Blog

>> Egyébsummer81 // Alfa 147 Progression // 2019-03-27

Egy kicsi, de annál jelentősebb elem került ma a helyére. Mikor megvettük, már hiányzott róla. Gyári új, mert megérdemli ❤️🐍❤️

>> Szerviztothcsabesz // Alfa 156 SportWagon // 2019-03-27

Sok minden történt az utóbbi években-hónapokban.
A kis kedvencem tavaly hívta fel a figyelmemet,hogy mostmár ideje lenne cserélni ezt-azt.
Indítottunk januárban egy akksival,folytattuk áprilisban a kötelező olaj+szűrőcserékkel,majd beindult a "szopóroller" hadművelet.
Júniusban intercooler csőcsere,olyan szépen elszakadt,öröm volt ránézni,pláne találni normális áron egy újat.Delman-tól pikkpakk megjött,ment is a helyére.Aztán jött a tipp,van egy srác,nagyon szépen elő tud varázsolni egy kis lóerőt/nyomatékot kedvező áron.Nosza rajta csináljuk..most kereken 40 pacival,és közel 100 Nm-el erősebb a szerkezet.Eljött a tél,gyanús,hogy a vízhőfok mutató meg sem nyikkan..persze,cseréljük.Igen ám,de a közelemben lévő szerelők egyike aranyat kér a munkájáért,a másik meg folyamatosan be van havazva..Jött a mentő ötlet,egy Fordos srác csinált egy saját műhelyt,foglalkozik Alfákkal is,majd megoldja.Meg is oldotta a feladatot,tényleg pontosan dolgozik a srác,reggel viszi-délután hozza az autót.Felhívja a figyelmemet,hogy tudom-e,mennyire tré a kuplung..tudom persze,ez lenne a következő feladatod😀
Megy a nyomozás,mi hol mennyiért..végül az Alba autónál lett lerendelve,ilyen összegért sehol nem találtam komplett kuplung+kinyomócsapágy+kettőstömegű szettet.Apósom is csak lesett,mindegyik "ismertebb" alkatrész-forgalmazónál 50%-os kedvezménye van,de ennyire jó árat ő sem tudott intézni.
Kuplung kicserélve,a régi valami istentelen módon nézett ki..a kettőstömegűt egy kézzel eltekertem,a kuplungtárcsa k.b. fél centi vastag volt,a kinyomócsapágy kikopva teljesen.Persze amikor vettem az autót az ismerősömtől,ment a :"Persze,ki lett cserélve a komplett kuplung,itt a számla is" duma..persze,láttam a saját szememmel😐
Végre a váltás puha mint a vaj,erő is van a vasban,lehet örömködni..kemény két napig,amikor sikerült tolatás közben elkapnom egy ferdén kiálló lenyesett ágat,ami beszakította a kerékdobot meg az intercoolert.Vadászat intercoolerre,mindenhol horror összeg+nincs készleten.Alfadepoba be,már adják is egy tízesért,brigéciolba beáztat,átpucol,szerelő felhív,nem ér rá egy hétig.Addig kénytelen voltam így használni a vasat.Közben észreveszem,hogy a kuplung vajpuhasága eltűnik.Mintha kezdene olyan lenni mint volt,szó szerint erőből kell nyomjam.Cooler közben kicserélődik,a szerelő srác passzolja,hogy mi lehet a kuplunggal.De nem is ér rá,be van táblázva,majd megoldjuk valamikor.Úgyhogy rendeltem egy kuplung főhengert, egy munkahengert amit holnap szépen ki is cserélek.Remélem nem kell több zsetont most kivasalnom az autóra,mert ha összeszámolom,olyan 300.000 nál tartok az elmúlt 2 hónapban..de valamit valamiért ugyebár😉

 

Őszintén a Breráról.

"Még sohasem látott ilyen gyönyörű túrakocsit, mint amilyen ez az Alfa Romeo volt. Nem tartozott a szériagyártmányok közé. Különleges modellje lehetett a gyárnak, a legfényűzőbb nagyurak számára. A hatalmas túraautó, rendkívüli méretei dacára, szinte kecsesen szép volt. A különös fényű, kéken zománcozott karosszéria méltóságteljesen kiszélesedő öblével, makulátlanul sima csillogásával, hatalmas motorházával úgy hatott, mintha az autók királyának gőgjét is belevitte volna a tervező ebbe a korszerű gépszörnyetegbe.

