Blog

Küszöbcserének és alvázvédelemnek indult, több lett belőle.
15 éves korára megtette hatását, hogy az első 10 évben Németországban használták az autót.
Padlólemezt és a kerékjárati íveket javítani kellett, bal elején a taposónál kb 20x25 cm hiányzott a rücsi alatt.
Most rendbe lett téve az alja és a kasztni is. Kapott egy teljes alvázvédelmet.
Jövő héten folytatódik, az érdemi rész a fényezéssel, addig pihen a gépezet.
A küszöböket az Intercarstól rendeltem.

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2019-04-06

A stabilizátor két belső szilentjei úgy tűnt hogy már nem az igazi, úgy hogy neki álltam a cserének.
Nem volt egy könnyű feladat, pedig a két két csavar ami alulról fogja, könnyen kiszerelhető volt, de viszont a kiszedése után sem mozdult semmi, gondolván lehet össze van kicsit rohadva.
Dorni és kalapács, hátha megindul, de semmi.
Akkor le oldottam a stabilizátor két végét a lengőkarról is, aztán úgy már mozgott, de a felső és az alsó fém tartó a szilentel egyben.
Sok játszás után, miután lent voltak a első kerekek, hidegvágó + nagy kalapács segítségével szét tudtam nyitni hogy ki vegyem a szilentet. (addig vissza lett kapatva mind a négy csavar)
Az oka hogy egy fém persely van benne, amitől nem tudtam szétszedni. Most már ezt is tudom :)
Kicseréltem a szilentet mind két oldal, de alig hozzá férhető rész ez, aztán jött az összerakása.
Az sem volt semmi, mivel a csavarok be tekerése sem egyszerű, hogy a helyén legyen minden , olyan kicsi a hely a tűzfal és a kormánymű között , de ez még elmegy.
Amikor meg kellett húzni a csavarokat akkor jött az igazi szívás, mivel a fém perselyeket pontosan ugyan oda kellett vissza rakni hogy össze pattanjon a felső és alsó része, de ott nem olyan egyszerű mozgatni félig meddig betekert csavarokkal, mivel az is szorít már, úgy hogy pajszer segítségével amennyire oda lehetett férni, a helyére igazgatni.
Végül össze állt a kép, de ha legközelebb csinálnám kell bármelyik autón, akkor már le köszörülném róla a fém perselyeket, mert nagyon meg nehezíti az egész dolgot.

 
>> SzervizGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2019-01-23

A világ szutyka német swt-t azonnal cserélnem kellett. Most már a legolcsóbbat kerestem. Találtam 2e-ért 1 pár névtelent. Bár a bal csak 550-es.
Bal oldali tökéletes, jobb oldali kicsit elkeni a koszt kevés víznél.

>> AutóápolásGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2019-04-07

Sonax műanyagápoló nanopro xtreme-vel végig kentem a külső műanyagokat.
Szép lett, életteli. Meglátjuk tartós is lesz-e.

 
>> SzervizGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2019-06-15

Mikor megvettem, a csomagtartóban 10 cm víz állt. Azt hittem a lókupec nyitott csomagtartóval mosta a kocsit. Kiszárítottam és száraz maradt.
Tavaly nekem jöttek, jobb hátuljának, úgy látszik a sárvédő is kapott, mert azóta beázik a csomagtartó.

Kiszedtem a csomagtér borításokat és a kaszniban kimatattam, hol csöpög.
A jobb hátsó sárvédő cserélve volt és összeszerelésnél a sárvédő/hátfal/oldallemez találkozásnál nem tömítették a réseket, ott ázik be.

Nem tudtam hozzáférni, ezért kiszedettem a szélvédőt és kértem alatta minden illesztésnél tömítsék gondosan. Ez csak részben sikerült, mert kevésbé ugyan, de továbbra is beázott. Mivel most már tudtam a helyét, fogtam egy fecskendőt, vastag tűvel és kívülről a gumi alá telenyomtam FBS-el.

