Blog

>> Egyéb☻SKULL☻ // Alfa 156 1.9 JTD // 2008-05-13

Hazafele tettünk egy kis kitérőt Balinka és Kisbér felé.

 
>> Tuning és extra☻SKULL☻ // Alfa 156 1.9 JTD // 2008-05-13

Lekerült a duplalövetű, és a gyári kipufogó dob lett visszarakva.

>> AutóápolásSKrisz // Alfa Spider / GTV V6 TB Rosso // 2008-05-13

Miután 5 éve van nálam a kicsike és minden egyes szezon elején tervben volt, hogy kap egy szép polírt, gondoltam az 5év (ha nem is kerek szám), de egy szép évforduló. Így elgurultam a helyi mesterhez, akinek elmondtam, hogy mik az elvárások. Szandra autóját is ő kozmetikázta, így referemcia már megvolt, hát gondoltam adok neki egy kicsit nagyobb feladatot! :) fél napot dolgozott a vason, de a végeredmény szerintem nagyon is szép lett. Ezen apropóból, egyik kedves barátommal gyorsan el is gurultunk Szombathely közeli helyekre, készíteni egy két fotót a GTV-ről... de inkább beszéljenek a képek helyettem:

 
>> AutóápolásBrad 156 // Alfa 156 1.6 Ts 135 Le // 2008-05-12

Május 11-12!!! Ez a két nap az autó takarításáról szolt!
Külső mosás (alaposan)
Belső takarítás (porszívó, ajtó gumikat befújtam szilikonnal és a műszerfalat is átkezeltem)
Motort is lemostam.
Bőr belsőt bőrápolóval bekentem és most csillog villog az egész.
Pár napon vagy héten belül egy teljes polírózás is vár a kocsira (jó lenne géppel)
Hátsó szélvédőre felkerült az Alfa Amore felirat!!!!
Két belső kép között látrszik a bőrápoló külömbség :)))

 
>> AutóápolásPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2008-05-12

Két hete vasárnap lekerült hátulról a rendszámtábla tartóm. Kétoldalas ragasztóval lett feltéve a rendszám, 695 Ft volt a tekercs ragasztó.

Tegnap és ma le lett mosva az autó, a fényezésből minden beleágyazódott szemetet kiszedtem és le lett polírozva.

Az oldalsó indexek fölé felkerültek az Alfissimo!-ból szedett lóhere matricák.

>> SzervizNaTo // Alfa 75 3.0 V6 America // 2008-05-12

Az új főtengely berakása óta szokatlanul erőtlen az autó.
Hosszas nyomozás után beigazolódott a legrosszabb: a "kedves" bontós bácsi egy 2.5-ös főtengelyt adott el nekem 3.0 néven...
Nem gondoltuk sem én, sem a szerelő haverok, hogy ezzel megvezetnek. A lökethossz mérésével egyértelműen bebizonyosodott a főtengely 2.5-ös mivolta.
Igen dühös vagyok. Ezen a héten megkapjuk az "igazi" 3.0-ás tengelyt. A beszereléshez természetesen a motort mindenképpen ki kell vennünk újra. Ez nem egy rövid mulatság. Így egyelőre bizonytalan időpontban újra főtengely csere.
Alig várom, hogy újra a régi erejében tapasztalhassam a 3.0 V6 nyomatékát. Benzin árak ide, benzin árak oda, ha végre összeáll a motor, egy laza kis esti kocsikázást mindenképpen megengedek majd magamnak.

Egy ideje hallani bizonyos mély hangokat pont 2000- es fordulatnál. Igazából semmi mást nem észlelni, ugyanúgy húz, csak a hang hallatszik. Ahogy melegszik a motor, egyre halkabb, de sosem halkul el teljesen. Nem a motor felől hallani, hanem a kipufogó felől. lehet, hogy csak a kipufogódob lyukas, és pont olyan frekvencián rezonál, ahol 2000- nél pörög a motor.

 
>> EgyébWhiteskull // Alfa Giulietta Nuova 1600 // 2008-05-12

A 9000. km a vásárlás óta.

>> EgyébCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2008-05-12

Úgy megörültem az autónak, hogy 2008. május 8-án reggel elindultunk csavarogni :)

Bécs
Innsbruck
Brenner hágó
Merano
Bolzano
Trento
Venezia
Udine
Graz
Bécs

az igazsag az, hogy a fo cel az volt, hogy a 2 hete kinezett lampakat es kilincseket megvegyem a hazba, az itteni kinalat nem er semmit, minden egy kaptafara van es az olasz lampak horror arban vannak. de ugy belul tudjuk, hogy ez csak kifogas, hogy mehessunk...

reggel 6-kor indulas, Pozsonyba 20 perc alatt felmegyek, onnan autopalya vezet az olasz hatarig es meg tovabb, kozben kenyelmesen megkajalsz Innsbruckban. Delben mar a Brenner hagon vagy (8 EURos meglepetes) es delben olasz foldon.

szerpentinezel egyet, megallsz kavera 2100 meter magasan, majd 70 U kanyar utan megerkezel Meranoba, ahol 3 oras seta es varosnezes var. Onnan 26 km Bolzano, megveszed az elso 12 lampat, tobb nincs. Elmesz 1 ora alatt Trentoba, ott keresel egy hotelt, zuhany es kimesz a varosba egyet kajalni. 2 ora seta, 2 ora kaja, 23-kor alszol egyet, aztan reggeli es elmesz megvenni meg 4 lampat. tobbet nem vehetsz, mert nem fer a kofferbe. Kozben rajottel, hogy nincs penzed hazamenni, de nem baj, mert idokozben befut a fizetesed. Megorulsz es oromodben veszel meg 12 kilincset 6 darab Oviese alsogatyat, mert az is olasz :) Ezzel tulleped a tervet 300 euroval, de egye fene, kilincs kell. a sztrada unalmas, faluzva lecsorogsz Velencebe, ahol keresel egy parkolohelyet 4 EUR/ora es meg varnod is kell ra. Aztan seta, kaja, seta, majdnem 5 ora, mire visszaersz a parkoloba. Innen ujra faluzva elmesz Portogruaroba, ahol a cento commerciale-ban veszel egy rakas olasz sonkat (prosciuto crudo, mortadella), szalamit (Beretta), borokat, grappat, tesztat, pestot, hogy meg tovabb elvezhest az olasz izeket. Ezuttal csak szazast fizetsz es 1 honapig van mit enni/inni. Mivel mar 20 ora van, toronyirant felmesz Gemonaba, egesz jok az utak, 130-al siman mehetsz. Gemonaban felmesz a sztradara, hogy meg egy utolso olasz capuccinot ihass, innen a hatarig mar csak 4,70 EUR. A hatartol kb. 4 ora hazaig, ejjel 2:02-kor hazaersz es az egesz mar csak emlek...

 
>> SzervizCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2008-05-12

Fél éves kínlódás után az egyik fő gond megoldva! (116942 km, 2008. május 7.)

A márkaszerviz is ugyanazt állította, mint előtte a többiek, minden ok, de addig nyaggattam őket, hogy jobban megnézték a motortartó bakokat és kiderült, hogy fél éve nekem van igazam, tényleg el volt szakadva a középső bak. Soha nem derül ki, miért nem jött erre rá senki és miért jöttem rá én, ráadásul senki el sem hitte, hogy baj van...

A csere egy óra alatt megvolt, azóta az autót mintha kicserélték volna, fantasztikus újra normálisan indulni az autóval. Annyira, hogy el is viszem kerülni egyet.

Most már csak a zörgő csörgő váltó zavar, de az legalább hangos zenével megoldható.

Az örömöm még a szokásos szivatás se tudta elmulasztani. A srác ugyanis kihozta az autót és csak úgy mellékesen megkérdezte, hogy ki akarom-e próbálni. Persze, hogyne, kipróbálni muszáj. Azt viszont nem sejtettem, hogy 303 Sk (2333 Ft) vár majd a számlán. Közben persze a hiperaktív srác cserélt egy első izzót is (már tegnap kiégett, de odacsaptam neki és világított tovább), ami további 202 Sk (1555). Fantasztikus. Remegve mentem fizetni, hátha addig észrevesznek valami légyszart az autón és fizetek még pár ezrest a pucolásért. Szerencsére nem így történt, ezért az 1952 Sk-s motortartó bak (15030 Ft) és a munkadíj 1062 Sk (8177 Ft) kifizetésével megúsztam ezt a napot.