Blog
2007.08.22. Lemostuk és felpolíroztuk az Alfit!
Ebben segítségemre volt Gábor 80 és Döme.
Majd elmentünk és csináltunk egy-két képet!!
Tegnap elvittük Blacky-vel a vasat a fényezőhöz.Megbeszéltünk minden részletet,és a gondjaikra bíztam a kis drágámat....
Ma felhívtam...és megkérdeztem hogy a jövő hét végén mehetek-e a kocsiért.Erre azt mondta hogy ne is számítsak rá....persze meg is indokolta:ma szétszedi a kasznis...holnap kijavítja az apróbb hibákat...és hétfőn megkapják ők a kocsit.Ja...mondom 2-3nap a fényezési munka.....erre ő:háááát..azért az egy picit több mint három nap.Azt mondta:Vilmos,szeretném neked szépen megcsinálni,és nem szeretnék a két-három napos fényezés hibájába esni....
Mit mondjak...egyre szimpatikusabb a szaki.Remélem valóban olyan szép lesz a verda....
Kis gond volt az indításnál ezért elvittem Szamosihoz: megállapították, hogy a szívócső elszakadt és kicserélték.
21150 km-nél 20 ezres szervíz megtörtént. Kb 14 ezerbe került, mert saját alkatrészeket vittem (pollenszűrő, olajszűrő, Selenia olaj (14 ezeret fizettem alkatrészekért)). Motorhűtőfolyadék csöpögött, mert az egyik bilincs nem fogott rendesen. Cserélve lett az is. Azóta nem csöpög, minden O.K. Műszakilak az autó tökéletes.
Szépen teljesített a sötét oldal szerény katonája.
Fogyi: 6.1; 6.2; 6.1 a három tankolásnál- ha csak fater vezeti szvsz 5.5 körüli érték jön ki- végig autópálya- magyar, osztrák, német és francia. A két, dojcsul beszélő emberek országában kegyetlen sz.r körülményeket tapasztaltunk, nem kis meglepetésünkre:(( Folyamatos felbontások, elkerítések, gyakori 80as, illetve 60as táblákkal:S
A hazai pálya nagy dícséretben részesül- tökéletes útpálya, olcsó benzin, tűrhető matricaár- nem gondoltam volna, hogy a magyar ugar vizsgázik jelesre:/
A franciák utai jók, de irdatlan drágák- ha jól emlékszem ~250km-es szakaszon 50ojrót fizettünk, visszafelé dettó- az összesen 25ezer Ft 2 használatért- annyira nem hájtek az útpálya és a Subaru Impreza WRX STI rendőr sem barátságos:D
1 hiba volt a kocsival- lemerült az akksija: 3napot állt, valószínűleg égve maradt az egyik belső lámpicsku. A kocsi nem indult.
Szerény véleményem szerint egy bivalyerős, egy éves sincs Banner akksinak baromira nem illene lemerülnie szűk 72óra alatt egy piszlicsáré lámpa miatt. Más nem lehetett a ludas- rádió, GPS, DVD kivéve, Lámpa Leó, no parkolófény, semmi. Ejnye-bejnye.
Öröm az ürömben, hogy a Magyar autóklubbot hívtam, és 1 órán belül (!!) ott voltak Párizs egyik külső területén és ripsz-ropsz indult a kocsi.
A gázolaj kinti ára 1.2 és 1.3 Euro/liter között volt, ami a negyedezres árfolyammal nézve 300-325Ft/lityó. A benzin általában 15-20centtel drágább:S
A JTD egy ... illúzionista- elhiteti az emberrel, hogy gyors (?) autóban ül és dinamikusan halad. A V6 nem hazudik, a JTD igen, de kit érdekel- az a fontos mit érzel, nem az, hogy valójában mi is történik;)) Mondjuk a Novitec-kel tényleg nem megy rosszul a 8szelepes traktor sem- a Peripherique-en rendesen emberkedtünk, amikor 13 óra után megérkeztünk Párizsba és már baromira oda akartunk érni...
Egy valamit nem akarok hallani egy darabig: ÚJRATERVEZÉS :DD
A motor elkezdett nagyon melegedőssé válni, és egyszercsak a ventillátor sem kapcsolt be. Ugyanakkor az utasteret meg nem fűtötte. Összetett volt tehát a probléma, így szervízbe vittem.
Kiderült, hogy a múltkori fűtéscsap szerelés után valami titokzatos okból szétmállott a tömítés, elfolyt némi víz is, közben pedig kontakthibás lett egy relé-csatlakozó. Mindent orvosoltak.
ezen kívül megtörtént a rendes olajcsere, olajszűrő és légszűrő cserével.
Ma megejtettem az olajcserét, mert már régen esedékes lett volna! Kilométeróra állása: 189014 Km! Vettem a gépnek 6 lityi finom Selenia-t (12.902,-), de sajna nem kaptam 20K Alfa Romeo-sat, csak sima Selenia 20K-t! De sebaj, ez is megteszi! Majd a következő olajcserénél azt kap! Meg egy gyári olajszűrőt mellé (3.475,-)! Aztán hamár fel volt nyitva a motorháztető, feltöltöttem az ablakmosó tartályt téli folyadékkal (599,-)! Jó kis teccsós! :-)))