>> SzervizAtesz159 // Alfa 159 SW 2.0 Jtdm // 2019-04-06

Ma sikerült végre eljutnom egy gumisműhelybe.A téli gumikon még 2000 km-ert se tettem meg,lehet még fent maradnak a következő télre.Holnap kapnak egy takaritást és ápolást.
A nyári gumik eddig kevesebb minit 5000 km-ert futottak (4779),kopás nyomai sehol nem látszanak.Az elől lévő abroncsok hátra kerültek, és fordítva.A lepatkázott jobb első felni ősz végén javítva lett.
Km.:188118

 
>> SzervizGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2019-02-08

Bal kipufogó hidegen zizegett. A fül kezdett rozsdásodni, mindkettőt megerősíttettem hegesztéssel.

>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2019-04-06

Március elején - az "üzemanyagfolyásos" mizériát követő szombaton - nekiláttam a már szokásosnak nevezhető tavaszi teendőimnek. Kicseréltem a légszűrőbetétet, a pollenszűrőt, valamint kifertőtlenítettem és ellenőriztettem a gázmennyiséget a klímában (kellett bele 200 gramm, mert csak 300 jött le az 500 helyett).
Pár héttel később, a hónap végén emelőre került az autó. A terv az volt, hogy visszacserélem a nyári kerekeket, s kezelem a fenéklemez télen bekövetkezett - előzetesen apró kis felületi rozsdaként azonosított - elváltozását. Nem mondom, hogy az várt amire számítottam, hisz észrevettem, hogy a hátsó fékbetétek már kis híján vason vannak, s a fenéklemezen is (igaz nem ott ahol előzőleg vártam, hanem egy, a legelső alkalommal még más módszerrel javított helyen) találtam egy hüvelykujjnyi lukat.
A sajnos már szokásosnak mondható munkafolyamat következett - csiszolás, Brunox, tömítőmassza, fólia, tömítőmassza, alvázvédő - de azokon a helyeken ahol már így javítottam, egészen jól tartja magát. Továbbra sem vagyok rá büszke, de csak kis felületen, és a karosszéria merevségét nem befolyásoló helyeken alkalmaztam a módszert (küszöbök, tartóelemek, és a fenéklemez nagy része szerencsére épek), ott is leginkább csak amiatt, hogy ne ázzon alulról a beltér.
Végül április elején leműszakizott, és kapott hátra egy garnitúra Textar fékbetétet, valamint hogy teljes legyen a szerviz (az üzemanyagszűrőt szintén márciusban már cseréltem), lecserélték a motorolajat és az olajszűrőt is. Ez utóbbi maradt Bosch, de az olajban változás történt. Az évek óta használt Mobil helyett most az 5W-40-es Total Quartz 9000 Energy-re esett a választásom - eddig minden munkahelyemen Total kenőanyagokat használtunk, soha nem volt semmi panasz, így remélem az Alfának is megfelel.
Műszakilag most kimagaslóan jó állapotnak örvend a 156-os, futóműve egyelőre hangtalan és feszes (kopp-kopp), fékei szinte újak elöl hátul, s az ülésfűtést valamint a leszigetelt tetőablakot leszámítva minden hibátlanul működik benne. Anno csak átmeneti megoldásnak indult, de lassan új rekorder lehet belőle. Ma már több, mint két éve megvan, ami eddigi kilenc autóm közül csak az E36-osnak és Puntónak sikerült - utóbbinak is csak úgy, hogy a nyarakat leszámítva végig garázsban pihent, s mindig volt mellette egy "első számú" járművem is.
Gyerek mellett már nem csapong úgy az ember, de pont emiatt egyre nyilvánvalóbb az is, hogy kelleni fog valami praktikusabb, fiatalabb, kevesebb törődést igénylő járgány. Két évet még biztosan kaptam, hogy megálmodjam a helyes irányt, ugyanakkor a rajongás biztosan megmarad az öreg Sportwagon irányába...

>> SzervizCsipcsirip // Alfa 159 Sedan // 2019-04-08

Motul olaj + szűrők csere 173.780 km
Akkumlátor csere .
Klíma töltés után két nappal a gumicsőnél elment a klíma . A gumicső 20.000ft + 14.000 a töltés .Erzsébeten a Kölcsey utcában .
2019.05.04. 175.789km új Continental 215/55r17 nyári gumi vettem.