Blog
Szeretett Alfám két hét hanyagolás után nagyon nehezen indult be. Ráadásul a csomagtérajtó is a lehető legrosszabbkor adta meg magát. Szerencsére az Alfariumban
hamar fogadták a még járóképes "beteget".
Mint kiderült az akkumulátor mellett a csomagtérzár is is eltávozott egy zárlatnak köszönhetően.
Költségek:
- Akkumulátor (Bosch 63 Ah): 38700 Ft
- Csomagtérzár: 15000 Ft
- Ülés patentek (vésznyitás miatt eltörtek) 7000 Ft
- Munkadíj (3 óra) 30000 Ft
Féltengelycserénél megemlítette a szerelő, hogy az első fékek gatyán vannak. Ezt már tudtam én is a nyári festés alkalmával. De már tényleg időszerű volt a csere.
A lincos.hu-ról rendeltem munkahenger visszanyomó szerszámot.
Textár tárcsák és betétek kerültek fel.
Kis pihenő után újra folytatom paripám rendbehozatalát, most az első futóműben lévő fura zajok megszüntetése volt a cél. Mivel az előző autómban (156sw) is hasonló zajok szűrődtek be az utastérbe, ezért tudtam hogy a felső lengőkarok biztosan rosszak. Alkatrész rendelés előtt persze átnéztük a futóművet rendesen, a stabilizátor pálcák enyhén lógtak, de nem tálaltunk semmi más hibát. Így hát be is rendeltem a lengőkarokat (lemförder) valamint a stabpálcákat(sidem) mindkét oldalra.
Beépítés után a futómű érezhetően feszesebb lett, de valami még mindig enyhé koppanó hangot hallat ha rossz úton haladok. Ez még várat magára egy ideig,ert a gép éppen karosszérialakatosnál tartózkodik.
Kerék cserével indult, mivel amik fent voltak kerekek azok mennek át a TDre, így ide is kellett téli, meg hát így passzol összképben az autóhoz mindegyik.
Mikor levettem a bal első kereket, láttam hogy a féltengely belső csuklójának harmónikája szét van szakadva.
Szerencsére múltkor vettem porvédőt, csak úgy itthonra hogy legyen ha kell, bilincsekkel.
Kivettem a féltengelyt és lecseréltem a pórvédőt, meg kapott bele grafitos zsírt.
Ezután jöhetett amiért neki is kezdtem, a Rugók kicserélése elől gyárira, mert ott még az ültetett rugók voltak, amit még én szereltem bele valamikor.
Miután meg lett még hátul lecseréltem a kerekeket, és készen is lett :)
Főtengely ékszíjtárcsának volt egy kis hangja.
A csúnya kopott jel helyére kapott szép új kínait :-)
Illetve nem működött a hűtő ventillátornak az egyes fokozata. Az előtét ellenállásnál teljesen el voltak oxidálódva a vezetékek. Egy kis csiszolás és már működik is. :-)
Mivel sok helyen hiányzott illetve törött volt a kábeleken a gégecső, ezért rendeltem hőálló 4,5 mm átmérőjűt. Kicseréltem a törötteket és pótoltam a hiányzókat. Valamint kicseréltem az egyik gyújtásnál illetve a negyedik képen lévő törött stekkereket. A stekkerek cseréjéhez nem kell még csak forrasztani sem. Az utolsó képen már egészen rend uralkodik.
Hasított gégecső beszerzési forrása: http://www.ripca.hu/
Stekker beszerési forrása: Aliexpress