Blog

>> SzervizBenőke // Alfa 146 1.4 TS // 2007-12-20

2007 December 11 én az autó bal első ajtója kitalálta hogy ő mostantól nem fog csak úgy uk muk fukk záródni. Egy hetet elkínlódtam vele pénteken meglátogattam egy kasznist, hátha mechanikai nyavaja van. Meglepetésemre semmi baja nincs az autónak, kicsit beolajozta megmozgatta azóta tökéletesen záródik :D

>> SzervizHardy // Alfa 156 1.6 16V // 2007-12-20

Ma voltonk doktorbácsinál Várpalotán. Két okból is. Az első, hogy megjött a lambdaszonda amit a múltkor rendeltem, a másik meg hogy a hétvégén avatatlan kezek nyúltak a járműhöz / az enyém, kivettem, és megtisztitottam a pillangó szelepet/ amin úgy megsértődött, hogy az alapjárata 2000 lett, és még ugrált is. Teljesen kétségbe voltam esve, és vert a veríték, miközben Dr Csöri próbálta újraéleszteni a járművet kezében egy elektronikus hibakódólvasós újraprogramozós izével, / Azt hiszem nem ez a pontos neve! / és olyanokat emlegetett, hogy alapjáratimotor csere. Hála égnek sikerült újraéleszteni, így megmaradt a motor ára. Köszönet érte!!! Így örömömben mivel pénzem is maradt, elviszem a fiúkat este, és megnézzük a Macskafogó 2. részét.

>> SzervizThomika // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2007-12-20

12.14.

Meglett a vizsga újabb 2 évre, hibátlan volt a jármű, bár a xenonba belekötöttek, mert nem gyári. Azért megbeszélgettük a dolgot, és aztán nem volt gond. Kicsit repedezetttek voltak a hátsó gumi fékcsövek, úgyhogy ezeket is kicseréltük. A végösszeg miatt picit húztam a számat, de ez van....

 
>> Szervizchip // Alfa 156 1.6 T.S. // 2007-12-20

Tegnap sikerült végre kicserélni a rakoncátlankodó termot! Állandóan hideg volt a víz mivel zárt állapotban nem igazán volt. Nem volt egy nehéz probléma! De hát most már ismét jó a hőmérséklet mint nekem mint neki!

 
>> SzervizYouri // Alfa 145 QV // 2007-12-19

Ma megejtettem az elmaradhatatlan termosztát cserét.-6 fok várt a csillag garázsomban,egy cső mindenáron engedni akart,de végül baró lett.Mikor végeztem befagyott a kézifékem is.Sosem használom de most muszáj volt.Ezután sem használom majd...De fűt mint az ökör,nem hül vissza a víz országúton,és elég hamar bemelegszik.Király!!!!!!

>> SzervizAndorka // Alfa 33 905A1 // 2007-12-19

Az Alfa a hétvégén itthon hagyott. Nem indult, csak köszörültem de nem röffent a motor. Korábban is csinált egyszer ilyet, akkor az elosztófedélben kellett kotorászni (eloxidált pólusokat átsimogatni csiszolópapírral) és ment is a motor. Most azonban ez már nem segített.
Kipróbáltam a korábban elkannibalizált SW gyújtáselosztóját, de azzal se ment. Végül Hakuna cartárs sietett segítségemre, de vele is csak azt állapítottuk meg, hogy a szikra nem jókor jön a gyertyákra.
Én a karbikra is gyanakodtam (nyáron Bálint33 kocsija is hasonló tüneteket produkált, ott végül a karbira lett ráhúzva a vizes lepedő). De a gyertyák elég benzinszagúak voltak mikor ki lettek véve...
Végül az is kiderült (sokadik nekifutásra), hogy az elosztót rosszul rakhattam vissza, kábé pont 180 fokkal (vaze, ezt hogy csináltam?). De a kis mókuskálás után legalább a motor életre kelt (igaz rotort is cseréltünk az elosztóban). A következő lépés, hogy a kannibalizált elosztót berakjuk a motorba, mert a mostaninak eléggé lötyög a tengelye. (Ez okozhatta azt, hogy álló helyben egyik napról a másikra elromlik az autó?)

A műszeres beméretés még várat magára.

>> SzervizHardy // Alfa 156 1.6 16V // 2007-12-19

Csöri mondta, hogy ki kell majd cserélni a kézifékbovdent, de nem gondoltam, hogy ilyen hamar és ilyen körülmények között. Emelkedőn piros lámpánál, nehogy kiégessem a mögöttem álló szemét tövig berántottam. Na ez óltári nagy hiba volt, de erre csak akkor jöttem rá mikor zöldet kaptunk. Hiába engedtem ki a kart, a fék meg se moccant. Szerencse, hogy játszos ruhában voltam. Bemászás az autó alá mind a 2 oldalon, és nagynehezen kilazítottam. Első felindulásból azonnal rendeltem egyet, és délután ki is cseréltem őket.

Ma hazahoztam a kereskedésből, a fekete 146-ot beadtam, az volt a beugró.

 
>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2007-12-18

December közepére csak összejött. A Wartburgról örökölt 185/60R14-es Continental WinterContact téligumikat felrakattam. Kicsit féltem feltenni a /65-ös nyáriak után, nem hiába. Egyrészt bár nem sokkal kisebbek így a kerekek, de feltűnően nem olyan szép így az autó. Olyan kis béna így. És ezt tetőzi, hogy konkrét gokart lett belőle, ami vezetési szempotból igen élvezetes és rohadtul kényelmetlen. Már a gumistól hazafelé letesztelhettem a futóművet egy vakegér papa jóvoltából. Jöttem egyenesen a Vámospércsi úton (Debrecen) a megengedett sebesség x-seresével (x valós szám), amikor szétnézés nélkül elém kanyarodott egy bácsika a ződ utánfutós asztmájával. Fékezés esélytelen, úgyhogy jávorszarvas teszt a túlsó útpadka igénybevételével... Hát meglepett, hogy mennyivel direktebb így a reakció, sokat számít az a 8mm különbség a gumi oldalfalában. De azóta dübög minden sz*ron, és hallhatóan a beltér sem szereti már ezt a keményebb stílust. Alig várom, hogy legyen pénzem egy garnitúra /65-ös téligumira. És alucipő sem lesz, amíg ilyen kritikán aluli utakon kell közlekedni.

 
>> SzervizTSABA // Alfa 75 2.0 Tádé // 2007-12-18

Első olajcsere Elf Turbo Diesel 10W40-re.
8ezret benne lesz és aztán jöhet a Selenia:-))