Blog
Ma nem csináltam effektíve semmit, viszont egész nap azt nyomoztam, hogy a középső főtengely csapágynál lévő távtartó gyűrűk hornya melyik irányba néz.
Átnéztem minden elérhető dokumentumot, de éppen ezt nem találtam sehol sem.
Utoljára a szétszereléskor csinált fényképeket vettem elő. És láss csodát megtaláltam a kérdésre a választ. A hornyok a főtengely sonkák felé néznek, nem a csapágycsésze felé. :))))
Hát, ez van, ha valaki gyűri a kilómétereket! Olajcsere, és a vele járó finomságok, mint üzemanyagszűrő, olajszűrő, és levegőszűrő. A pollenszűrő kimaradt most, mert egy hónapja már túlestem rajta. Az anyag kb. 22e, plussz munkadíj 5e (szét kellett szedjék a hátsó ablaktörlőt, mert berohadt, ezért aztán jól megzsírozták! :) )
Az autóba beszereltem egy Nokia bluetooth-os kihangosítót. Nagyon jól működik, és végre szabályosan lehet autózás közben telefonálni.
Az ICS-ben van GSM modul, de sajna a kikódolás még nem jött össze, meg egyébként is a GSM modul használata elég macerás, ugyanis kellene hozzá egy autóskártya, amit csak előfizetéses telefonhoz adnak havi díjért (kb. 1500 Ft/hó). Ennyit szerintem meg nem ér, mert a kihangosító megvan 10 000 Ft-ból, és nincs havidíj, tehát kicsit több mint fél év, és megtérül az ára.
Sikerült beszerezni minden alkatrészt és lecserélni a vezérműszíjat, valamint a bordásszíjat és a hozzájuk tartozó feszítő és vezető görgőket.
Emellett még szelephézagot is állítottunk, aminek hatására megszünt a csúnya kopogós hang.
A következő nagy munka a kuplung cseréje lesz.
Nos nem a V-power benya miatt nem csörgött a gép, hanem a jó minőségű balatoni utak és az autópálya miatt. Budapesten megint elkezdte, de kiderült, hogy a motorblokk falán lévő kipufogó felfogató miatt csinálja. Az ugyanis keresztben el van törve. Állítólag típushiba. Kau írt is az üzenőfalamra, hogy két ilyen felfogató szokott eltörni. Csörivel ki fogom cseréltetni minél hamarabb, csak neki is most rengeteg a munkája, úgyhogy lehet hosszú várólistára kerülök :-)
A két kis rögzítő cikkszáma: 60610581 és 60610582.
Ma megjöttek az új nyugvócsapágyak, és a gyűrűkészlet. Így a főtengelyt sikerült is visszarakni a helyére. Imádok összeszerelni dolgokat! :DDDDD
A csapágycsészéket még nem húztam le, az legközelebbre marad.
Az első főtengely szimeringet kicseréltem a vezérmű fedélben, valamint fel is aggattam a helyére ideiglenesen. :)))
Ma megmérték a perselyeket.
Mind az egyik egyformán 0,005 kúpossággal, és 0,02 ovalitással rendelkezik.
Holnap jön a nyugvócsapág és a gyűrű készlet. :)))
A régi gyűrűk el voltak kopva rendesen. Különösen az olajlehúzók. Több mint 1 mm volt hézag mindegyiknél. Viszont a jó hír, hogy mindegyik pontosan ugyanolyan mértékben volt kopott.
Talpas és lengőkar cserék az idegesítő hang megszüntetése érdekében! Sikeres volt a műtét!! :)
Elkészült az autóm. Futómű mostmár csendes, motor leszervizelve.
0
604