Blog
7500 km-t mentem ez alatt a 3 hónap alatt. Szépen, jól és gyorsan... 3000-nél olajszint tökéletes. 5000-nél is néztem, hopp mintha egy picit fogyott volna. 7000 km-nél is nézem és hát bizony ez csipegette. Már a minimum szint felett volt egy kicsivel. Vettem hát egy 2 literes Selénia racing olajat és ma feltöltöttem. Kiváncsi vagyok, hogy a 20.000-es szervízig mennyi kell még bele...
Eljött a napja,hogy megtegyem a tízezredik kilómétrert.Sok helyre elvitt ezidő alatt és probléma nem volt vele igazán,csak apró-cseprő.
Rá egy hétre viszem az autót a legjobbhoz. Alfa.Kontakt, Zsámbék természetesen...
Az első futómű nyekergését akartam megcsináltatni, na és a motor kötelező dolgait (olaj, szűrők, szíjak, stb) Számoltam is rá 250 ezret.
Egy állapotfelérés után sajna jött a hidegzuhany. Robi sorolja a hibákat: első felső-alsó lengő, kormány mittomén, stabilizátor, hátsó kereszt összekötő (asszem). Na mind1. Megvan a lista, csak most nincs itt nálam. 1 A4-es oldal. A plusz dolgok, amiket javítani kellett (főként futómű) 300e-re rúgott.
Elvileg bírta volna még
Nem volt egyszerű a vásárlás...
2 hónapon keresztül vadásztam a megfelelő példányt. Először mindenképp egy 2004-es 156 SW-t akartam venni. A lényeg a tökéletes belső, fekete bőr (extrákat nem írok, mert minden alap egy Alfánál! :) ).
Zalaegerszegen találtam is egy gyönyörű aranyos színűt, amit kedden néztem meg másodszorra, adatok egyeztetve, stb. Szerdán küldeném faxon a papírokat a kereskedéshez, erre kapom a rossz hírt! A tulaj épp most adta el a kocsit Németországba... Na fasza...
Ezek után nagy erőkkel kerestem a párom, de mindig lecsúsztam róluk (3 hasonló eset)
Aztán megláttam a mostani kicsikémet a Classic Autónál (Bp.). Kívülről szemrevaló ... belülről TÖKÉLETES!!! :) na több sem kellett. Próbaút. Kicsit nyekereg az eleje, de a motor tökéletes, nem füstöl, bemelegedés után kicsi padló ... jól húz. A vételárban sikerült megegyezni, lejjebb ment 200e-rel a futómű hangja miatt + a kp záras kulcs nem működött.
1 hét alatt a papírok elintézve, megyek haza vele Veszprémbe ... :)
Irányár: 2.790.000 Ft
Vételár 2.600.000 Ft
Sajnos a balanszírozott lendkerékkel, az új hardykkl, mindennel is ugyanúgy remeg a hajtás, 4500 fölé nem lehet forgatni és megint eltört egy kuplungház, szóval kiszedtem a balanszcsodát a kocsi alól és megint kellett szereznem egy egytárcás cuccot SOS.
Szomorúság, Greinbach óta nem ment a kocsi 160 fölött, mert ott kezd szétesni a hajtás.:-(
Szintén ez év tavaszán történt,hogy elegem lett az Zorro Alfettából.:-(
Egy emberrel, akivel akkoriban jóban voltam, olyan megállapodást kötöttem, hogy odaadom az Alfettát egy CSC mintájra elkészített hangolt leömlőért. Ennek a piaci ára 1.000 EUR fölött van, így kb partiképesnek ítéltem meg az Alfettával. Emberünknek pedig volt kapacítása a leömlő legyártására.
A talpakat magam leméreteztem, megrajzoltam, ő kivágatta lézerrel. Ez remekül is sikerült. Azonban a beígért "patentívekből hegesztett", "felpolírozott" csoda sajnos elmaradt.:-(
Öszessgében nem lett rossz a cucc, miután haramdjára is vissza kellett vinnem.
