Blog
Hosszabb várakozás után ÁdidiGaga cartárs meggyőzött, hogy meg tudom én ezt csinálni és igaza volt.
Természetesen nem volt akadálymentes az ügy, a gyári csavar nem ment bele a felfogató "fül"-be, vágni kellett egy beleférőt. A belső tömítés kukás volt, de azt is rendeltem a pumpával együtt. Szerencsére egy tömítéskészletből megvolt még az AC-hez való is. Teljesen nem volt kedvem megbontani a karburátort, ezért csak a légszűrőházat vettem le és a karbi "mögött" tudtam szerelni krovával. Az ünnepi alkalomból hasítottunk is egyet az öreggel, ilyen jól rég ment a motor.
Vajh a régi meg hogy tömíthetett? És miért lehetett benzinszag?:)
Nem akart húzni az autó. Mintha csak szívó motorú lett volna. Kiderült ,hogy az EGR már nem zárt rendesen és ott elengedte a turbónyomást.
Egr kiírás: 25000 Ft
Szerelés: 10000 Ft
Km állás: 269370 km
A 4-es hengernél nagyon elmászott már a korrekciós érték majdnem 3 volt. Helyi guru rendelt egyet nekem meg ki is cserélte.
Porlasztócsúcs: 22000 Ft
Munkadíj: 5000 Ft
Km állás: 269310 km
Szóval azért kellettek új féltengelyek, mert a Fiat Coupe 2.0 20V turbo csonkállványán az ABS jeladó és a 155 féltengelyén lévő ABS fogazás nem esik egybe. Viszont a Coupe külső csuklói nagyobbak, mint a 155-é és vastagabb tengely kell hozzájuk, de a Coupe belső csuklója meg nem fér el a nagyobb átmérője miatt a 155-ön. Szóval, hogy a Coupe komplett féltengelyét betegyem az felejtős, így marad a gyári belső csukló. Hogy mindkét csuklót fel tudjam tenni új féltengelyeket kellett gyártatnom. Nem volt egyszerű, nagyon sokáig kerestem mire rátaláltam egy tényleg szakemberre. Elvittem hozzá a gyári féltengelyt csuklóstól, és a Coupe csuklóját és elmondtam neki mit akarok. Osztott, szorzott és 2 hét alatt legyártotta nekem a féltengelyeket. Összeraktam őket és beszereltem. Minden frankó, meg volt már a tesztüzem is, tökéletesen sikerültek.
Annyi a különbség, hogy a bal oldali gyári tengelyen van egy "bumszli", amit az új tengelyre nem tettem rá. Egyébként menet közben nem érzem hiányát. Szóval most már teljes a futómű átalakítása. Minden passzol, minden gyári kinézetű. :-)
Jutott még idő a mocitető és a csomitető teleszkópok cseréjére is.
Az alkatrészekért ismét köszönet Coyote barátomnak! :)
Költségeim:
- féltengely: 50 000 HUF/db
- SKF belső féltengely csukló: 15 000 HUF/db
- motorháztető teleszkóp: 4000 HUF/db
- csomagtartó teleszkóp: 3000 HUF/db
Elszakadt...jah nem. Hehehe...cserélve INA szettre. Olaj Castrol Magnetic, szűrő Bosch. PK1580 hosszbordás szíj, ami Contitech lett. Konti, mint német cucc, ja nem is, román. Viszont néha hallok nyüszkölést, ami gondolom nem a cserélt cuccokból jön.
Következő kör futómű, mivel babakocsi hangja van és megette a gumit. Alkatrészek beszerzés alatt. Mi árak, pfff.
266.322 Km
Végre megjöttek az ebay-en rendelt kilépőfények.Negyedikre sikerült a rendeltet küldeni. Van egy pár Ford és két pár Tesla lámpám a korábbi téves küldésekből.
Mivel ugyan úgy néz ki mint a gyári lámpa csak be kell pattintani és kész :-)
Csöri küldött pár képet azokról az eseményekről amin nem tudtam ott lenni :-)
u.i.
PHuBi kedvéért beszereztek egy gyűrű szerelő készletet, a horonytisztító is abban volt :-)
Névnapi ajándékként ma kaptam egy igazi alfás könyvet :-)
Téli álom végetért, március 10-én visszahelyeződött forgalomba.
3 hónapja mostam kb. utoljára, annak a sok pora lemosva, OMV maxxmotion 100 plus benzinnel teletankolva, biztosítás befizetve.
Gurultunk vele egy kicsit, pár napig használom azán erőt veszek magamon és szétszedem a fényezéshez.
Pár dolog még be lett szerezve:
-Hátsó lámpa
-"Fél" Faceliftes scudetto
-GTV feliratos hímzett új szőnyegek.