Blog

>> Szervizmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2008-06-08

Két zivatar között volt egy negyedórám :), így leszaladtam és kicseréltem a kocsiban a pollenszűrőt (cabin air filter). Sokkal egyszerűbb volt, mint amire számítottam!
A szűrő alaposan el volt már dugulva, nyárfa virágtól kezdve méhecskéig mindenfélét találtam.

>> SzervizHalesz // Alfa GT 1,9 mJTD // 2008-06-08

60-ezres nagyszerviz (amely egyesek szerint elég 80-nál, de én szeretek biztosra menni :)

Olajcsere, pollenszűrő, üzemanyagszűrő, levegőszűrő, vezérműszíj+feszítőgörgő cseréje.

Csörinél voltam ismét, éljen a szombati nyitvatartás! :)

>> Szerviz"Száguldosrác" // Alfa 156 1.6 16V TS // 2008-06-08

Stabil összekötő csere bal oldal 4000-

 
>> SzervizÁdi // Alfa 147 2.0 TS Selespeed Distinctive // 2008-06-08

111765-nél vezérlés cser gyári cucokkal. összes olaj , szűrök. uj kuplung került a kocsiba (kevlár) most nagyon tökéletesen müködik. a selespeed egység is csere volt mert a régiből már folyt a hidraulika olaj be a válto olaj hoz. még kellett első , hátsó főtengely szimeringet cserélni. ugy hogy most az autó idáig tökéletes müködik az uj selespeed egységgel. remélem már többen nem kell szívni a váltorészével

 
>> EseménySanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2008-06-08

Tegnap a Kisbéri Alfások jóvoltából egy nagyon családias és remek hangulatú taliban lehetett részünk! Egyedül a "jó" idő hiányzott. Nagyon jó volt a horgászverseny is. A Nyugati betyárok képviseletében Gábor80 dobogós lett. (2.)

>> EgyébGery83 // Alfa 155 Q4 // 2008-06-07

- másik oldali csövezés elkészítése
- 5db bilincs

 
>> Tuning és extraotto164 // Alfa 164 TwinSpark Super // 2008-10-17

Motoros, fűthető Recaro vajbőr ülések+ajtókárpitok

 

Általában akkor fogok blog-írásba, ha egy jól körülhatárolható problémakör végre megnyugtatóan megoldódik. Nahát ma tipikusan ez történt, de olyan meseszerűen, hogy ezt muszáj mindjárt ország-világ elé tárnom! :-)

Ahogy a cím is mutatja, a szálak az indexrelés esetig nyúlnak vissza, amely sztoriból kimaradt egy mozzanat, mivel:
1. akkor nem vettem észre a megtörténtét
2. az index szempontjából nem is volt jelentőssége

Maga a probléma a következő volt: az első tavaszi esők alkalmával szomorúan tapasztaltam, hogy az első ablaktörlők csak folyamatos üzemmódokban működnek, szakaszosan nem. Röpke 2-3 hónap után, mintegy 2 hete el is jutottam oda, hogy ellenőrzöm az időzítő relét - mely egyébként az indexrelé közvetlen szomszédja a biztosítéktáblán.
Mivel 90%-ig biztosra vettem, hogy a relé a ludas, gyakorlatilag a sikert előre lekönyvelve kezdtem hozzá a munkának. Annál nagyobb volt a felsülés, amikor egy számomra ismeretlen relé nézett vissza a tábláról.
Alaposan megnézve kiderült: egy bonthatatlan relé élősködött legott, ami ráadásul OFF VW / audi gyártmányú volt :-<
Rövid agyalás után már kristálytisztán emlékeztem arra, hogy ott egy olyan relé volt, mint az indexé, csak fekete....
Ezután jött a bénító felismerés: ti. minden bizonnyal sikerült az egyébként vitán felül hibátlan ablaktörlő-relét az indexrelé-próbálgatáskor rosszra kicserélni egy hülye mozdulattal , majd pedig a jót leadni a bontóba,a többi közé :-(
Első körben megnyugtattam magam, hogy szakaszos törlés nélkül is van élet, de rögtön valami
azt súgta: térjek vissza mielőbb a bontóba!
Ma éppen arra jártam és sikerült - csodával határos módon - lezárni a sztorit: egy relékkel színültig telt tejesláda legalján megtaláltam a "tékozló alkatrészt"! :-)
(valamiért biztos vagyok benne, hogy ez ugyanaz a relé és az is csak utólag esett le, hogy
már 3 hónapja várt ott rám! ;-)

Na erre mondják, hogy minden jó, ha a vége jó, még pénzbe sem került, mivel egyrészt előadtam e kis történetet a bontósnak, másrészt pedig leadtam a "vendégrelét" :-)

>> Tuning és extraWickey // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2008-06-06

Lejárt az erősítő garanciája, és még ki se lett csomagolva. Lustaság fél egészség.... én meg rohadt egészséges vagyok. Nemérdekel, nem lesz panel építve, megy az ülés hátuljára csak úgy parasztosan.

A xenon fókuszpontját nem lehet beigazítani, szóval a H7-es kiköltözik a lancsába, érdekes, abban jól világít (1.2mm-el beljebb van a fókuszpontja mint kéne, beljebb kéne tolni még az égőt, de aztatat nem lehet). A H1-es meg megy a gtv-be. Abban elfér.

>> Tuning és extraHalesz // Alfa GT 1,9 mJTD // 2008-06-06

(Asszem erre a vásárlásomra mondják majd azt, hogy gyakorlatilag pénzkidobás :)

A nap sztárjai a sötétített Blackline lámpák! A krómcsíkos bajszok is bekerültek az első lökhárító aljába - korábban pedig a sötétített indexek is be lettek szerelve - így szinte teljessé vált a külső facelift! :) Viszont teljesen egyedi mindez, mert a blackline felszereltséghez matt króm színű alsó díszléc és pajzs jár, az enyémen pedig a "hagyományos" króm színűek vannak. Azaz kicsit kevertem a dolgokat, de nekem így tetszik! :)

Két évet fiatalodott az autóm :D Azt hiszem ez az "arc-tuning" olyan, mint a csajoknál a botox-kezelés :)

A beszerélésrt hatalmas köszönet Csörinek és a Csörgő Autószerviznek (www.csorgoauto.hu)!

A költségek: fényszórók: 72 ezer forint, indexek: kb. 10 ezer, krómcuccok: 18 ezer (ezekre már nem emléxem pontosan, mert még AlfaCity előtt vettem őket)