-Először az volt a baj, hogy a kért flexiátmérő helyett a "későbbi bővítés lehetősége érdekében" egy jóval nagyobbat kaptam. Az autóval nem tudtak kiállni a műhelyből! Az eredetileg 84 mm-es hasmagasság úgy lecsökkent, hogy a tenyeremet nem tudtam bedugni a flexi és az aszfalt közé! Mivel kellett aznap az autó elvittem, de végig szikáztam a Bp-Gödöllő viszonylatot. Csere 55-ös hoszúra.
-Másodszor a "mesterek" a flexi után (!) rögzítve a csöveket a lendkerék harangházához elérték azt, hogy a motor a kipuffogó végéig egy merev rendszerként viselkedjen, és minden gyorsításkor vagy fékezéskor valahogy beleverjen a középdob a hardyba.:-( Orvosolva.
- Harmadszor már csak azt kelett kijavíttatnom, hogy ugyan a jobb leömlő ne verjen már bele a karosszéria doblemezébe...
Nem mondanám, hogy elégedeten vagyok, de sajnos a várakozáson alul teljesített a rendszer. A flexi szűkítés után kicsit béna hangja is lett, pedig előtte nagyon komolyan muzsikált! Tejesítményben nem számszerűsíthetően, de van különbség, és a pozitív irányban. Így végülis az Alfetta átadódott, Ali azóta hülyéz emiatt :-), de sebaj, van egy CSC mintájára gyártott rendszerem. Akárhogy is vesszük, ez minimum 200-ba belekerült.:-/
Az így előállt rendszer CSC 6-os leömlő, Cisam gyári középdob, ANSA vég.
A középdob azért gyári, mert csak az ovalizálja el a csövet a De-Dion kereszttartó alatt. A többi mind állandó keresztmetszetű, és azzal lehetetlen lenne közlekedni!
Valaki nagyon parkolni nem tudó barom meghúzta ma a kocsimat. 1 órás huza-vona után egy kis rendőri segítséggel nagy nehezen sikerült kicsikarni tőle egy betétlapot. Reggel első utam a szervízbe vezet. Sajnos 3-4 napig most lökhárító nélkül fogok mászkálni. Egyébként az első képen a sérülés, a másodikon az okozó látható. :(
A hifi story 2004-től kezdődött és egészen 2006-ig tartott.
A legnagyobb lépést mégis ez időszakban tettem az ügy érdekében.
Fejegységből többféle megfordlt az autóban, egészen pontosan Nakamichi CD45z, Alpine 9744R, Alpine 9830. Utóbbi a 2005-ös Esztergomi tli nyereménye volt így az nem került pénzembe.:-)
A frontsugárzó Focal 165V a Polyglass szériából, ezen nem változtattam, ez bevált!
Az erősítők Audio Art 200.2, Audio Art 75.2 illetve X-Pulse 500.1 voltak, de utóbbit lecseréltem egy második 200.2-es Audio Artra. A két nagyot használtan itthonról, a kicsit újonnan az ebayről szereztem be. 1 ohm stabil mind.
Szubból is megfordult többféle; DLS W512C, Phoenix Gold XS124, de ami bevált az a Focal 27V2. 27 csentis, dupla tekercses, 2 ohmra kötve, hibátlan!
A kábelezés Van den Hul és DLS. Akksi Exide Maxxima.
A fenti cuccok jórésze használt volt, de több, mint 400.000 forintom forgott benne.
Ezt többször több variációban átépítettem, 2005 áprilisában az akkori felállásban az Alfa Romeo Club hifiversenyén a zsűri nekem ítélte az 1. díjat egy OPTIMA RedTop akksit.;-)
És ebben az évben sikerült szert tennem álmaim kormányára, egy fa Nardi Classico-ra!
195 Eurómba fájt agyastul, dudástul, de megért minden centet!