Blog

>> SzervizBalintKXC // Alfa 147 1.6 Ts // 2018-11-25

Kezdjük az elején:
Fékek
Kopó alkatrész, kérdés sem volt, hogy cserélni kell, szerelő szerint a tárcsák kibírnak még 8-10 ezer kilómétert biztosan de ha óvatosan használom 15-öt is, tekintve az élettartamukat, és a legutóbbi cserét, ragaszkodtam az újhoz, TRW tárcsákat, előre hűtötteket, hátra simákat tettünk, hozzá való TRW betétekkel, új fékcsúszka, új porvédő gumi a csúszkára, dugattyúra, csúszkák szilikonos síkosítóval be lettek kenve, ahova kellett, oda pedig kentünk rézpasztát: Juhéééé újak a fékek, örültem mint majom a farkának.

Váltó:
Váltó tökéletes, pontos, nem lötyög, szépen kapcsolható minden sebesség, de egy váltóolaj frissítés ráfért, így ha már amúgy is nagy projektben voltunk a fékekkel, így a váltóolaj is átesett egy cserén.

Tisztítsuk a motort:
Egy előző hibára volt ez a megoldás (vagyis nem oldotta meg, de erről majd egy későbbi blogbejegyzésben), dobott egy hibát egy részletes diagnosztika alatt, hogy a légtömeg mérő nem megfelelő adatot továbbít, így hát levettük, kipucoljuk, de ha már így belekezdtünk, és volt szívórendszer tisztítónk dögivel, gondoltuk az egész szívósort letisztítjuk, hátha ez megoldja légtömegmérő csere nélkül (SPOILER: nem oldotta meg, de legalább a szívósor ki lett takarítva).

Téligumi:
Jött a hideg, a latyak, a sár, lassan kéne valami téligumi az autóra:
Milyen? mennyiért? mekkora? Alufelnire? lemezfelnire?
Szempont volt, hogy ne kínai ZS kategóriás gumi legyen, de lehetőleg ne is valami több százezres tétel legyen a vásárlás. Osztottunk, szoroztunk: legyen Laufenn (sokan most nevetnek, de leírom miért lett ez): Alapvetően az első kérdés, mire használom, mennyit megyek vele, Országúton 80% ban napi 20 km reggel, ugyan ennyi este, illetve egy városban (Siófok) 4-4 km, nagyon extrém használatnak nincs kitéve, és a 7-es utat is takarítják, valamint a várost is, így megfelelő a laufenn, másrészről Hankook-hoz tartozik, és valamilyen szinten a minőségi elvárások hasonlóak, abból kiindulva, ha valaki gyárt egy jó minőségű terméket, sanszos, hogy a leányvállalata sem csinálhat sz*rt. Így ez eltt, de így utólag teljesen meg vagyok vele elégedve, nem hagyott sehol ott, tökéletesen ment, tapadt amikor kellett.

>> AutóápolásBalintKXC // Alfa 147 1.6 Ts // 2018-10-23

Az autóm alvázát tüzetesen átnézte Alfaszaki barátom, említette, hogy nagyon szép állapotban van, rozsda szinte 0, rohadás pedig abszolút egy szem se. Jött a tél, latyak, sár, só, szerettem volna ha ez így is marad, így arra jutottam, hogy egy alvázvédelmet kap, szerelőm meg is csinálja, MOTIP bitumenes alvázvédővel, 2 nap 3 réteg, már gurul is az autó, 20.000 forintba meg is állt a dolog, nagyon örültem neki, hogy ezen is túl vagyunk. csak egy kérdés maradt: mennyi időnként? van aki a 2 évre esküszik, van aki szerint 5 évet is kibír, aki fújta, szerinte a 3 az arany középút, de használattól nagyban függ, valószínűleg találkozik még az autóval párszor, majd eldől, de a 3 év jól hangzik.

