Blog

>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2019-03-03

Nem tudok leállni, ebbe az autóba besűrítem a véleményemet a mai autógyártásról. Kell nekem is tablet, mer' az menő. :-)
Na jó, legyen Fiatosan nyomi 6-7 coll közti kijelző.

Persze más ok is van. Szüleimnek volt egy koccanása fél éve. Az előttük menő autó jobbra leindexelt, lehúzódott, majd balra bekanyarodott. Rekonstruálhatatlan, nyilván a hátulról érkező a hibás. Kiderült, hogy rövid időn belül több hasonló balesete volt annak az autónak. Legyünk jóindulatúak, csak ügyetlen... azért én megfogadtam, hogy a felújított autóban lesz egy menetrögzítő. Valami szolid, olcsó, ami nem bontja meg az eredeti beltér hangulatát.

Hát lett. Nincs saját kijelzője, egy TF memória kártya kell bele, arra rögzít. Xiaomi termék ez is (nekem nagyon beváltak), 70mai a neve. Szolidan mögé lehet tenni a tükörnek, egy elektrosztatikus fólia rögzíti az üveghez. Nagyon szuper, pláne a 10e Ft-os árhoz viszonyítva.

Először a saját telefonomra terveztem feltenni az appot amivel letölthető a felvétel,és nézhető az élő kép, jó lesz az úgy. Aztán átgondoltam. Munka telefon, hívnak rajta, zene is kéne az autóba, és attól is kiakadok, amikor navigálás közben kezd el csörögni, és a Whatsapp is pittyegni. Válasszuk inkább külön.

Túrtam a netet egy kicsit, majd ráakadtam az Oukitel C12 Pro csodára. 22e Ft-ért iderepítették a postaládámba. 6.5"-os kijelző, 2Gb memória. 4 magos MTK proci, Android 8.1. HIhetetlen, de megjött, itt van a kezemben, és tényleg ezeket tudja. Ő lett a kijelző. Feltelepült a NewPipe, a kamera app, a Xiaomi Roidmi transzmitter app és még pár hasznos dolog.
Így ez lesz a zenelejátszó (nem csak az autóban), navi, dashcam kijelző, és bármi.
Nos ennek a kütyünek köszönhető az új Alfás e-mail címem is.

Kütyü özön egy 23 éves autóban :-) Összvissz egy USB tápot kellett fabrikálnom bele, jól elfért a hamuzó mögé. Pluszban még behúztam egy micro USB kábelt, szép fonottat, öccá' Ft-ért jött. Mágneses usb csatlakozóval. Legyen ez is.

A beltér pedig still like original. A tepsifon elhelyezése még fejlesztés alatt.

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2019-03-02

Mivel egész héten nagyon kellemes idő volt, és a beigért eső sem érkezett meg errefelé, így átcseréltem a kerekeket nyárira.
Óra állás: 320094km
így lett a Nokianokban: 37976km
a Laufenekben: 6277km
a nyári gumik pedig most indulnak nulláról...

Úgy volt hogy megyünk ma egy kört, de az időjárás másképp döntött.
Reggel esett az eső.
Vettem egy Nigrin szőnyegtisztítót és egyet a szokásos Sonax bőrápolóból.
Hazaérve nekiugrottam:
- keréknyomás visszaengedése (2,7/2.5)
- ablakmosó feltöltés (kb. 2 litert tettem csak bele)
- Ülés kiszerelés, ápolás
- szőnyegtisztítás
Jó volt végre valamit csinálni a garázsban.
Holnap megy vissza minden a helyére

