Blog
Megvolt az idei első találkozó.Bár ez nem a szokásos volt.Mohácsra mentünk,ahol is tízegynéhány cartárssal találkozván íziben a Duna partra hajtottunk,ahol nem sokára szétszéledtünk,mert kezdődött a busójárás,ahol mindenki elvegyült a tömegben,ami nem volt kicsi.Mondhatnám,még sose voltam ekkora tömegben.Mindenfelé busók mászkáltak,időnként inzultálták a járókelőket,különösen a nőket.Némelyik fából faragott méteres farokkal mászkált.Amúgy jól fel voltak szerelkezve fröccsökkel is,ami javította a hangulatukat :-)








Ma megrendeltem a hengerfejtömítéseket, pollenszűrőt, üzemanyagszűrőt, olajszűrőt és 4db kerékcsapágyat, mert rettentően csörgöttek már..
2008.02.02-én Vasárnap elkezdtem bontani az elejét az autónak hogy kiférjen a hengerfej. Ezt vehetjük alapkőletételnek is.. :)
A hűtők kiszerelésével már nem bírtam mert az alja hozzáférhetetlen volt, a vízcsöveken pedig buzi gyári(!) bilincsek voltak, amiket nem könnyű leszedni alulról akna nélkül.
A klímahűtőből is jön 2db cső, az egyiket sikerült lekötni (gáz szinte semmi nem jött belőle), de a másik nem adta magát, úgyhogy még a csövet is sikerült megcsavarnom.:(
Átnéztem a klíma reléit, biztosítékait is, minden ok, de egy kis gányolást azért találtam a klímapanelnél(a panel E1 hibakódot ír, és nem engedi állítani a venti erősségét):
Azt vettem észre itt a nagy bontogatás közpette hogy a panel hátulján lévő csatlakozók közül a bal oldalin vagdosva vannak a vezetékek. Mégpedig a jobb oldalán a piros és a feket-lila.
Utána megkerestem hova vezet és az utas oldalon a kesztyűtartó alatt lógó vezetékekre lettem figyelmes, ill. hogy van ott egy csatlakozó és azokba van ez bekötve. De a cstalkozón található 3. vezetékre nincs kötve semmi. Plusz van 2 lógó vezeték, azok is utólagosak. Ha azokat összeteszem akkor megy a venti folyamatosan legerősebb fokozatban.. De állítani úgy sem tudom a panelről.. Rakok egy képet a csatlakozóról is.
A lábterekben áll a víz. Valószínű hogy tényleg a fűtőradiátor cserés..




2008.02.01-én felrobogtam Érdre Marklar kollégához, hogy kibontsam az angolból azokat a cuccokat amik hiányoznak/sérültek az enyémből. Találtam nála egy kipufogódobot is, azt is elhoztam. Kíváncsi leszek rá..
A lista amiket hoztam:
- 4 db 16V-s sportcsomagos ajtókárpit+hátsó ülés
- ajtó kéderek
- kalaptartó rolóval
- "C" oszlop takarókárpitok
- biztonsági övek feszítővel
- kipofogódob
- biztonsági öv takaró műanyagok
- kapaszkodó takaró műanyag
- fűtőradiátor (hekkelt)
- ködlámpa
- 1.4 felirat
- a többi nem jut eszembe :)
Amik hiányoznak:
- tetőablak kapcsoló
- csomagtérnyitó kapcsoló
- bal alsó műszerfal takaró műanyag
- 16V-s sport műszeregység
2008.02.01-én végre lekerült a műhelybe. Addig vontattuk de a beálláshoz kíváncsiságból beindítottuk. 3 hét után ismét elsőre beindult, nem füstölt. :) A váltót sikerült kitenni üresbe, de kicsit még fura a váltóút, valami még nem stimmel..
A kopogást az első hengerfejtől hallani.. Az alapjáratot nem tartja.
Délután kicsit még járatta a szerelő barátom, de egyre rosszabb hangja lett, mostmár a hátsó hengerfej felől.
Kicsit kopog, kicsit nyüsszög, kicsit felújításra szorul... Ez van, ilyenek a Magyar utak.
Készen van végre. Nagyon csendes lett megint a futómű, és a motortérben is elhallgatott végre a hosszbordás szíjam. Minden a régi...
1. lépés: Alkatrészbeszezés Erhardtól
2. lépés: Csere Csöri közreműködésével
2 db hátsó stabilizátor rúd, kerék előtti: 21.000
2 db hátsó stabilizátor rúd, kerék utáni: 23.000
2 db első felső lengőkar: 26.300
1 db kézifékkötél szett: 7.400
1 db hosszbordás szíj: 6.000
1 db vezetőgörgő: 9.000
1 db feszítőgörgő: 9.000
2 db első fékcső: 5.000
2 db kipufogó tartó gumi: 1.000
1 db elsó stabilizátor rúd: 25.000
1 db index relé: 7.400
1 db bal-jobb alaktörlő lapát: 7.000
1 db pollenszűrő (aktív szenes): 3.600
1 db levegőszűrő: 2.600
2 db 2l Seléni 20K for Alfa Romeo: 7.800
1 db olajszűrő: 1.890
A szerelés (majdnem egész napos mutatvány): 20.000
Na ma szereztem uj patenteket, hangszigetelo anyagot meg viaszos uregvedot, nagy a boldogsag. Szerdan bekerulnek a szelvedok. Egy valag penz megint, de remelem meghalalja. :)
Mivel elakadásjelzőm csak bal oldalt villogott és a középkonzolban is elment a villany,meglátogattam egy helyi szakit.
Megcsinálta még a hátsóablak fűtést is.Relé csere és már alles ok...kivéve a elakadásjelzőt mert 14k+áfáért hozták volna....Bontó.....


Hát még nyáron, amikor elkezdtem árulni a téligumi garnitúrát, Hosszú jelezte, hogy szerinte meg lehet repedve a coolerhez vezető cső, mert szerinte nagyon kormol a kicsike. Gondoltam magamban, amíg nem érzek komolyabb problémát, pl fogyasztás, teljesítmény csökkenés, ilyesni, addig hagyom a túróba az egészet!
Hát most januárban megtörtént a baj! Fújó hangot hallottam a motortérből. Először a turbóra gyanakodtam. Miután megnéztük a kollégával a motorteret, rájöttünk, hogy nem a turbó, bár ez a nyamvadt cső eszembe se jutott. Aztán elvittük szervíbe, ahol közölték, hogy ez biza gumicső öregedés! A k.va! Gondoltam is magamban, hogy ez a Hosszú gyerek már egy fél éve megmondta, csak figyelnem kellett volna rá! :(
Hát a vége az lett, hogy gyári gumicső került a kis Sárkányba röpke 33.000 Ft-ért.