A mesteri rugózás és a tökéletes technikával beépített motor összhangjával szinte nesztelenül, könnyedén elsiklott a dölyfös autó. Ez az indulás arra a határozott, de mégis puha járásra emlékeztetett, amellyel nagyon finom, visszavonultan élő mágnások ódon kastélytermük súlyos szőnyegein lépegetnek magányos éjszakákon."
2002nyarán láttam meg a prototípust egy autós magazin oldalain,azóta vágyom rá.
Nem tudtam racionális érvet felhozni, kell…pont.
Mikor elérkezett az idő, lázasan böngésztem a hahu oldalait.Váratlanul jött a találat, svájci előéletű autó amiről van némi fogalmam, 7 évig dolgoztam ott, az összes papír hiánytalanul kitöltve, kilométer igazolva , kinti vizsga is viszonylag friss .Motorháztetőn vastagabb a réteg, felverődés miatt lett egy egészségügyi réteggel lefújva.
Az a baj ezekkel az autókkal , hogyha az ember kellően vágyakozik rá akkor a megpillantáskor az összes racionális gondolat huss…..elillan.
Ok, ketten vagyunk, gyerekek nagyok , kell a coupé….egyedül élünk….de nem ekkora motorral….jah..egy H6R Outback után….Sokat eszik…tudom, majd használjuk a robogót..is.Csomagtér is jó és elfér hátul valaki…..igen ha nincs lába és nem 120 magas.
Ilyen gondolatok kergették egymást a fejünkben mikor leparkoltunk a kiszemelt autótól bő 50 méterre….ez a Digó megvett kilóra.Nem volt menekülésem…nem is akartam.A forma ahogy ott áll a padka mellett, néz engem, tűzpiros testén csillognak a felhők…..racionalitás…jah…
Nem tökéletes. ó nem, távolról sem az.
De a forma…istenem…..a garázsban állva nézem a seggét és egy markolnivaló izmos hátsó jut eszembe. Feltűnő a piros….üvegtetővel….A formája a legszebb grad tourismo , nem, nem sportkocsi…messze nem az.
Volt a családban V6 Accord Coupe, abban több volt a sportos vér mint ebben.
Az egész egyben van, látszik mi jutott az olaszoknak. De a motor+váltó…..úristen…..nem hiszem el hogy ezt komolyan gondolták. Nem akartam V6-ost mert nehéz mint a sár, lomha és szar a motorja.Tapasztalat. Alul van méretezve az olajszivattyú…..meg a vezérműlánc….B@sszákmeg a GM blokkot…..BUSSO V6-osa …ott ért véget az Alfák motorjainak menetelése….A 2 literes TwinSpark….az motor…Mondjuk úgy hogy a kevésbé szar 2,2 JTS motorral szereltet vettem. Lomha, ordít ha megpörgetik de semmi latin vér….kasztrált macska kasztrálás közben…Ha nem lenne alacsony az ülés el se hinném hogy így megy.Aztán ránézek a sebességmérőre….jah, színjáték. Ugyanolyan távon az automata H6R outback nem padlózva dupla annyit gyorsul…és hangja sincs.
De nem a motor miatt vettük meg, nem a váltó miatt vettük meg.Azért került hozzánk mert ez volt az a coupe amire vágytunk évek óta.
Egy ilyen autót tartani nem nagy ördöngősség. Ha kellőképpen meg van az ember huzatva és fertőzve.
Sok érv szólt ellene….nagyon sok. A fogyasztás, helykínálat, hátsó ülés…pff na neee olyan nincs.
De mikor ott van tisztán és nézem, mikor lassan suhanok vele, cirkálok és nem azt nézem mikor hol használjam ki a motor erejét…na akkor jön elő a Brera.
Szerpentinen belesimul a kanyarba, ha nem pimpeli a júzer és nem rak rá csillió colos felniket hanem jó neki a gyári 16-os a kissé ballonos gumikkal…autópálya, tempomat belőve 130-140 közé…na azzal lemegy a térképről.
Az Alfa egy életérzés. Ez nem hülyeség mert valahogy mindig visszaköszön. 10 évig volt 75-ösöm, dízel, benyás vegyesen. Ha megkapja ami kell neki, ha nem a legolcsóbbat akarom hanem ami elő van írva, ha nem akarom meghekkelni hanem megjavítani akkor egy élhető autó. Sosem lesz egy Corolla, sosem lesz egy Accord. Nem lesz mert azokat nem olyan emberek veszik. Néztem Aurist, Priust, Avensist….de a szivem a pajzs felé húzott…..
Tudom ez nem egy normális népitélet de lássuk be nem egy hétköznapi autó.
