Blog
32500km Ismét túl vagyok egy szervízen Csöri mesternél! :) Olajcsere, olajszűrő, szűrő cserék, motorhűtő folyadék csere, illetve pár apróság orvoslása! :)
Axiális csuklók + külső kormányösszekötők cseréje, mert már időszerű volt. A bal oldali volt kicsit beteg, nem vészesen, de azért az összes alkatrész ki lett cserélve.

A háromszög dob becsatlakozásnál volt elrepedve a hegesztés, meg a felfogató konzolnál volt még egy pici lyuk, de most már javítva :)
- az SKF csapágyak bekerültek a kerékagyakba, kis szopás árán...
- még nincsenek visszarakva, vár rájuk a festés, de azt majd máskor
- tervezem továbbá a lengőkarok festését is ezzel egyidőben



Még idén szeretnék új rekordot futni gyorsulásban, ezért kihasználtam pár adodó lehetőséget. Vettem két Yokohama advan a048-as utcai slick gumit, két tojástartós felnit, és K&N betétszürőt. Mivel a yokokat nem akartam állandóra feltenni(kissé csapadékos skóciai éghajlaton ez veszélyes lehet:((( ) ezért kellett a két extra felni.
Mivel nem nagyon szeretem az ezüst felniket, igy áldozatúl estek festésnek. De hogy poén is legyen belöle, az utcai fekete felnik mellé ezeket fehérre festettem homemade:)
Igy legalább nem keverem össze öket. A szürőt már beraktam, a gumik a jövőhéten lesznek felszerelve a felnikre. ÉS jövő hétvégén kiprobáljuk beférek-e még idén 16 mp alá. Jó lenne, mert erőt adhatna átvészelni a telet:)
Ha minden kötél szakad 3 hét múlva az utolsó gyorsulási napon újra próba.



Tegnapelőtt elhoztam a verdát a szervízből. Két első felső lengőkar és axiálrúd csere + futómű beállítás. Hát nem volt olcsó. A szerelő haloványan megjegyezte, hogy meg is halhattam volna, mert az egyik axiálrúd már nagyon szét volt menve. Még jó, hogy most tesztelgetem, mennyit bír a gép. Nem lett volna szép 180-nál elszállni az M3-on.
Mai napon (1004) ellátogattunk Gerissimo-ék szervizébe, a Kispesti utcába, ahol végre több hónapos keresgélés, várakozás és időhúzás után felkerült a kartervédő lemez a motortér alá. Megjegyzem, nem rájuk kellett várni, hanem az összes többi alkatrészboltra és arra, hogy végre eldöntsem, műanyag vagy fém.. Hozzájuk egy véletlen folytán jutottam el. Az amore-n nézelődve találtam Gerissimo-ra egy pár hete, amikoris ismerős lett valahonnan. Hogy honnan? Tőlük szereztünk be még év elején pár alkatrészt az összecsukott alfámhoz, amit tavaly decemberben sikerült elkövetnem. Innentől már minden ment -majdnem- simán. Az árban megegyeztünk, csak sajnos megint közbe szólt valami, ami jelenleg az olasz út volt. De hogy dícséretére váljék, 3 hetet várt arra, hogy elmenjek átvenni a lemezt. Ma eljött ez a nap. Természetesen reggel már szakadt az eső, ahogy ez ilyenkor lenni szokott, közbejött pár dolog útközben, de azért egy röpke fél órás késéssel megérkeztünk a műhelybe. Ahol felemelték a kicsikét és felcsavarozták a helyére a védőlemezt, ami elég masszívnak bizonyult, és jól illeszkedik a 156-os aljára. Elöl szinte mindent eltakar, még a nyitott légszűrőmet is. Ott helyben meg is rendeltem ennek a problémának az orvoslására a hiányzó csövet és még két db műanyag elemet ami még hiányzik a motortér védelme szempontjából. Ha megérkeznek a dolgok, ismét elviszem az alfát hozzájuk. Nagyon meg voltam elégedve a munkájukkal, gyorsan és jól dolgoznak. És ami nem utolsó szempont, hogy szombaton is fogadtak. De ki érne rá munkaidőben elmenni..? Hacsak nem szabit vesz ki az ember. A felemelt autón végre hozzáférhetővé vált a kézifék bowden, és a helyére lett pattintva, ill. észrevettem, hogy az egyik jobb hátsó kerék kitámasztó rúd fordítva van feltéve, amire Gergőék azt mondták, hogy nem probléma. Viszont a két kutyacsontot lassan cserélnem kell majd, mert megette őket fél év alatt a földút.. Mindenesetre dícsérték az autót. :)




Néztem pár véget az autóra és ez tetszett a legjobban a felrakás kissé macerás volt de meg lett oldva hogy mind a két cső kormoljon mert hülyén nézne ki ha csak az egyik füstölne :DDD

Másnap reggel frissen ébredtünk és legnagyobb meglepetésemre részt vettünk egy misén,ahol is a prédikáció témája az Alfa Romeo volt,valamint közben megáldották az Alfákat,amelyek két sorban a templom mellett sorakoztak.A hívek a mise után felsorakoztak a faluban és megvárták ,amíg összesereglünk és elindultunk a felvonulásra és mindenki lelkesen integetett és a többi faluban is és különben is pompás felvonulás volt 120-as tempóval de közben elnémult a dudám :-(
Egy panziónál végeztük be a vonulást,ahol a búcsúbeszéd után szétszéledtünk.
Zubr sört csapoltak de hát ki kellett hagynom,mert indulni kellett haza.
Szlovák oldalon mentünk haza,gyönyörű tájakon,nem sietve,nézelődve :-)












Ismételten hosszú útra indultunk,nevezetesen Kassára,Alfa találkozóra,illetve egész pontosan a Kassa melletti Nagyidára,amit nem volt egyszerű megtalálni,ugyanis lementünk a térképről de így is időben ott voltunk,sőt be sem engedtek a templomkertbe,mert korán érkeztünk.Hát,igen,egy templomkert volt a találkozó helyszíne,ahol szívélyesen fogadtak minket,egész konkrétan gulyáslevessel és csapolt sörrel,igaz ez utóbbi meleg volt de később kijavították ezt a hiányosságot.
Csocsi,Falco,Whiteskull és Zsifi társasága már ismerős volt.Együtt indultunk a tájékozódási versenyre Kassára és Szepsibe.Nos,helyezést nem értünk el de rendkívül izgalmas volt megoldani a feladatokat.Este élőzene is volt de valahogy most nem volt táncos kedvünk.Egészen józan volt mindenki :-)
Amúgy 50-nél több Alfa volt jelen,estére sokan elmentek de mi maradtunk,lévén,hogy ott sátoroztunk a kertben :-)












1
724
Fórum
Friss topicok
- 159
- Giulia
- AlfaCity 2025 - július ...
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- Forma-1
- Coffee - Minden ami kávé
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10