Blog

Ma az autó cserben hagyott, autómentővel került szervízbe

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2019-02-19

Most ismét pihenőre kerül a kis TD, mivel kiszereltem a porlasztókat.
Fater kollégája elvileg meg tudja nézni melyik a jó és melyik nem.
A 4 kivettből az egyik igencsak fekete volt, úgy hogy az már ott vérzik.
+ volt itthon még 4 darab, azt is elviszi, és a 8ból talán kerül ki egy jó szett, ami hidegen is jól dolgozik, már ha az a baja a füstfelhős indulásnak.
Lassan műszaki, úgy hogy nem várok vele.
Most folyamatos munkák zajlanak :)
Már a 6 és fél évünkkel megtettünk 70.000 km-ert.
Szerintem megérdemli :)

 
>> SzervizB.bika // Alfa 156 2.0 JTS // 2019-02-19

Sajnos a dolgok úgy alakultak, hogy 11.000 km-t mentem az olajjal, de immár le lett cserélve.
Minden a szokásos:
Selénia Racing 10w60
Olajszűrő
Levegőszűrő
Pollenszűrő

Km óra állása: ~191.000

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2019-02-19

Most a napokban láttam és hallottam is hogy kicsit mintha egyenetlen lenne az alapjárat, és mellé a kipufogóból sem az hallatszott hogy ez rendben lenne, így hát nekilestem még ma kora este a gyertyák kiszereléséhez.
Kivettem, de egyiksem volt fekete vagy bármi eltérő a többitől.
Meg takarítottam, és meghúztam őket érzéssel ahogy eddig, de az egyiknél majdnem be..., mivel olyan érzés volt mint ha meg akarna szakadni a menet :/
Kivettem vissza, hátha csak az alátét ferde egy kicsit vagy valami, de az jó volt...
Kezdtem ideges lenni hogy el van cseszve a menet, mert nem szeretném szétbombázni a motort, mert időbe és pénzbe sem lenne kevés :/
Aztán mondom van itthon tartalekban egy másik gyertya, amúgy az egy pólusúról volt most szó, hát egy próbát megér, hátha csak a gyertya szivat és nem pedig a hfbe a menet akar tönkre menni.
Meg takarítottam azt is, és beleraktam , aztán teljesen rendben volt mint a többi...
Utána vissza minden, kapott Kontakt spray-t.
Mindenesetre azt a kivett gyertyát karanténba teszem.
Indítottam és szép egyenletes alapjárat lett, semmi mellékhang hogy egészségtelen lenne Hála istennek!
Úgy hogy egy parás napot zárhatók magam mögött :)

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2019-02-19

Kisütött a nap, 15 fok volt, nem bírtam ki , hogy ne játszak egy kicsit. Nem autószerelés ez, csak kikapcsolódás. Autót szerelni nem szeretek :-)
Két nap, kétszer egy óra termése :

1. A kalaptartó zörgött rossz úton, úgyhogy a műanyag stiftjeire húztam egy egy szilikoncső darabot, majd finoman megkínáltam PTFE spray-vel. Az egyik oldali ütközőt is hasonlóképp megtuningoltam (csomagtér ajtó burkolaton lévőt). Feltűnően kevesebb a zavaró zörgés rossz úton.

2. Hiányzott a tankajtó gumiütközője, ezt pótoltam, most szépen síkban áll ez is végre.

3. Az első ajtók nem futottak tökéletesen a kaszni síkjában. Beállítás után most tökéletes, és a szélzaj is eltűnt a sofőr ajtó felől.

4. A hátsó elektromos ablakok nem működtek. Kimértem, kontakt hiba a csatlakozóknál. A baloldali már jó, a jobbosnak a B oszlopnál lévő csatlakozását is kezelésbe kell venni.

5. A csomagtartó nem nyílt a nyitó gombbal. Ez is kontakt hiba volt a csomagtéri csatlakozónál.

6. Leszakadt az olajgomba vezetéke. Ma megforrasztottam, szerencsére könnyen hozzáférhető.

7. Beázott mosáskor az előmelegítő csatlakozója. Lecseréltem egy másik típusú ipari vízmentes csatlakozóra, ennek már nincs esélye beázni.

8. Lemostam vödörből, kézzel, alaposan. Hú de szép :-))

>> SzervizBardo146 // Alfa 146 1.6 T.S. // 2019-02-12

Hátsó fékbetét csere. Steinhof. 131e km

 
>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2019-02-19

Mind a két oldalra felkerültek a műanyag küszöb borítások.
Bal oldalon a 4 éve kezelt küszöb felületi rozsdát hozott, amit drótkorongal leszedtem, majd alapozó, tömítő, és alvázvédővel kentem. Majd felkerült a műanyag küszöb.
Jobb oldalon ugyan úgy, csak ott az anyós ajtó alatt a küszöböt hegeszteni kellett, mert megült ott a sár.
A jobb hátsó kerékjárati ívben is kellett egy helyet hegeszteni, + vissza kapta a műanyag dob betétet, amit még kB két éve leszedtem, csak idáig nem került vissza.

 
>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2019-02-19

Hátul már elgyengültek a rugók kissé, már egyszer cseréltem, de az előtte lévő is ugyan ilyen volt, az elejéhez képest, és utánfutó ha tele volt pakolva akkor rendesen koppon volt, úgy hogy tettem bele hátulra légrugókat.
A gyári ütközőt kivettem, és kaptam a légrugóhoz oda való gumi tányért.
Mikor helyeztem be, véletlenül sikerült leszakítanom a fejét, úgy hogy meg próbáltam egy másikat, de az sem vált be, mert azt sikerült a rugó belsejébe helyezni, de olyan rideg az anyaga hogy a helyére nagy erőlködés árán sem ment be úgyhogy úgy döntöttem inkább vissza rakom az eredetit aminek rugalmas az anyaga és levágtam belőle hogy az legyen a felső támasza a légrugónak.
Bal és jobb oldalt is készen van.
Alapból 0,5 bar az ajánlott, terhelésnél 1.2 bar a maximum.
Most 1.1-1.2 baron van a tesztelés idejére.
Kemény is lett a rugózása, de majd csökkentem.
Kapott még szelep hosszabbítót hogy ne keljen alá feküdni, csak legugolni az autó mellé.

 
>> SzervizAndyka // Alfa Giulietta 1.4 TB 120LE // 2019-02-19

Új akkumulátor, természetesen start/stop-os.

 

A kasztnismunka és a fényezés kész , pár apróság hiányzik mint például az ablaktörlő spricnik felszerelése . Az autó gyönyörű , és szerencsére nem is hullott ki csontváz az előző tulajdonos szerint felújított szekrényből. Meglepően egészséges az autónak mindene , természetesen a 12 év állás nem használt neki . Most viszont egyben van, csillog villog a napon ... Ma elgurul Kovács Pisti veteránszakértő autószerelő műhelyébe , ahol kezdetét veszi az első indításra való felkészülés .