 
>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2019-03-02

Holnap lesz két éve, hogy Veszprémben megvettem a 156-ost. Akkor 293 000-nél, most 328 000km-nél mutat kicsivel kevesebbet az órája, ami 35 000 megtett kilométert jelent. Ez kicsit kevesebb, mint amennyit átlagosan menni szoktam, de így kisgyerek mellett azért nem ülök folyton az autóban.
Ezalatt teljesen rácáfolt minden olasz autós sztereotípiára (a fenéklemez is csak leginkább a beázó tetőablak és a nem törődöm előző tulajdonos kombinációja miatt olyan amilyen), semmivel sem rosszabb egyik előző autómnál sem, pedig ő már a kilencedik a sorban. Ami eddig előfordult, az inkább csak a kopó fogyó alkatrészek cseréje, valamint apróbb, a korral járó bosszantó apróságok. Ez utóbbiak közé sorolom a pénteki esetünket is, mikor hazaérve a parkolóban egyszerűen leállt a motor. Meg is lepődtem, hogy lefulladtam volna, de indítózásra csak az önindító szorgos tekerése volt a válasz, a motor nem indult be. A harmadik kísérlet közben gázolajszag csapta meg az orromat. Motorháztető felnyit, gázolajszag még erősebb, majd ahogy közelebb hajoltam majdnem be is estem a motortérbe, mert cipőm talpa megcsúszott az akkor már elég termetes üzemanyagtócsában.
A forrását is elég hamar sikerült megtalálnom, hisz az üzemanyagszűrőtől a nagynyomású szivattyúra tartó csőnek szabadon lifegett a szivattyú felőli vége. Gyorsan visszadugtam, így már újra indítható volt az autó, odébb tudtam vele állni. Bíztam benne, hogy csak egy új bilincs kell a régi helyett, de sajnos maga cső sem volt már a helyzet magaslatán, s hirtelen nem is találtam helyette megfelelő cseredarabot. Végül egy új bilinccsel visszatettem a régit - gondolván a hiba már megvan, s majd reggel kicserélem a csövet is - de hazafelé erősebb gyorsításra egyszer megállt, többször pedig hibalámpát gyújtott, és visszavette a teljesítményt.
Ilyenkor ha leállítottam, nehezen is indult, többször rá kellett adni a gyújtást, hogy felnyomja a tankszivattyú a rendszert. Szombat reggel találtam a garázsban egy megfelelő csődarabot, melynek most mindkét végét AWAB bilinccsel rögzítettem, de az első intenzív gyorsításnál - igaz már csak 3000-es fordulat fölött (előtte bőven 2500-nál is csinálta) - újra hibalámpa volt az autó válasza. Reméltem, hogy nem komoly a baj, s csak valahova levegő került, melyben a diagnosztika is megerősített, ugyanis a P0191-es hibakód utalhat alacsony üzemanyagnyomásra (a szenzor hibáját első körben kizártam, hisz annak eddig sem volt semmi baja). Aztán ha már úgyis itt matattam, volt kollégám tanácsára kicseréltem az üzemanyagszűrőt is egy újra - ez utóbbit az összes szükséges szervizanyaggal együtt már rég megvettem a 330 000km-es szervizhez - azon a hátralevő kétezer kilométeren már nem múlik semmi. Ezt követően helyreállt a rend, hála Istennek újra minden a régi, az autó tökéletesen üzemel.
Aztán ha már volt lehetőségem, alaposabban is ránéztem az aljára, hogy így a tél végéhez közeledve mennyire viselte meg a sós latyak a fenéklemezt, de egy kisebb tenyérnyi helyet leszámítva, ahol kezd átütni a rozsda meglepően állta a sarat az Alfa.
Megkocogtattam, itt még fém van, első blikkre nem akar átszakadni sehol, így műszaki előtt kicsit megtisztítom drótkoronggal, kicsiszolom ahol kell, s kap ide egy friss réteg tömítőt és alvázvédőt. Abszolút meg vagyok elégedve vele, hogy így bírta a telet a kaszni. Ez csak megerősített abban, hogy van még közös jövőnk az Alfával...

Eltelt öt év és cirka 65000 km, az előző vezérlés csere óta, így a vezérlést és a vízpumpát lecseréltettem.
SNR szíjkészlet és vízpumpa került bele.
Amúgy SKF görgők voltak a szettbe.
Km óra állás: 254516 Km

 

Az utóbbi időbe egyre jobban csöpögött az olajhűtőből az olaj és a garázsba voltak reggelente olajfoltok.
Ez most orvosolva lett, kapott egy bontott, száraz hűtőt, csövekkel együtt.

 
>> SzervizBardo146 // Alfa 146 1.6 T.S. // 2019-03-08

Az autó vásárlásakor szemet szúrt hogy a műszerfalba épített óra nullázódik, illetve a folyadékkristály mondhatni nem teljesen ép. Szereztem egy cseredarabot komplett középkonzollal. Miután kiszerelésre kerül a középkonzolból a kapcsolóegység, mely az órát is magába foglalja, torx 5el szétkapva a nyákok kiemelhetők, és az LCD házat úgy ahogy van ki lehet cserélni. A nullázódás oka a nyákról letört kábel volt, ami hol érintkezett hol nem. Újra lett forrasztva. Összerakásnál vigyázni kell hogy az Lcd ne hulljon szét! Az órát a nyákról nyugodtan le lehet választani, mert visszaépítésnél minden érintkező a helyére fog kerülni, csapok pozícionálják helyre. A középkonzol izzóit is cseréltem összerakásnál, mert 2 kiégett ki tudja mikor.... és ha már arra jártam, kicseréltem a rádiót is egy bluetoothosra.:)

 
>> EseményJCsabi // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2019-03-02

Kellett egy pár alkatrész a saját kocsimhoz. Jobbnak láttam venni egy "egyben lévő" autót, mint alkatrészeket venni a bontóban egyesével. Az már csak hab a tortán hogy a kiszemelt donorban egy 3.0 V6 24V Busso motor csücsült az amúgy 98e KM-t megtett kaszniban. Megmentem belőle amit csak tudok és idővel belefaragjuk a 2.0TS helyére a szörnyet.
Ha bárkinek GTV alkatrészre van szüksége keressen, hátha találok :-) :-) :-)

 
>> SzervizBardo146 // Alfa 146 1.6 T.S. // 2019-03-01

És meg lett a bajság....jobb lábtérben szőnyeg alatt egy eltépett kábel. Viszont tanulságos volt végig menni a fűtés/hűtés vezérlésen. A fokozatkapcsolók mögött mikrochip vezérelt rendszer van. Nem 12V-kat kell keresni, hanem digitális jelátmeneteket.... A hiba kereséséhez egy 2000es 1.6 ts-ből kibontottam a MagnetiM. vezérlőelektronikát, előtét ellenállást , ventillátort, szabályzó kapcsolókat....és végül egyik sem kellett, marad tarcsiban, vagy irány az ebay?

Klíma 30g gázt tartalmazott. 500g-t kapott a Tímár Autónál.

 
>> Tuning és extraArslan // Alfa GT 1.9 jtdm // 2019-03-01

Motorburkolat nem volt túl szívderítő látvány, így elszöszöltem vele három délutánt, tetszik a végeredmény. Ha már ilyen szép az idő feldobtam a nyárikat. Remélem nem lesz tréfás a március.