Blog
Múlt hét csütörtökön, Vác Kismaros felé eső végében, épp azon örömködtem, hogy milyen jót fogok enni az imént vett 12kg-os görögdinnyéből, amikor fura szercsegő fang jött valahonnan a generátor- és a vezérműszíj felől. Mivel pár hete volt teljes generál a vezéművön, figyelmem a generál szíjra terelődött (Large autónál mondták is, hogy időszerű lesz azon is a csere). A szercsegő hangot felváltotta egy érdekes ritmikátlan ciccegés. Nem láttam semmit, de meggyőződésem volt, hogy generátorszíj csere lesz a vége. Be is jelentkeztem a Large-ba, 31-ért meg is csinálnák. No de innentől felgyorsultak az események.....
Tegnap, úgy 12h körül a népstadiontól nemmessze, állok a pirosnál, vált, én indulnék, erre felgyullad a motorhiba jelző, a motor mint egy már éveit kiszolgált traktor, felbőgött, és alig akart elindulni. Egyből beáltam a 20 méterre lévő benzinkúthoz és az élet nehézségeit sűrűn ismételgetve kértem telefonos segítséget. Sok ötlet jött (légmennyiség mérő, vez.módosító, stb.), de mindenesetre bejelentkeztem a Large-hoz másnap reggelre, hogy nézzék meg legalább. Este még lementem a légtömegmérőről lehúzni a csatlakozót, mert többen is azt mondták, hogy ha az a ludas, akkor anélkül rendesen kell működnie. Hát nem. :(
Ma a Large-nál nyomtak egy diagnosztikát és a gép mint lehetséges hiba, a vezérlést irta újfent. Azt, ami nincs egy hónapja, hogy cserélve lett. Szétszedik és láááám......
Valami idegen anyag (vagy egy kósza alkatrész, ami oda került, vagy ott maradt, vagy egy felverődő kavics, ki tudja) totál ledarálta az új szíj felét, kiharapott belőle egy-két darabot, sőt igen látható módon, a fogaskerekekből os kimart egy-két darabot.
Ilyet még életemben nem láttam, de nem is szeretnék többet.
Large-sok megint rendesek voltak, anyagárban helyre rakták, amit kellett kicseréltek.
Tanulság:
Ha az autó alját nem is, de a vezérlés alatti részt tuti teljesen le fogom burkolni!

A Fanat-X-os fiúk szóltak (vagyis konkrétan EvoDave szólt), hogy van lehetőség csajokkal fotóztatni a kocsit. Éltem vele. A képeken felfedezhető többek között Monique Couvet, Cony Ferrara és Alexandra Diamond is. :-)
Készült még egy sorozat, más célra. Elérhető itt: Janet Joy












2007.07.18.
Az autó nagyon jó állapotban van, de messze nem tökéletes.
- a maszk körül meg van repedve a lakk, valószinűleg parkolásnál nyomódott meg
- az elso Alfa jelet cserélni kell
- mindkét ködlámpa törött
- az olaj szurokfekete
- ha a varázsszemnek hinni lehet, akkor az akkumulátor is cserére szorul
- a hátsó ablaktörlő nem működik (elindul majd leáll, ha kézzel segítek neki, akkor megy)
- a hűtőfolyadék szintje olyan alacsony, hogy nem is látszik a kiegyenlítőtartályban
- a motor hőfoka max 80-ra megy fel
- az első gumikat cserélni kell
- az 5. ajtón hiányzik a bal izzótakaró műanyag
- nincs pótkerék, javítókészlet, egészségügyi csomag
- ha ráadom a gyújtást, valami búg a rádió környékén (fűtéskapcsolók környékén)
- kéne pár szőnyeg
- a kupplungpedálon nincs gumitaposó
- a váltógomb teljesen el van koptatva
- a visszapillantó fekete részén patton le a festék
- az ötödik ajtó nyitáskor nyikorog
- a felnicsavarok ronda rozsdásak
- a szellőztető rendszert büdösnek találom
- minden izzó világít, a műszerfal mégis kiégett izzót jelez (a bal rendszámvilágítás és a bal első ködlámpa csak kocogtatás után kezd világítani, talán az lesz a baj)
- a kőfelverődéseknél mini rozsdafoltok a tetőn, elején, ...
- az ablakmosás egyáltalán nem működik. Feltöltés után változott a helyzet, a jobb első ablakspricc nem működik, a többi OK.
lassanként megpróbálom kipofozni :)




Kimértük a hűtő venti minden körét, reléjét, minden működik rendesen. :) Viszont fűtésem nuku, úgyhogy fűtőradiátor csere lesz, mivel a termosztát jó (szinte új).
Múltkor valami agyas nekigurult a kocsim jobb hátuljának. Természetesen nem tudom, hogy ki volt. Mindenesetre sikerült nyomot hagynia. Megrepedt a lökösöm. :-( Eléggé csúnya, megkell csináltatnom rövid időn belül.

3000 km. Már ennyi van a paripában. Hétfőn fel kellett mennem pestre konzultációra. (Suliba járok:) ) M5 elején is végén is baleset, elterelés régi 5-ösre, km-es kocsisorok stb. Egy picit sietnem kellett, így beletapostam a gázba. Belső sáv, 200-210 :) A fülemig ért a szám, ahogyan mindenki húzódott ki előlem! :) Na jó nem soxor fogunk ilyeneket csinálni és persze nagyon de nagyon oda kell figyelni a forgalomra, a többi autósra, nem beszélve arról, hogy igen-igen ismerned kell magadat is és az autódat is. Ez csak egy jó tanács azoknak akik olvassák e blogot. Ja és a kormányt fogd két kézzel! Ekkora tempónál már nem követheted el azt a hibát, hogy ellazázod a vezetést. Egy kátyú, vagy az útszegély kikapja a kezedből a kormányt és nézhetsz! Úgyhogy csak vigyázva! :)
Kicsivel több mint 2 hónap(hihetetlen...)után,végre működik az ALFA.Már el is felejtettem h ennyire f@sza.Eszméletlen jó!!!
Beültünk ma az Alfába
Túl sok volt a kilóméterhiánya
Morogva életre kelt a motorja
Alig várta,hogy kiérjen az útra
Abroncsa tapadt az aszfalthoz
Hangja sportosan morajlott
Kormányához tapadt kezem
Bőr a bőrhöz ér és én élvezem
Markomban a váltó gombja
A fokozat vajpuhán helyére csusszan
Tetőt eltolva,hajam borzolódik
Zenét feltekerve kedvem fokozódik
Az Alfa falja a kilómétereket
Jönnek erdők,hegyek,völgyek
Suhannak tova a fák
Egyik a másik után
Csodálatosak a kanyarok
Ahogy az ülésbe nyomódom
Ember és gép a természetben
Összhangban a környezettel
S ahogy változik a táj
Úgy száguldunk egyre tovább
S ha a kormányra pillantok hirtelen
Ott ragyog rajta a kígyó és kereszt
Ma le lett mosatva az autó reggel. Ekkor még nincs felhevülve a kasztni, így kevésbé árt neki :)
És mostanában olyan jó a forgalom reggelente Budapesten, hogy nem is értem be később emiatt a munkahelyemre.