Blog
Bár kialakítottam az ideiglenes kábelezését az AC pumpa közvetlen bekötésére, de a meglévő gyári (igaz nem stimmelő (lsd. előző rész)) csatlakozót is bekötve hagytam, hátha működtetni fogja így is a szivattyút.
Sajnos a bontás során egy -pontosabban 2 - nagyon fontos alkatrész eltűnt.. Nem volt olcsó mulatság pótolni! Gyújtásvezérlő modul !
Kékalfa 156 barátom segítségét kértem a fennálló kérdéses, a Motronictól az utastér felé futó kábelek miatt. Szerencsére ő jobban ért hozzá nálam, így együtt kibogarásztuk mire lehet nekem szükésegem. Adott a gyújtás, a fordulatszámmérő, viszont adódott még 1 vezeték, amely a 164nél a Motronicról a biztosítéktáblára ment. Nos nem tudtunk róla semmit, csak hogy nagy valószínüséggel táp, de hogy miért kapcsolt, meddig kapcsolt, és hozza vagy viszi-e a tápot, arról semmit. Úgyhogy megmaradt menekülö útvonalnak, ha nem indulna a kocsi, akkor ennek adok tápot..
Életem első esztergomi találkozója. Igazi tavasz volt, ragyogó napsütés, és hatalmas hangulat. A tájékozódási versenyen is részt vettünk. Élvezetes nap volt. :-)

Nos miután tudtam hogy mik lehetnek elektronikailag a további buktatók, ideje volt továbbhaladni. Először is ki kellett alakítani az akksi helyét hátul, majd kábelezni. Az ismerős Autóhifi bolttól intéztem jó vastag tápkábelt, az biztos fogja bírni..:) Elég méretes lett. Szépen elvezettem hátra a gyári kábelvezetőkben, ill elkészítettem a test oldalt is. Elöl kicsit izzadni kellett a forrasztással, nem lett túl szép, de a későbbiekben ide ki lesz alakítva egy "bika pont" mint pl. a BMWknél.
Hátul az akksinak lesz még egy jó kis konzolja, majd..
Ezután egyszercsak eljött az a nap hogy "na akkor pattintsuk bele.." :) Ekkor még nem tudtuk milyen egyszerű dolgunk lesz.. Szerelő barátom már csinált Q4 motor be- és kiszerelést, azt mondja ahhoz képest ez gyerekjáték. De tényleg, 1/2 óra alatt bent volt.:) Stimmeltek a már korábban kialakított motortartók, minden flottul ment, rögzítettünk mindent, egyszercsak előttem állt egy 155 egy 3.0 V6 24V motorral. Ez igen.. :)
Meleg volt. Égetett a nap. De a hangulat jó volt. :-)
Volt hi-fi verseny is. Ez abból állt, hogy kaptunk egy cd-t, és bárki beülhetett a kocsiba meghallgatni. Bár esélytelen volt a győzelmem, egy próbát azért megért, és kaptam pozitív elismeréseket. :-)
A gyorsuláson is indultam, a 8. helyre sikerült kerülnöm kategóriámban, és mindezt úgy, hogy semmi tuning nincs az autón. Szerintem azért nem rossz eredmény. :-)






Ma elment az Alfa Szegedre.Én meg itthon maradtam :-(
Meló miatt.Fényképező is itthon maradt.
Fő,hogy eljutott :-)
Az autó tökéletes állapotban van. A Magyar Autóklub Boldizsár utcai állomására vittem az autót vizsgára, mindent rendben találtak. A hátsó szélvédő fóliája miatt kicsit morogtak, nem ismerték még az új jogszabályt, miszerint ott lehet fólia. De utánanéztek, belátták, hogy igazam van, úgyhogy vizsga megadva. :-)
A poén viszont az, hogy elfelejtettem befizetni a kötelező biztosításomat, így elkelett rohannom elintézni. :-)
A műszaki vizsga közeledtével felkellett készíteni az autót. Úgyhogy az első ajtókról a fóliát lekellett szedni. Csupasz lett szegénykém... :-(
Délután kihoztam a kocsit a garázsból és fura hangokat hallottam (csettegés-féle) a motortér felől!Egy picit berezeltem, hogy mi lehet a kocsival!De aztán jött fater, hogy ne szarjak be, lecseréljük az olajat aztán jó lesz!:)Hát igaza lett, még szerencse:) Fáradt volt az olaj!Lecseréltük az olajat, volt itthon még 1 kisebb kannával úgyhogy még csak pénzt se kellett most áldozni rá.Azóta meg szépen jár a járgány:)))
Ma elvittem a gépet a gumishoz,mert egy ideje rázott a kormány.Gondoltam,hogy centírozni vagy görgőzni kell.Nos,tévedtem.Kiderült,hogy szálszakadásos a bal első gumi,dudorral,nagy lyukkal,ahogy kell.Ez kellemetlenül érintett,nem voltam felkészülve gumivásárlásra.Elmentem a gumiboltba,ahol ráböktem egy gumira,aminek tetszett a mintázata és jó ócsó volt.Nem volt kedvem felélni a nyaralási pénzemet,úgyhogy megrendeltem.Még aznap elhozták és fel is került.Este néztem a neten,hogy ez kínai gumi :-( Na puff neki,most már nem viszem vissza.Igazából eszembe sem jutott,hogy kínai gumit árulnak a boltban,csak az volt a szemem előtt,hogy szombaton Szegedre megy az autó(nélkülem),jövő héten meg Balatonra,úgyhogy nem vállalok be ilyen kockázatot,hogy elszáll a gumi.Bár egyből hátra tetettem de azért nyugodt nem lettem volna.Persze most sem vagyok az,mert most ugyanúgy fosok a kínai gumitól.Na mindegy,egy évet talán kihúz,jövőre veszek másikat kicsit körültekintőbben.

