Blog
2 év után elköszöntem a vérvörös tetőtől. Több oka is volt, sajnos nem sikerült túl jól az előkészítése sem a fújása 2017-ben, illetve szerettem volna ha egy kicsit jobban beolvad az autók közé, piros tetővel eléggé egyénre szabott volt. Nem volt kis munka lekaparni a festéket a tetőről, mivel előző munkáim csiszolásának nyomai látszottak mindenhol, így úgy döntöttem, hogy fémig csiszolom, minden szart leszedek a tetőről, amit eddig ráfújtam. 10 réteg anyagot szedtem le róla... 10-et! Nem is volt hozzá elegendő a P80-as csiszoló korong :D Egy hétvégém ment erre a munkára. Majd következett az előkészítés... egy kis gitt, majd csiszolás csiszolás csiszolás, majd wash primer és 2 réteg 4:1 filler. A fényező kollégám mondta, hogy ne siettessem nagyon a filler visszacsiszolását, mert egy ideig eltart neki, amíg beül rendesen, így egy hét pihenés után sikerült visszacsiszolnom és előkészítenem a fényezéshez. Jobb lett, mint volt, teljesen más élmény fényezőkamrában fújni, mint otthon a garázsban. Hátra van még egy polír és az összeszerelés, illetve a két küszöb javítása, de egyre közelebb vagyok a célhoz.
Nézzük mi lett kiszerelve PHuBi-ból:
1. Kipufogó tömítés
2. Hengerfej tömítés
3. Szívósor tömítés
4. Karter tömítés
5. Vezérműtengely szimering
6-7. Szelepszár szimering
8. Vízpumpa (látni a piros víz nyomát)
9. Hengerfej csavarok
10. Hajtókar csapágyak
11-12. Dugattyúgyűrűk
A vezérlés csere alkalmával szerelöm látta hogy ereszt a tömítés, én tudtam de nem szántam még rá időt.
Alex rendelt nekem gyári tömitést, és ma elvittem hozzá az autót, és megcsinálta. Kb 1,5 óra volt. Addig jót beszélgettünk az Alfákrol.
Hátsó fékpofa csere segítséggel megtörtént. A fékpofák ajándékok voltak :) Vár még rá egy bölcsőcsere.
A kormánykerék 5-10 fokban jobbra állt egyenesben, így ezt az AKH-nál helyre rakták. És ha már ott voltunk, a nyári gumis telefon tárcsák is centírozva felugrottak. Nagy örömömre az egyik nyári gumi oldalából hiányzott egy 0,5cm3 darabka. Beleharapott egy patka az előző tulajnál. Szerencsére volt ua. mintázatú gumi a műhelynél, és így 1 gumival megúsztam a cserét....persze ez sem volt tervezve. :(
4 nap távollét után hazatértünk Csöritől.
Ami ki lett cserélve:
- dugattyúgyűrűk (egyértelműen el voltak kopva, gyűrűhézag nagy, felfújt mellette az olaj),
- hajtókarcsapágyak (látható nyomok),
- szelepszár szimmeringek (szívószelepen jól kivehető olajnyomok)
- vezérműtengely szimmering (ha már ki volt szedve),
- vízpumpa (sajnos szivárgott ezért nem került vissza a régi),
- hengerfej csavarok (a régi nem rakható vissza),
- tömítések - hengerfej, kipufogó, szívósor, karter (ezeket se illik visszatenni),
- motorolaj - Selenia Racing (visszaállt az eredeti rend),
- olajszűrő,
+
- Szelepcsiszolás (ha már le lett véve a hengerfej),
- motor belső tisztítása,
- kipufogó tőcsavarok beragasztása (ez az én kérésem volt, mert a régivel sokat kínlódtam, levett hengerfejnél könnyebben megy),
A költségeket nem írom le, mert úriember pénzről nem beszél :-DD
Szóval van egy 69.848 km-t futott autóm bejáratós motorral :-)
Hazafelé vígan gurultunk, talán még csendesebb lett a motor.
Köszönet a Csörgő Autószerviznek a lelkiismeretes, gyors és precíz munkáért!
Csak a kötelező olajcsere:
Selenia WR 5W-40 (még a Selenia Rally nyereményem)
Szűrők: olaj, üzemanyag, pollen, levegő
Még korábban autópályán keletkezett egy kavicsnyom a jobb tükörházon, úgyhogy szereztem be gyári javítófestéket. Igazából eddig sem nagyon látszott, mosáskor tűnt csak fel, de mostmár szinte teljesen észrevehetetlen.
A fényezés ismét kapott egy Nanolex SiFinish bevonatot a kerámia frissítésére, a szélvédőn pedig a Glass Guard réteget frissítettem. Utóbbi úgy tűnik, alacsonyabb hőmérsékleten hamarabb köt, és nehezebb visszatörölni, de egy újabb applikálás és korábbi visszatörlés után szép lett. A lámpákon kipróbálom a Soft99 Glaco Blave-et, ez egy plexikre optimalizált termék, szintén hidrofóbitást ígér. Felrakni gyerekjáték volt, a hatásossága majd elválik.
újra mozgásképtelen a Brera, nulla turbónyomás, füst, nincs jártányi ereje sem ezért újra autómentés
A minap olvastam egy elektromos vs belsőégésű autók karbon lábnyomáról szóló cikket. A cikk konklúziója sem volt egyértelmű, de a számok elgondolkodtatóak. Tényleg akkor vagyunk zöldek, ha villanyautót veszünk? Kétlem...
A cikk szerint 5t CO2 egy belsőégésű motoros autó legyártása, míg 8.5t egy elektromosé. És itt álljunk is meg. Ez pontosan azt jelenti, hogy csak a városi fogyasztással számolva, 4 év (25e km) napi városozás alatt, kb egy hónapnyi időt az autóban ücsörögve eregetek a levegőbe annyi CO2-t, mint ami egy új benzines legyártásával(!!) jár.
Egy új villanyautónál ugyanez közel 7 év! És akkor még csak legyártódott, nem ment egy métert sem. Ennyit arról, hogy mennyire "zöld" magatartás városi rohangálásra új villanyost venni.
Persze, ott a korom és a NOx. Nem bíztatok én senkit, hogy öreg dízelt vegyen. Csak jó néha elgondolkodni, hogy mit is nevezünk környezettudatosságnak. Mi a kisebb rossz, és biztos e, hogy a divatot követve tényleg "zöldek" vagyunk? És biztos e, hogy a huszonéves közutálatnak örvendő dízel a fekete bárány? Az enyém az zöld, ez tuti biztos :-D