem! Szombat estére már szép volt a blokk ,és a hengerfejek. Vasárnap tovább finomítottam a felületeket,plusz kivettem egy dugattyút,kiváncsi voltam mennyire kopottak a csapágyak a hajtókaron. Még nem vészes ,de ugyis kap ujakat.A henger falak is egész jók ,látszanak a hónolások ,a vállak sem vészesek. Ide is elég lesz az uj gyűrű. Kap egy szolid fényezést is a blokk,hamár homár! Talán jövő héten be is szerzem a cuccokat, és folytatódhat a projekt. Remélem 8-áig össze is jön,mert akkor haza utazom ,vihetném magammal a mocit is .Na de nyugtával dicsérjem a pénztárost! :D

 
>> SzervizSomez // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2009-01-25

Csöri megnézte rázópadon a szilenteket, és lassan cserélni kell, de egyáltalán nem vészes a dolog. Kicseréltem továbbá a csomagtartó meggyengült teleszkópjait, a vezető oldali hangszórórácsot, és az anyós ülésnél lévő belső kilincs műanyagok. Ez utóbbira 1 évet kellett várni, mire a gyártónál összejött elegendő megrendelés a legyártásukhoz. Természetesen minden gyári alkatrész.

 
>> SzervizBenőke // Alfa 146 1.4 TS // 2009-01-25

Kicseréltem a hőgombát másodszorra is. Első csere egy bontott darab volt, ami egy ideig úgy ahogy jó volt de később nem győzött meg a működőképességéről. Szóval ujra csere jött de mostmár gyári BOSCH. Meglátjuk milyen lesz. Az első jelek bíztatóak :o)

Egy piros lámpánál láttuk meg először a 155-ös kicsikét.Eladó és egy nagyon könnyű tel.szám volt ráírva.A feleségemmel összenéztünk és már el is döntöttük hogy felhívjuk.Kb 1 hét múlva találkoztunk is.Nem szeretném egy disznó ólhoz hasonlítani az állapotot(megtehettem volna!)de katasztrófa volt és ami letörhető egy autón,az itt le is volt törve!Egy lógó ramaty első lökhárító és a repedt szélvédő még tetézte a magamba fordulást.A tulaj ezt látván,meglepően nagy árengedményt tett.Jött a jó kedv!Aztán mikor kiderült ,hogy törzskönyv nuku...Szóval fordulatos nap volt!Átírást két hónap után tudtuk intézni+kaptunk büntetést a biztosítótól.Élből 250E-ret ráköltöttünk és azt hiszem kb most lesz áránál az autó,ha nem üt be valami extra nasi!A ragasztható dolgok után,már nagyon zavart,hogy a lámpák fele nem égett.Így hát megint szerelő következett és a legtutibb xenon égőket kértem.Itt a szívás akkor lett,mikor minden második szembejövő villogni kezdett.Először küzdöttem,vissza reflektoroztam(hülyék ez a tompítottam!!!)aztán mikor megfigyeltem,hogy kétszáz méterről a fa tetején lévő verebek szeme színét is szinte látom,hát akkor két dolog jutott az eszembe:ba z+ és hogy valami tényleg nem stimmel!A tulaj is említette anno,hogy volt egy kis kocc,a szerelő is mondta és én is látom a megtérdelt műszerfal alsó részén,hogy itt valami történhetett,annak idején.Valószínű,hogy a lámpa és a lökhárító ennek a történetnek a szenvedő alanya(na meg én!)Most ködfényszóróval és helyzetjelzővel közlekedek(BOCSI!!) és jelenleg nagyon izgatottan várom a motoros lámpámat!

>> EgyébGery83 // Alfa 155 Q4 // 2009-01-25

- blokk
- hajtókarok
- főtengely

 

Nem tudom, hogy csinálta, de amióta megvan az Alfa, azóta nem fogyott ki az ablakmosó. Na jó, pénteken kifogyott, több, mint egy év után. És használtam rendesen. 138.000 km- től 160.000 km- ig.