Blog
Kb 1 éve már megrendeltem, de sose érkezett meg. A hetekben egy cartárs a FB-on ajánlotta föl, h meghozza nekem, ezúton is köszönöm Zsoltnak. Azért döntöttem a pipercross mellett, mert ez áll a gyári kivitelhez legközelebb, de mégis távol :)
Technológiájában és kivitelében sokkal jobb a gyári papir szűrőnél. Többet nem kell cserélni (kevesebb szemét/energia), és sokkal könnyebb is berakni mint a gyárit. Több levegőt ereszt át, és mivel vékonyabb, a házban a rendelkezésre álló levegő is több. Most hidegben magasabb a levegő O2 tartalma, jól megy a kocsi igy is, bár autópályán érezhető az új szűrő hatása. Dinamikusabban gyorsul az autó, érezhetően jobban viselkedik. Főként azért váltottam, mert melegben érezni, h nem kap elég oxigént a motor. Bizom benne, h 30+ fokban is jól teljesit majd a Pipercross.
Kihasználva a kellemes időt kicseréltem a levegő és a pollenszűrővel együtt az elporladt vákumcsövecskét is
Kedveském Valentin napra megkapta, ami már járt volna neki.
Új vezérlés szett (Skf)
Új hosszbordás szíj + görgők (Skf)
Olaj + szűrő (Liqui Moly + Mannfilter)
Légszűrő (Mannfilter)
Pollenszűrő (na erre nem emlékszem, de valami aktív szenes)
Váltóolaj (Tutela)
Km: 227712
Márciusi projekt: hátsó rugócsere, mert a baloldali törött.
Ui.: A Valentin napi ajándék után az autó sokkal csendesebb. A kiszerelt görgök közül az egyik kézzel pörgetve is erős surlódó hangot ad. Tehát ideje volt a cserének.
Köszönet Sári Józsinak és szerelőgárdájának Ráckevén!
Egyik reggel beinditottam a bellát....riasztóan kolompolt benne vmi!Motorháztető fel...hosszbordásszíj oldala cafatokban!fasza...szerelőhöz még el tudtam vele menni,tegnap hív,kész....mondom fasza! De rögtön elszomorított ugyanis a főtengelyékszíjtárcsán kívül mindent cserélni kellett...vezetőgörgők,önfeszítő egység,generátor szabadonfutó és generátor csapágy!Fasza...de most már csendben forog!
Még egy Speciál Edition bontásából vettem 1 pár küszöb borítást, tipikus hibákkal. Pl. : csavar felfogatás alatti reped műanyag, vagy bolha tartó repedés...
Ezt orvosoltam össze olvasztassal és + kapott rá két komponenses ragasztót is.
Rá került mindegyikre a víz lehúzó gumi, az új csavarok is meg vannak. Már csak fel kell pattintani a helyére, de előbb küszöb ápolás ahol szükséges.
Nemrég elkezdett elég csúnyán kerregni az autó motorja terhelés alatt. Megijedtem ezért rögtön kértem is időpontot a D.Z-be átvizsgálásra. Kiderült, hogy főtengely szíjtárcsa elkopott és cserélni kell. Már cserés lett volna a vezérlés is, szóval ezzel együtt le lett cserélve az is. Most kezdhetek gyűjteni a kettőstömegűre :D
km 268000
215500 km
Van egy olyan hobbim, hogy autózások után felnyitom a motorháztetőt és szétnézek a motortérben -nem hagytam el semmit, fojadékok megvannak, potyautas nem rejtőzik ott stb. Nos általában minden ok de január első felében felfigyeltem egy kis dzsuvára a jobb oldalon kifröcsögve a haspajzsra meg a féltegely és a kormánymű környékén. A szervóolaj szintje nem változott, a többit meg csak aknából tudtam volna megnézni -aknám sajnos nincs. Volt még más nyűg is: az önindító elég lassan forgatta a motort, a váltókar harmadikban motorfék esetén reszketett, alsó turbócső a végét járta.
Felvettem a kapcsolatot D.Z.-vel átvizsgálás ügyében.
A következő héten megnézte, felmérte, munkalap aztán árajánlat. Gyorsan ment a dolog, a rákövetkező héten már vittem is szervízre. A dzsuva oka az olajszűrő műanyag fedél szivárgása volt, a váltókar reszketés pedig a két alsó motortartó cseréjével megszűnt és az alsó turbócső is ki lett cserélve. Nem volt fennakadás.
Km: ~320000