 
>> SzervizBalintKXC // Alfa 147 1.6 Ts // 2018-11-02

A vásárláskor felhívták a figyelmet, hogy a vezető oldali napellenző nem szeret a helyén maradni, lenyílik. Nem tűnt vészes dolognak, a facebook csoportból egy srác egyből írt is, hogy neki van kompletten, 5000 forintból kényelmesen megoldódott a dolog, 2 nappal később már itt is volt a postás vele, azóta ilyen probléma sincs már.
Mondjuk így is 2 hónapig teljesen lenyitott napellenzővel jártam, túléltük :)

 
>> EseményBalintKXC // Alfa 147 1.6 Ts // 2018-10-15

Eltelt egy hónap, hogy nálam az autó, minden tökéletes. (is lehetett volna) hacsak az autó nem adott volna nekem egyet a hadiipar egyik legkiválóbb termékéből, ő nem más mint a tengeralattjáró, azaz egy Check Engine lámpa, aki kapott már ilyet, az valószínűleg tudja, hogy soha nem a ház előtt történik, vagy a szerelőnél, hanem legalább 100 km-re mindentől. Félreáll, Alfaszaki barátomat hívom mi legyen most: Ő azonnal kocsiba pattant, hozta a laptopot meg egy köteg kábelt: lambdaszonda vezeték szakadt, kicsit nagyobb fogyasztással, de hazajött az autó, persze útközben mi történik: nem megy fel a vízhőmérséklet 70 fölé. amikor meg véletlenül igen, és kicsit gyorsabban megyünk azonnal visszahűl. Mint kiderült a termosztát kinyitott, és úgy maradt. Másnap egy új termosztáttal (Vernet) és egy új lambdaszondával (Bosch) lett gazdagabb Alfonz.

 
>> Tuning és extraHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2019-04-02

Tegnap még a téli szettel ment vizsgázni,nehogy problémázzanak a nagy felnik miatt. Így ma már át is cseréltem őket. Előzmény még a téli időszakban mind a 4 felni ki lett görgőzve plusz kapott előre 2db új PointS Summerstar Sport 3 gumit,hátul maradtak még a Bridgestone Potenzák.

>> EseményHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2019-04-01

Ma sikeres vizsgát tett a gép. 2 év pipa.

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2019-04-02

Amikor Csörihez mentünk feltűnt hogy a helyzetjelző mennyire sárga fénnyel világít az emelt fényerejű tompítotthoz képest. Rendeltem is 6000Kelvines W5W-t.
Ma megjött, beraktam. Királyság van.
A második képen jól látható a különbség, a balos már új a jobbos még a régi.

 
>> EgyébKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2019-04-02

258.306 km

Nyári állványról le, téli egy mosás után állványra fel. :)


Nyári eddig futott: 5282 + 7161 + 8907 + 9556 = 30.906 km, most folytatja. :)
Téli futott: 3367 + 4987 + 4006 + 5040 = 17.400 km (2db új a lényeg)

>> SzervizBalu1990 // Alfa 159 Sportwagon 2.4 JTDm // 2019-04-02

Elkészült az autó, a kicserélt alkatrészek listája:
-Hengerfej (hozzá csavarok és tömítések)
-Termosztát
-Kettő vízcső bilincsekkel
-Kiegyenlítőtartály
-Vezetőgörgő
-Szíjak
-Vezérlés burkolat
-Folyadékcserék (fék, motor, sebváltó)
-Jobb felső lengőkar (még várom a balost)
-Fékhatás mérés
-Porlasztó javítás

Röviden ennyi.

Kilométeróra állás: 232500 km

 
>> Egyébtdemeter // Alfa Giulia B-TECH 200LE // 2019-04-01

Eltelt hát a bűvös ezredik kilométer és rengeteg tapasztalattal lettem gazdagabb. Hagy osszam meg rögtön az elején az egyik legérdekesebbet. A mai téma kissé sötétebb lesz😊

Néhány héttel ezelőtt már írtam arról, amikor az autó kapott egy llumarc típusú fóliát a B oszloptól hátra, mivel ez olcsóbbnak tűnt a gyári megoldásnál. Azt viszont nem említettem, hogy akkor az alábbi vicces párbeszéd zajlott le köztem és a mester között:

- Milyen sötét fóliára gondoltál?
- Háát, nem szeretnék túl sötétet, nem szeretnék gengszter autót magamnak, csak elegánsat.
Ekkor a mester ránézett a felnikre és egy pillanatnyi hatásszünet után azt válaszolta:
- De hát ez már gengszter autó így is.

