Blog

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.8TS8V // 2007-08-24

Izmokat megdolgozva búcsút intettünk a nagy hegyeknek.

>> SzervizAttie // Alfa 156 1.9 16V JTD M-Jet // 2007-08-24

Pár hete vettem észre, hogy amikor a turbo el kezd tölteni, akkor egy sokkal hangosabb susorgó hang jön a motorból. Olyan volt a hangja mint amikor szélvihar van :) Kiderült, hogy megrepedt az a gumi cső, amin keresztül szívja a levegőt a motor.
Elég drága mulatság ez az alkatrész, mondván, hogy nagy nyomásnak kell ellenállnia és csak gyáriban létezik. Az enyémnek azért sikerült megrepednie.

>> EgyébSomez // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2007-08-24

Szegeden egy Toyota márkakereskedéstől vásároltuk meg az autót. A döntésünket Satti nagylelkű segítsége és szakvéleménye miatt hoztuk meg, neki ezúton is köszönöm mégegyszer! :-)
Mit is mondhatnék róla így bevezetőnek? Gyönyörű állapotban van, de még nem volt időm lemosni és kitakarítani. Egy orvosé volt, 20 ezerig vezetett szervizkönyvvel és most 40 ezer km van benne. A leges legutolsó 1.6 TS Special Edition változat, van bennw automata klíma, 120 lovas, piros, tehát pont olyan amilyet szerettem volna. Riasztót majd kellene bele azért rakatni.

Viszonylag hamar összeszoktunk a 160 kilométeres autópályázós hazaúton, bár 140 fölé nem vittem még. A váltó hátramenetével még barátkoznom kell, mert ha nem elég technikásan rakom be, akkor reccsen egyet. Egyetlen csúnyaság van az autón, belülre a tulaj felszerelt egy ablakra tapasztható hőmérőt, ami a kinti és a benti hőmérsékletet is méri. A kiiktatásához még a kábelét is le kell valahogy szerelnem, ami sajnos bekúszik a műszerfal alá.

Egyelőre ennyit tudok mondani. Budapesten használom, tehát nagyon vigyáznom kell az utakkal. Szerencsére tudom kímélni, mert itt a környéken mostanában aszfaltozták újra az utcákat, szóval minden adott egy hosszantartó közös szerelemhez ;-)

 
>> SzervizALFI156 // Alfa 156 2.4 JTD 20V M-JET // 2007-08-24

2007.08.23.Ma Csöri szétszedte a baloldali féltengelyt.A gumiharang ki volt repedve.Az kilett cserélve,újratömve a speckó belevaló zsírral.Továbbá az olajérzékelő szenzor is ki lett cserélve.Mostmár kijelzi az olajszintet.

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.8TS8V // 2007-08-23

Nekivágtunk hát a csúcsnak.Kriván a neve és 5 méter híján 2500 méter magas.Nem volt könnyű felmászni a hegyre a kőgörgeteges rendkívül meredeken de megérte.Lenyűgöző kilátás nyílott a tájra.Az érintetlen meredély láttán nagyon kicsinek éreztem magam.Még hátra volt a leereszkedés,ami semmivel sem volt könnyebb a felkapaszkodásnál.

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.8TS8V // 2007-08-23

Csalódottan kezdtük a reggelt,mert ködös idő virradott ránk.Annál nagyobb volt a meglepetés,amikor a fogaskerekű egyre feljebb kapaszkodott és egyszer csak a felhő fölé kerültünk,ahol ragyogó idő várt ránk.

>> EgyébTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2007-08-23

Szegény kicsit el volt kámpicsorodva, mert azidőtájt a barátok GT-iben elég sok időt töltöttem, őt pedig egy benzinkúton hagytam. Hiába, ha új autót vesz az ember barátja, illik megnézni :) És nagy örömmel meg is néztem. De azért sajnáltam Alfonzt. Mondtam neki, hogy ne félj Alfonz, Te jobb vagy. Egészen konkrétan azt mondtam, hogy jobban szeretem őt. De ez ugye félreérthető, mivel Alfonz fiú, na mindegy :) Megígértem neki, hogy ha alkalom adódik rá, akkor bebizonyíthatja.
A Rábaringen jött el az alkalom. Odaálltam a rajthoz, a jobb oldalon egy Q2-es GT. Mondtam Alfonzónak, hogy "Na Tes', mutasd meg neki, hogy mit tudsz!" És ő megmutatta. Egy GT a kettőből kipipálva. Aztán jött a következő, egy színtársa. A fekete GT még többet kapott, mint a piros. Mondta is nekem a gazdija, hogy visszavágót akar. Bár ne akart volna, mert másodszorra is elkente Alfonz a száját :) Elérte, amit akart. Legyorsulta a két GT-t és begyűjtött pár elismerő pillantást a nézőktől. Miután visszaértünk a rajthoz megsimogattam Alfonzt és gratuláltam neki. Szép munka volt. Jutalmul ment három kört az oválon. A legizgalmasabb három köre volt, amit teljesített azóta, hogy meglátta az aszfaltot. Meg a gazdájának is.

>> Egyébkoz // Alfa 145 1,6 TS // 2007-08-23

Teljesen megszűnt az alapjárat ingadozás. Erre elkezdett csörögni. (nem dízeles) Lehet, hogy mégsem kéne felgyújtani. A robbantás jobb lenne.

update: közben nézegettem a neten, előgyújtás-probléma hangja van, aminek az oka bármi lehet. Lambda, jeladók, lmm, stb. Szupi.

update2: asszem elviszem motordiagnosztikára

>> EgyébBeryq4 // Alfa 145 Box' R // 2007-08-23

Megnyeklett a vas! Megszorult a vízpumpa és oda a vezérlés,a hűtő és a szelepek! Ez nem az én márkám! Ketten megálltak segíteni,de ettől eltekintve morózus volt a hangulatom. Így kénytelen leszek motort cserélni!

 
>> Tuning és extraSeriff // Alfa 145 1.6 Twin Spark // 2007-08-23

Kapott a vas egy Nero matrinyát Nero felületre (front szélvédő teteje).

K: Feketét feketére, ez hülye??

V: Igen:D