Két embernek tökéletes. Kuplung nem túl kemény, váltó (ha megszokod) akkor jó társ de benne van az hogy ne siess, úgyis odaérsz. Magadra zárod a hosszú ajtót, bekötöd az övet, bemelegíted a motort és lehet suhanni. Nem sportkocsi, nem…arra ott a 8C és 4C. Ez egy GT. Tuti hogy az utolsó Alfám ebből a korból mert a költséghatékony szarok elnyomják azt amit ők felépítettek. Nincs az a nyers darabos gépközeli vezetési élmény mint az Alfa 75-nél volt. Volt nálam Giulia diesel 3 hónapig. Annyira BMW akar lenni hogy az már szívfájdító. A Brera más. Ez egy szép lapos kupéforma, széles ami érzéketlen az oldalszélre. Beltere vezetőbarát, csőműszerek segítik az információ könnyű leolvasását. Jó a középső kijelző a két fő óra között, jó hogy testre lehet szabni. Teljesítménye elég, dieselt nem próbáltam mert egy ilyen dög ne legyen gázolajos. Szeretem. Jó vele. Logikusan felépitett és könnyen szerelhető tartós darab ha odafigyel az ember az olajra, vízre és a vezérműláncra..igen,,ciki mi? Nincs dögös hangja bár a négy kipuffvég mást sejtet, nedves álmaimban Busso 2,5 V6 koncertjét vélem hallani ott…bitang lenne. A váltó áttételek nevetségesek. 140-es tempónál hatodikban már 4000 körül kaszál a műszer és lenne ereje de nincs megfelelő áttétel. A fékek jók de vigyázz nehogy elmelegedjenek, alap tuning a V6 négydugós nyergek és tárcsák. Azzal pöpec lesz.Az üvegtető izgi és bejön, oké hogy nem lehet elhúzni az üveget de nem lenne hely. Megszűri a napot és a klíma, ha fel van töltve és karban van tartva akkor elég kell hogy legyen. Ülései kényelmesek, az én 195 centimhez be tudom lőni az ideális pózt. Nincs sok hely de ugye ez egy GT. Pohártartó vagy nagy térképzseb..phia…nincs. Csomagtartó élhető ha nem IKEA bútorokat akar az ember fia hurcolni. Két főnek nyaralni perfetto.
Fogyasztás és ilyesmi.
Városban nem kell használni, ott a bérlet vagy a robogó. Pályán nem forszírozva megelégszik 8-9 literrel. Közúton ez olyan hét és fél, nyolc körül van. Olajat csipegeti ha hajtják, ez a blokk és a motor sajátossága. Betartom a nyolcezrenkénti olajcserét.
Futóműve megbocsájtó a pesti utakon, kell a ballonosabb kerék mert különben gyakori felnijavítás a vonzata. Indulás előtt melegiteni kell és amig az olaj el nem éri az üzemit addig pianno….
Hat sebesség, kis kar és könnyen ugrik bár az egyes néha küzdelmes amig nem meleg a hajtóműolaj. Belsejében csend honol a pályán is, oldalszélre nem sokat reagál, köszönhetően a lapos építésnek.
A design lámpák nekem bejönnek és semmi tuning, ha tiszta az üveg és a projektor is épp akkor nincs baj.
De egyszer ez is el fog tőlünk menni. Tudom. Akkor pedig úgy kapja meg az illető ahogy használtuk, bármikor hadra foghatóan. Nem olyan autó ez ami oldtimer lesz. Ha megérem a nyugdíjas kort akkor egy GTV6 vagy egy 75 V6 lesz a garázsban. Kell az Alfa, nekem nagyon kell. De a mostaniak nem olyanok. Öregnek érzem ilyenkor magam hogy ezt írom de a régi Alfák mások voltak. Szeszélyes démonok akikkel élmény minden méter, akik a lehúzott ablakon olyan szimfóniát dalolnak hogy feláll a szőr mindenhol. Aki hallotta a Nord motor üvöltését 7000 körül az tudja mit beszélek. Valahogy mindig ilyen autókat hoz az utamba az élet. Hathengeres Subaru, V6-os Honda, most ez a Brera. Sokan megmosolyognak , nem akarom azt hangoztatni hogy ezek jók. Mert a hétköznapi embernek nem ezek a mindennapos közlekedési eszközök.Szívesebben terelgetnek olyan autókat amikkel nincs annyi baj, elvisz innen oda. Volt olyan is. Octavia 2 kombi. Isteni. Stabil egyszerű megbízható igásló ami 250000 kilométer alatt semmit sem produkált az 1,6-os motorral, tette a dolgát és ment…
No ez az ítélet nem nekik szólt. Ha egy kis őrültség kell az életbe, ha kicsit különbözni akarunk, vagy benzinnel netán digó vérrel vagyunk fertőzöttek, olyan embereknek. Van pár autó a listámon amit birtokolni akarok, kihúztam jópárat. Hajrá.
Köszönöm hogy elolvasta.