Ennél a pontnál masszív röhögés tört ki rajtam, de aztán napokkal később sem tudtam kiverni a fejemből, amit mondott.

(A fólia végül 25-ös lett.)

Aztán telt-múlt az idő (és a kilométerek) és a minap elvittem a páromat vásárolni, ahol is egy nagy parkolóban magányosan vártam rá a szép napsütésben. Az autó csillogott, villogott.
Amikor visszajött, beszállt az autóba és így szólt: - Ez tényleg egy gengszter autó.

Így történt hát, hogy ezt a címet már sosem mosom le róla, valószínűleg mindig így hívom majd és így gondolok majd rá. És ennek annyira nem örülök.

Egy gondolat bánt engemet…

Az van ugyanis, hogy világ életemben utáltam a gengszterautókat 😊 Én elegáns autó párti vagyok.
Ahhoz szoktam hozzá a 159 révén, hogy az autómat az a réteg nézi meg, aki szintén ilyen formákat és színvilágot kedveli. Az olyan volt, amivel még olyan áron lehetett egy gyönyörű autód, hogy nem néztek állandóan a járdán, nem tettek megjegyzéseket, csak egy jól behatárolható réteg vette észre, hogy mi is ez tulajdonképpen. Ilyenkor az ember jóérzéssel nyugtázta magában, hogy na, az Alfa 10 éves modelljét most is észreveszik néhányan.

Itt azonban nagyon nem erről van szó. A Giulia B-tech nem ilyen autó.
Egyelőre a Giulia B-tech annyira hihetetlenül feltűnő autó, ami már kissé zavaró számomra.

The Gangsta’s paradise

Az igazság az, hogy nem vagyok hozzászokva ahhoz ehhez. Fura, ha az autópályán utolérnek BMW-sek vagy Audisok és beállnak mögéd, de előre is engednek néhányan a kereszteződésekben, körforgalmakban.

Vagy az, hogy mindenki megcsodálja, a szomszéd lekaparja a jeget róla, csak, hogy lássa mi van bent. Lassan kissé üldözési mániám van már 😊

És az ok szerintem - Az arculatváltozás

Minden az autó színvilága miatt van. A B-tech felszereltség lényege, hogy számos króm elemet, (pl pajzs az orron, felnik, tükrök, stb) fényes fekete anyaggal vont be az Alfa. A fehér fényezés, a fényes fekete elemek és a szintén fényes fekete 18-as felnik brutális kontrasztot adnak. Annyira, hogy hagyományos módon nem is lehet lefényképezni az autót, mert nem adja vissza a valódi összhatást. A kép valamelyik része mindenképpen részlet nélküli lesz.

Welcome to the dark side

Mi lesz a Giuliával, ha a króm elemeket elhagyjuk és feketére cseréljük őket? Egy teljesen más hatású autót kapunk. A B-tech gyári 18-as felnik brutálisan hatnak és konkrétan dominálják az egész autót. A végeredmény egy teljesen más Giulia lesz:

Egyszerre Gyönyörű és Brutális.

Mivel nem volt még akkor ilyen autója senkinek, csak a vásárlás előtt közölték velem, hogy csak ezzel a w6c felnikkel lehet b-techet rendelni. Féltem tőle, mert mutatni senki sem tudott olyat élőben (b-tech akkor egy hónapja létezett papíron).

Végül egy ócska, nehezen értelmezhető képet találtam a neten róla autó nélkül.

Gyakorlatilag vakon vettem.

Így lett végül gengszterautóm.

Történetem azonban senkit se tántorítson el, aki esetleg ilyen autót szeretne magának!
Aki szereti a feltünést, aki családot szeretne alapítani, (de nincs még meg, hogy kivel), akinek imponál, ha leszólítják az utcán, vagy csak feltünési viszketegsége van, annak bátran ajánlom ezt a változatot Giuliából, mert az autó masszívan segítség lesz ebben😊😊

Mindenki más, aki kevésbé vágyik erre, annak javaslom, hogy más színösszeállításban, vagy felszereltségben gondolkozzon😊
(persze, vehet QV-t, vagy velocet, de azzal sem lesz jobb a helyzet 😊