Blog
Nem értem, miért közlekedik olyan kevés Alfa a magyar utakon.
Félnek a tökéletes szépségtől?
Nem tudják elviselni, hogy mindenki csak az autójukat akarja?
Féltékenyek?
Jó, jó, olasz autó, jó, jó, minőség.
És a szépség, a dizájn az smafu?
Mutasson nekem valaki hasonló kategóriájú autót, ami annyira stílusos, mint a 159-es.
Király156-tól vettem egy pár műanyagot, ami elöl a lámpák és a pajzs között vannak (2.000 Ft). Ezekből kivágtuk a króm részt és szépen lecsiszoltuk. Ha már fényezés, akkor a ködlámpaburkolatokból is kivágtuk a műanyag rácsot és azt is lecsiszoltuk. Ezeket kb. 6.000 Ft-ért fújták színre. Majd kapott mindegyik hátulról egy-egy szép fekete rácsot, ez 3.000 Ft-ba került, de még csak a fele sem lett felhasználva. Szélvédőragasztóval lettek rögzítve a műanyagokhoz (2.000 Ft). Megmaradtak a régi krómosak is, úgyhogy ha úgy tartja kedvem, akkor bármikor 2 perc alatt vissza tudom cserélni őket.
Lejárt a műszaki a drágámról .Gondoltam 1 hét alatt rendbe kupálják, hát nagyon necces volt ...
Hétfőn kezdődött , elvittem állapot felmérni , túl sok baja nem volt , ilyenekre gondolok mint pl: 2 első irányjelző izzócsere röhej állítólag nem elég sárgán villog ???? kuplung pedálgumi szakadt nem is gondolná az ember hogy ilyen hülyeségek miatt nem megy át a kocsi a vizsgán. A nagyobb baj a kézifék volt mint utólag kiderült a féknyereg volt szétrohadva szóval az cserés lett. A 4 db trapéz szilenteket is kicserélték mert lógtak. Aztán a jobb külső féltengely gumi szakadt volt szintén csere (ez utóbbi anyagköltsége filléres volt) Gondoltam minden rendben halad, de sajna a bal első lámpa picit törött volt valamin t a hátsó ködzáró fénylámpa is törött volt amit cserélni kellett. Az első lámpa újonnan majdnem 50 ezer , az után gyártott meg 13 ezer , no de ekkor jött a vizes lepedő hogy a hátsó lámpa nincs ,égen földön . Egyszerűen nem lehet kapni , gyorsan meg pláne nem, nekem péntekre kellett a kocsi mindenképpen. Bontóban talán van !!! jött a válasz. De milyen a mi formánk se Szentes, se csongrád , se orosháza szóval a környék kilőve. Mikor eszembe jutott hátha valakinek van valaki ismerőse már a bontók közül. A csongrádi bontós ajánlott is egy Kistelki bontóst aki olasz kocsikkal foglalkozik csak. Na telcsi fel , és a jó isten velünk volt mert egy 1000-ért meg is volt a hátsó lámpa , sőt az első reflektorlámpa a gyári Hella lett 9 ezer-ért ( ami mint írtam újonnan 50 ezer). Mind a két lámpa olyan mintha vadi új lenne. Egy kis idő volt csak amibe került még mert 3 óra alatt jártuk meg kistelket, jól eltelt az idő. A lényeg hogy idejében itt volt a cucc és kész lett a szépségem péntekre és még túl sokba sem került mert 90 ezer volt mindenestül.
Ja a Kisteleki bontost meg tényleg ajánlom a környékbelieknek mert sok cumója van a srácnak ,és tudnak is beszerezni alkatrészeket rendelésre . Azt hiszem ....
Az előző blogomhoz kapcsolódnak ezek a képek is
Az elsőn a pollenszűrő cseréhez előkészített autó
2. kép: ilyen olaj lett beletöltve. Eddig mindig kizárólag Seléniát töltötem az autómba, de most rábeszélés hatására kipróbálom a Castrolt, kíváncsi vagyok rá. Pici olajat 1000 km-enként kell mindig rátölteni, nem tudom, ezzel hogy lesz Alfinyó. Sokat vitáztunk, melyik a jó olaj, tényleg kíváncsi vagyok, megrögzött Selénia-evőként.
A 3. képen a bordásszíjam, ma délután kicserélem. Elég repedezett!
Ismét áttekintés következett Alfinyóban, kicseréltük a pollenszűrőt, levegőszűrőt, olajat, olajszűrőt. A klímát is kitisztítottuk, azóta nincs büdialfi, hanem finom, friss citromillat :-)
a következő ma délután az alkatrészek megérkezése utána a vezérlés lesz.
A termosztátot is átnézzük, mert az autó menet közben a mutató szerint 70 fok körül van, megmérjük digit. multiméterrel a kiegyenlítőnél, üzemi hőmérsékleten a hmérsékletet. Nem tesz jót a motornak a langyos víz, minél előbb meg szeretném oldani a helyzetet.
Találkoztunk pár barátunkkal a Balcsin, egy szép estét és napot töltöttünk el egy gyönyörű helyen! Köszönjük a vendéglátást Föci ismerősének, Katinak, hogy ott lehettünk ezen a csodálatos helyen. Úgy jöttünk onnan vissza, mint akit kicseréltek! Sajnos, hamar eltelt a szabad hétvége!
sajnos megadta magát a felső munkahengerem, de a probléma gyorsan megoldva.
Csöri lecserélte a fékeket. A gyáriban ~68.000Km volt és még egy kicsit ment volna vele, mert nem jelezett vissza. Ha jól emléxem a betétek és a hátsó tárcsa: Ferrodo az első tárcsa pedig: valami németes nevű lett, Csöri papa ajánlásával.
Thx Csöri
Kapott a vas egy Dinamit hátsó dobot, mert a gyári rozsdás volt. Ez már illik az autó karakteréhez. A hangban nem történt jelentős változás, egy kicsit morog, de 2 gyerek mellett nem is kell több.
Na igen... A Magyar utak megeszik a gátlókat, főleg, ha ültetve van, és nagy alatta a felni. Kb. 1 éve tettem be a Bandi-tól (András bácsi) átvett ültetőrugó-gátló szettet.
Nem volt új, és ennyit bírt. A jobb hátsó gátló elengedte az olajat, a bal hátsó is csak 18%-os volt. Cserélnem kellett.
Erhardtól szereztem be a gátlókat, és, mert nem volt időm rohangálni Oroszlányon rakattam be őket. Jól meg is szenvedtek vele. Beletört 2 imbuszkulcs, és a hátsó üléseket, és a kalaptartót is ki kellett venni a jobb oldali eltávolítása miatt.
Nem volt olcsó...
2 db hátsó, sportcsomagos lengéscsillapító (Magneti Marelli): 52.800
Munakdíj: 20.000
2
557