Blog

>> Tuning és extraJCsabi // Alfa 145 1.4 TS // 2019-02-18

Nem működött a kocsiba a távirányító. A központi zár kulccsal jó, de a gombra nem reagált semmit. Első körben szétszedtem a kulcsot és megnéztem, hogy látok-e valami rendellenességet. Semmi.
Jobbnak gondoltam rendelni egy utólagos vezérlő egységet külön távirányítóval. Meg is tettem a kedves kínaiaktól 8,59$-ért.
Amint megjött rákötöttem a kocsi gyári központi zár vezérlőjére és tessék! :-) Működik! :-D

 
>> EgyébSanyi // Alfa Giulietta 1.6 JTDM-2 // 2019-03-05

Ma megjöttek az új nyári gumik. Barum Bravuris 5HM-re esett a választás 225/40 R18 méretben.
156-on is Barum van már 2013 óta, nagyon szeretem. Remélem a Juliskán is ilyen jók leszenk a tapasztalatok vele.
Holnap fel is rakatom a felnikre.

Ha jó idők lesznek a következő hónap elején megy is fel a kocsira.

>> Szervizpedrobaa // Alfa 159 2.4 JTDm Q-tronic // 2018-07-31

Sajnos épp a műszaki vizsgára várakozva lehúztam a bal első ablakot, ami soha többet nem ment vissza, viszont rettentő rondán zörög. :D
Új ablakemelő mechanikát szereltünk be, eddig úgy tűnik hibátlanul...

 
>> Szervizpedrobaa // Alfa 159 2.4 JTDm Q-tronic // 2019-01-30

Bár a csere után a féltengely korábbi problémái megoldódtak, sajnos a diffinél a tömítés mellett szivárgott a váltóolaj, ami időnként fellépő nehézkes váltásokat eredményez. Egy féltengely szimering cserével orvosoltuk a problémát

 
>> Szervizpedrobaa // Alfa 159 2.4 JTDm Q-tronic // 2019-01-09

A korábban is észlelhető féltengely problémák előjöttek és egyre csúnyábban rázta a kasztnit gyorsításnál...sajnos gyors beavatkozásra volt szükség, mert kellett a kocsi nagyon, így egy bontott féltengely került beépítésre.

 
>> Szervizpedrobaa // Alfa 159 2.4 JTDm Q-tronic // 2018-12-20

Nem úgy járt a technika ahogy az 5 hengerhez illett, így kicsit meg lett dolgozva szoftveresen és fizikálisan is.
EGR-DPF és örvénycsappantyú OFF, valamint egy ismételt olajcsere típusváltás miatt. :)

Eredmény: A motor szép egyenletesen jár, élénken pörög fel, kellően nyomatékos és a fogyasztás 4,5-5L-er csökkent. :D

 
>> Tuning és extrapedrobaa // Alfa 159 2.4 JTDm Q-tronic // 2018-09-05

Sajnos a gyári prémium navigációs fejegység elég hulladék. A navigáció használhatatlan, a CD-t vacakul olvassa, amúgy meg bonyolult irányítani. Szóval kiváló Androidos cseredarab került a helyére...

Sajnos mint utólag kiderült, a navis fejegység nagyobb mint a sima, így a méretspecifikus egység nem takarta a nyílást. Egy 3D nyomtatóval eszközölt keret azonban megoldotta a problémát.

 
>> Szervizpedrobaa // Alfa 159 2.4 JTDm Q-tronic // 2018-08-24

Olajok, szűrők, szíjak, vezérlés csere... Meg kapott új emblémákat is. :)
Porlasztó csúcsok bevizsgálva, 1 javítva!

 
>> Eseménypedrobaa // Alfa 159 2.4 JTDm Q-tronic // 2018-08-01

Hazahoztuk és a bürokrácia útvesztőin átjutva, sikeresen forgalomba helyeztük röpke két hét alatt. :D

Egyenesen Verona mellől Lugnago-ból érkezett...

 
>> Tuning és extraAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2019-02-17

A tompított fényszóró, ködfényszóró és helyzetjelző után sor került az országúti fényszóró ledre váltására is, a tompított fényszórónál bevált 10.000 lumenes típussal, az Aliexpressről:

- PAMPSEE New Upgrade Mini size H7 Car LED Headlight Kit 50W 10000LM/Set 6500K

https://www.aliexpress.com/item/PAMPSEE-New-Upgrade-Mini-Canbus-H4-H7-Car-LED-Headlight-Kit-50W-10000LM-Set-H1-H11/32903706016.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.4f7b4c4dLxTJHn

Ennyit még nem szidtam az olaszokat, mint most! Borzasztóan nehezen hozzáférhető az országúti lámpatest, benne az izzó, ráadásul olyan hülye páros feszítőrugó megoldással, ami nem könnyíti meg a nőgyógyászokat megszégyenítő kéz- és ujjügyességgel rendelkező izzót cserélni próbáló szerencsétlent.

Az első tíz perc után arra jutottam, hogy szégyen ide-szégyen oda vagy maradnak a halogén izzók a helyükön, vagy elviszem szerelőhöz, majd az csodát tesz. Aztán másnap ismét nekifutottam és a kitartásnak meglett az eredménye, a jobb oldali összejött.

A bal oldali viszont sokkal rosszabbul hozzáférhető, ezért megpróbáltam kiszerelni az egész fényszórótestet. Hamar zsákutcába kerültem, mert ha jól láttam, a lököst ehhez le kellene szedni. Viszont a lámpatestet rögzítő két csavar kihajtásával olyan 3-4 cm-es játékra nyílt lehetőség a lámpatest mozgatásával, és ez pont elég volt!

Csak hülyéknek ajánlom! :)

Egyébként ezzel lezártam az autó elejének ledesítési folyamatát, és utólag nagyon tetszik.