 
>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2019-03-26

Tud valaki olyan helyet, ahol bírnak szállítani főtengelycsapágyat? Az sem lenne gond, ha készleten is volna!

>> Szervizredbulz // Alfa 159 SW 2.2 JTS // 2019-03-25

Nagyon durva rázásokat produkált az autó bemelegedve, a féltengely volt a bűnös így párban cserére kerültek. Emellett a féknek is voltak problémái, ott a szervó dobot kellett cserélni.


180000HUF

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2019-03-25

Még a valamikori 2 évet kibiró újonnan vett olaj hűtő ki lyukadt, ezért ki lett szerelve, és össze lett kötve a két cső. Persze ideiglenesnek indult, de el húzódott a mai napig.
Már kétszer sikerült szét lökni a csatlakozást. Legutóbb szombaton, úgy hogy ez így nem maradhatott tovább.
Úgy hogy elmentem venni rendes toldót, bilincsekkel és neki esni.
Olaj hűtésre két verzióm volt, vagy a TS szervó olaj hűtő csővét használnám, vagy a boxeret.
A TS-nek megy oda vissza a víz hűtő mögött, a boxernek pedig egy spirál alakban.
A boxer mellett döntöttem, bár mindegy is lett volna.
Össze raktam, le próbáltam, eddig okes minden. Majd hamarosan újra ellenőrzés hogy minden rendben legyen.
Festést ki hagytam mert hamarossan úgy is ápolgatni kell máshol is, úgy hogy majd egyszerre.

 

Igen, mert ilyen alkatrész is van ám, előtét ellenállás helyett! Megmakkant, sárga tengeralattjáró. Szerencsére a XIII. Kerületben volt bontott 12 ezerért és megoldódott a dolog. Lehet hogy ez volt a tavalyi melegedés oka is már?

 
>> EseményKn[.]xX // Alfa Giulietta 1.6 JTDm-2 // 2019-03-25

Hirtelen jött hirtelen ment..
kb 30.000 km és 1,5 év után elváltak útjaink egy nagyobb vas érkezése miatt. Sajnos csak kettőnek van hely és egy seggel amúgy sem lehet megülni egyszerre több lovat. Nem az ész érvek vezéreltek, de a Giulia már megjelenésekor első látásra szerelem volt..
Köszönjük kicsi-Giu.. az élményeket, és hogy annyi helyre elvittél és vissza is hoztál minket!

>> EseményFornitore // Alfa Spider / GTV 2.0. Twinspark // 2019-03-25

Eljött a ébresztő napja! Ponyva le , balansz súly , kipufogó tartó gumi fel. Fejegység be rendszámtábla tartó fel. Aksi behelyezés áram van kulcsot felismeri és 4 hónap elteltével a motor újra veszi a fordulatot mint ha csak tegnap lett volna ,mikor pihenésre tért.Gumi nyomás vissza engedése elöl 2.5 hátul 2.3 bar-ra. Új szélterelő felszerelése és ennek a próbája alkalmából tele is tankoltam.A tele tank óta egy kis benzinszagot érzek az utastérben ha fel vannak húzva az ablakok és a tető is amennyiben így eltölt egy éjszakát. A hétvégén 25 km mentem vele de nem tapasztalok hibát.A ponyva által felfogott por tisztán kivehető a tetején.Ahol egy kis párna volt ott tiszta maradt.