Blog
2008.06.23. Hétfő: Eljött a nagy nap, mikor is hosszas készülődés és az alkatrészek begyűjtése után begurultam alfabébimmel a szervíz udvarára, ahol már vártak minket. Ideje volt (85.800km) a vezérlés és vezérlés-módosító cseréjének és az ezek mellé társuló alkatrészekének (vízpumpa, hosszbordás-szett, 8 db gyertya, olaj-, levegő- és pollenszűrő), mert rémes dízeles hangunk volt már. Első "nagy" műtétje volt alfinak, aggódtam is érte, bár mindenki biztosított róla hogy ez egy rutinműtét. Kapott 5 liter friss 20K-s Selenia AlfaRomeo olajat is....minden ok, ismét szépen dorombol bébi, úgy mint szűzkorában.:))
fóliázás,hátsó szárny,
Júl. 2-án meglett a műszaki. A KPM-nél volt Győrben. A Márti vitte el. Nem kellett semmit javítani rajta. Még januárban, megkértem Csörit, hogy nézze meg van-e rajta valami javítanivaló így műszaki előtt, nem volt. A xenont visszacseréltem a sima izzókra, nehogy belekössenek, de mást nem alakítottam rajta. A lámpa magasságán kellett ott állíttatni kicsit, és szóltak, hogy a bal felső első lengőkar már nem 100%-os. Később ezt megnézettem és majd ősszel-télen kicseréljük. A költséget a műszaki vizsgához írtam a költségek közé.
Végre elérkezett az idő a váltó olaj cseréhez.Ideje is volt,mert kezdett "karcosodni" a váltó.És igen,jól gondoltam 6 deci hiányzott a 2 literből...
De most megadtam neki ami jár: Tutela full szintetikus oil:-D
Ezen is túl vagyunk!!!!!!
Jöhet a következő probléma-megoldás:-)))
Megtörtént az első fázis. Küszöbök, motorháztető, csom.tér ajtó, és 2 ajtó a 4ből...
Jó... mennyiségileg a szondás-szórópisztollyal kicsit fölé lőttünk, így a 30 fokban jött ki itt-ott egy kis zsír. De annyi baj legyen.
Ma kapott friss olajat,(Selénia) olajszűrőt, valamint kicseréltük a pollen szűrőt is.
Első fogyasztásom tankolástól tankolásig OMV-féle drágábbik 95össel (Carrera? vagy az egy porse?) 10,28 liter. Vegyes használat, vegyes sebességgel;)
Ennél azért többre számítottam, ejnye-ejnye... Nem gond, majd javítok rajta:D
PS: nem tudom van-e 71 liter a tankja, mert 58,3 litert tankoltam bele és már világított a jelzés. A tartalék akkor elvileg 9 liter.
Tegnap este felraktam (én) az oldalára és a "jel"-be a piros csíkot. Így még inkább hasonlít a gyárból kigördült régi 33-asokra :))
Újabb szervíz, generátorcsere... konkrétan a generátor beszorult (megállt) csapágya - csonkja feladta a szolgálatot. Előtte éles karcos csapágyhangot adott ki. Menet közben töltéshiány-jelzés, autó leállít, motorháztető felnyit és nem mindennapi látvány fogadott: vörösen izzó fémcsonk maradt a generátor végéből miután ledobta a bordás görgőfejet és az ékszíjat magáról (utóbbit is megette, mivel el volt nyúlva, gondolom attól, hogy beállt és a szíj pörgött tovább a beállt fémen !!!).
Szereléssel együtt megúsztam 45.000-ből, időben 3 óra leszerelés: féltengely kiszed, motor leengedés szükségeltetik, majd 2 óra visszaszerelés az "új" bontottat ami már fémborítású csonkkal rendelkezik és remélhetőleg nem fogja letörni a görgőt! :)
Képet mellékeltem a kipakolt generátorról, látványról...
0
548