Blog

>> Szervizkalizsoli // Alfa 156 1.6 TS Sportwagon // 2008-05-21

Ma reggel sikeresen vettük a műszaki vizsgát. Dunaújvárosba vittem az autóklubba, nagyon rendesek voltak a srácok, soron kívül fogadtak, 8.15-re már végeztünk is, szaladhattam dolgozni :-)

 
>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-05-20

Tegnap (0520) elmentünk végre -végleg- az autóért. Busszal utaztunk le Gödöllőre (380 jó magyar forintért), ahol Zoli már várt minket. Felmentünk a műhelyhez és a bejárat elött egy ép Alfa Romeo várt minket, fullosan, letakarítva, minden ahogy kell. Ahogy ki kell néznie egy ilyen autónak. Először nem jutottam szóhoz. Körbejártam többször is, mire elhittem, hogy kész van. Hetente voltunk lent a műhelyben, de ilyen látványos változást, mint amit az utolsó 2 napban eszközöltek, csak a szétszerelésnél láttunk. De az már mikor volt.. Szóval csak ámultunk-bámultunk. Szép munkát végeztek. Zoli szerint minden rendben az autóval. Hosszbordás szíjat kell cserélnem majd lassan, meg motorolajat, olajszűrőt. Kifizettem, megköszöntük, elköszöntünk és elindultunk. A Honda után kicsit furcsa volt. A km óra és a fordulatszám mérő pont fordítva van, mint egy átlag autóban, úgyhogy volt mire odafigyelni. A váltó, a pedálok közelsége, az index halk hangja (bekapcsolt-e..?) stb. A gödöllői tecsó parkolójában vártunk húgomékra. Az eső időközben eleredt, de mire odaértek már szakadt.. :| Mikor megérkeztek és kiszálltunk egy jókora olajfoltot láttunk az autó alatt. Reméltem, hogy nem belőlünk folyik.. De mikor odébb álltam, egyből kiderült az igazság. De. Ez bizony belőlünk.. Hívtam Zolit, mert nem láttam semmit, hogy honnan jönne. Azt mondta, hogy biztos csak az eső mossa le róla, mert valami vegyszeres cuccal is takarított a motortérben. És a műhelynél, ahol az autó állt egész délután nem látott semmi olajfolyásra utaló jelet. Reménykedtem, hogy így lesz. Körüljártuk az autót, aztán elindultunk anyuékhoz. 1,5-2 óra múlva lementünk megnézni, de nem találkoztunk olajjal az autó alatt, úgyhogy nyugodt szívvel indultunk el. Robi úgy hallja, hogy a kipufogó az illesztésnél kicsit kifúj, de nem vészes. Ill. az egyik rendszámtábla világítás nem ég. Apróságok még biztos előjönnek, de egyelőre elégedett vagyok. Bár túl sokat még nem vezettem (40-50km). A fényszóró tuti beállításra szorul, mert kicsit kancsal. De összességében elégedett vagyok. Beszéljenek a képek:)

[Költségeim: 11240Ft lett volna a vége, amivel még lógtam, ehelyett 12000. Ha kézhez kapom a listát mi mennyi volt, akkor részletezem. Egyelőre Zolinál csak átfutottam. (+ a buszozás) ]

Ma átlépte a GTV az 50K Km-t.

 
>> Tuning és extraPinochet // Alfa 156 1.6 TS Sportwagon // 2008-05-20

Kis átalakításara kerül sor. Az ablakemelőnél lévő "zsebek" műanyag bevonata már jó rég megolvadhatott, ezért ezek be lettek flokkolva. NAgyon beteg lett! Most a műszerfal is erre a sorsra fog jutni, csak kéne egy szerelési útmutató...

 
>> SzervizPinochet // Alfa 156 1.6 TS Sportwagon // 2008-05-20

A mai napon cserére kerültek a hátsó futómű göthös alkatrészei (bár egy két dolog még várat magára, de ezt Erhard orvosolja a jövő héten! Még 1* köszi!!)
Cserélve lett a szervo és a váltóolajom, meg a termosztát is.
Az alkatrészek 34.000 a szerelés az olajakkal 17.000 volt.
Sajons a gép felemelésénél kiderült, hogy gumicsere lesz...

 
>> Szervizcsongor_selespeed // Alfa 156 2.0 Ts Selespeed // 2008-05-20

Ma kerűlt belém 4 db Monroe Reflex lengéscsillapító

 
>> Tuning és extradfg (Tanárúr) // Alfa 146 ti // 2008-05-20

Koz készített az autómhoz egy látványtervet Ati77 155-öse alapján. Ezt matricával megvalósítom próbára.

 
>> EgyébZsifino1 // Alfa 155 2.0 TS 16V Sport // 2008-05-20

Hát még mindig nincs kész. :(((
Sajna nincs sok időm, és mégkevésbé pénzem van rendbehozni. Az viszont zavar, h mindenki hülye az alfákhoz. Mármint az autoszerelők. Tisztelet a kivételnek. De olyan kevés van nagyon.
Na nem baj, futómű már egyben, de még nincs kerék, mert állítólag az is szétment. Tatán a bontóban van ilyen felni elvileg, nem tudom, 1 db-ot adnak-e el. Nem hinném, de majd hívom őket.
Aztán kéne még 1 sárvédó és 1 múagyag dob előre. Aztán már futna is.
Igaz nagyon eszi az olajat, és beszart a thermosztat (szerintem) is, mert mindig felforr a víz. A venti meg sosem indul el, nem tudom miért. Persze vettem új thermosztatot, persze nem jó. azt is vissza kéne vinnem, hagy cseréljék ki jóra.
Ja, és a féklámpakapcsoló... vagyis az elektrónika, ami miatt mindig szétég a kapcsoló. Legalább is én így gondolom.
Na de nem baj, nem adjuk fel ilyen könnyen, bár most a benzinár kicsit elszomorít...
Z.

 
>> Tuning és extraDubcsek // Alfa 156 2.0 T.s. // 2008-05-20

Egy helybéli kartárs eladta a 156-át, de én még elötte meg vettem tőle 20ért a spoilert. A felrakás nem volt egyszerű, de végül a szomszédos településen találtam direkt spoilerezéssel foglalkozó srácokat akik nagyon profi módon és csupán egy ötösért fel is rakták. Majd átkerült a festőhöz ,aki kijavította a kisebb nagyobb sérüléseket.15e-be került és nagyon elégedett vagyok a munkájával.

>> Tuning és extraDubcsek // Alfa 156 2.0 T.s. // 2008-10-27

Alfa GT 17" felnik, 225/45 Dunlop SP Sport Maxx gumikkal ,alig néhány ezret futottak.Még múlt év őszén vettem, nem is tudtam sokat használni.Már csak azért sem mert a járgány 2 személyessé vált.A hátsó kerékjárati ívbe beleért a kerék. Áprilisban elvittem egy ügyes karosszériáshoz,picit vágott belőle és tökéletes lett!Mindezt ingyé,protekciónak köszönhetően.