Blog

Előre Bosch lapátok kerültek, hátra meg aliexpressről rendelt.

 
>> SzervizBroawner // Alfa 159 SW // 2019-03-11

Elérkezett az ideje, hogy kicseréltessem a kettőstömegű + kuplung szettet az autóban. Nem is volt kérdés, hogy megint a D.Z-hez viszem a kocsit. Leadtam csütörtök délután, azt mondták, hogy szombat délután már kész is lesz. E helyett már péntek este csörögtek, hogy mehetek a kocsiért! A kuplung sokkal puhább, finomabb volt, nagy királyság! A boldogságom egészen szombat estig tartott, amikor is a pedál beesett éjjel 11 körül az Üllői Aldinál a körforgalomnál. Szerencsére van Europe Assistance a kocsin, jobb félni mint megijedni alapon. A tréler másfél óra után oda is ért, hogy a 8km-re levő házunkhoz elvigyék az autót. Vasárnap délelőtt fel is hívtam a szervízt, hogy valami nem jó, a kocsit trélerrel kellett hazaszállítattni. Gyorsan minden probléma nélkül ki is jöttek házhoz és megcsinálták Zoliék az autót. Kiderült, hogy csak egy drótból készült pöcök engedett el ami kinyomta az olajat. kb 30 perc volt a szerelés. Azóta mentem vele egy keveset és semmi érdemleges nem történt :)


Szervó

Észrevettem már egy ideje, hogy nagyon remeg a kormány alapjáraton. Hosszas utánajárás után arra jutottam, hogy lecserélem a szervóolajat, hátha megoldja a hibát. Szét szedtem a visszajövő ágat a gyorscsatlakozónál a hűtő mellett, majd egy műanyag csövet rádugtam, azt beletettem egy üvegbe. Párom elindította az autót 1-2mp-ig, amíg a tartályból az olaj le nem fogyott. Akkor megállította, utántöltöttem majd újra elindította. Így ment egészen addig amíg már nem jött az a barnás szmötyi a csőből. Utána légtelenítés, majd szintre töltés és kész is :) Határozottan jobb most a kormányzás, sokkal kevésbé remeg az egész kormány.

A beletöltött olaj Febi 6161 hidraulika folyadék volt, 2l kb 8 ezer forint.

 
>> SzervizWillR // Alfa 156 1.9 JTD // 2019-03-08

Ate tárcsa+betét előre
Ate betét hátra
Felkerültek a nyári kerekek

231.215 km

 
>> SzervizHakuna // Alfa 33 1,4 - 1990 // 2019-03-10

Már nem lóg a tükör és talán végre kiköltözik belőle a tücsök is, ami lehúzott ablaknál folyton ciripelt. Kapott egy kis mattfeketét, hogy hasonlítson.

 
>> SzervizKari=159 // Alfa 147 1,6 Twin Spark // 2019-03-10

2019.03.05. Nagyszőllős utca 43 Zengő szervizben a futómű beállítás elvégezve.

Ár: 11 000Ft

Km:145 100km

 
>> SzervizGaram // Alfa 156 1.9 jtd // 2019-03-09

Cifam kuplung főhenger csere
mintex dot 4 fékfolyadék 1l
km: 249 200

 
>> SzervizGeorge1990 // Alfa 159 1.75TBI // 2019-03-08

Most volt idő és keret vezérlés cserére. Gates szett ment bele, Hepu víz szivattyú.
A szerelőm lelkes Alfás. Táborszki Alex. Még a hűtőfolyadékot is teljesen lecserélte.
Gyorsan kész lett vele. Én ugyan nem voltam ott, de fél 10 kor vette át az autót és 3 órára kész lett.
160300km

 
>> SzervizBardo146 // Alfa 146 1.6 T.S. // 2019-03-08

*Óra, rádió, középkonzol már rendben. De a műszeregység totál sötét, így 6 izzó beleugrott.
*A műszerfal kékes-szürke textillel borított középső panelei lehet, hogy valaha designos-nak számítottak... de mára a jobb oldali ragasztása elengedett és lógott, "mint tehénen a gatya". Arra gondoltam, ha már Alfa, ha már rosso.... legyen egy diszkrét pirosra kicserélve.:)
Vettem rá UV álló műbőrt (2000HUF), és egy ismerősöm kárpitos édesapja felgyógyította a panelekre. Hiányzó patenteket szereztem, rögzítettem stb.... és ma betettem. Elégedett vagyok az eredménnyel. :)

 

Az autóban 19.512 km. Ebben a szezonban a téli gumi 2.622 km-t futott.

 
>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2019-03-08

Még tavaly olvastam ezt a cikket a Totalcar-on. Nálam napi rutin ideiglenes műszaki installációk és konstellációk összedobálása, úgyhogy csak idő kérdése volt, hogy valamelyik épp megoldandó probléma közben beugorjon, hogy nem ám a power tape a minden. Szóval mostanában rendeltem egy tekercset (15m) ebből a csodából. Hihetetlen, elképesztő, hogy ilyen van.
Bármit bármihez odaragaszt, hagyva egy kis elasztikus csillapítást, de alapvetően atom stabil. Amit odaraktál az ott is marad. És amikor úgy gondolod, tényleg egy mozdulattal leszeded, és átteszed. Nagyon jó.

Kaptam az alkalmon, és felhasználtam az autóban, a kijelző rögzítésére. Először is rendeltem Kínából egy Baseus mágneses tartót. Ez egy egész elegáns, kicsi szolid fém gömbcsuklós valami, kifogástalan minőségben, pár ezer Ft-os tétel. Ezt 3M kétoldalas ragasztóval szállítják, ami nagyon erős, de egyszer használatos és csak sík terepen boldogul. Úgyhogy a Black Tack segítségével cuppantottam fel a tartót a középkonzol tetejére. Így tökéletes. Fixen áll az egész, mégis forgatható a kijelző alló/fekvő nézet között, levehető a mágneses rögzítés miatt és ha kell, az egész tartóstól mindenestől levehető és átragasztható máshova nyom nélkül. Itt tart a tudomány :-) Csoda.

És így lett teljes az élmény. Így, hogy külön kijelző van az autóban, ami már mindennel össze van szinkronizálva, navigál, zenél, dashcam képet ad, vízszintes forgatásban van a főképernyője is, teljesen más élmény, mintha a napi használatú telefonnal csinálnám ugyanezt. A telefonom a zsebemben, ez pedig az autó "infotainment" rendszere saját nettel. Amit magammal vihetek, és másra is használhatom.

Ma volt először úgy beépítve, hogy minden működött. Vicces élmény volt. Egy esetben a kamera szólalt meg, valami event-et észlelt, felvette. Túl közel kanyarodott ki egy teherautó, külön event mappába rögítette. És szólt "event recording". A google map már teljes értékűen navigál, a NewPipe reklámmentesen zenél, és a kijelző levehető ugye, nem fontos a sofőrnek pötyögni rajta. Az utas leveszi, elindít pár zenét, visszacuppantja. Szuper :-)