Blog

>> SzervizLaczkog // Alfa 159 1.9 16v Sportwagon // 2018-06-17

Nekiveselkedek az első bejegyzésnek, lassan egy hónap használat után. Az autót Érden vásároltam, német import, eredetileg Luxemburgból érkezett. Vásárláskor megemlítették, hogy az elejét fújták, kavicsok miatt. A Gor Car kft segített az átvizsgálásban, műszakilag semmi újat nem mondtak. Hibalista a következő: xenon mosó, bal tükör behajtó motor, illetve középső panel, vezérlést olajat cserélni kell, kettős tömegű kicsit köhög, nem vészes egyelőre. Az autó az első héten kapott egy szőnyeggarnitúrát, egy vezérlést DZ nél. Illetve hallok némi fémes kopogást, Dz megnézte ezt is, hát szerinte első lengőkarok mind cserések. A biztonság kedvéért másodvéleményt kértem egy Kerepesi futóművestől, ő nem tudott hibát lokalizálni, szóval egyelőre várok még, amíg jobban megmutatja magát a kopogás. Ha már ott volt a beszorult, megégett hátsó féket cseréltettem, tárcsával együtt. Otthon aknán alánéztem a kocsinak, egy alvázvédelem kéne neki, ezt DZ is javasolta a bölcső környékére, illetve a kipufogót kicsit jobban rögzítettem, mert az is hajlamos volt a kasztninak ütődni.
Közben leszarta a gépet egy madár. Egy nap alatt megrágta a lakkot a géptetőn, ebből gariban fényezés lesz, mégpedig sürgősen, gondolkozok egy kavicsfelverődés elleni fólián is.

>> Eseményn00body00 // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2018-06-07

2018.06.07. 18:00-18:15 M43 Sádorfalva kijárat. Egy kellemes 120-as tmpóval gurulás Röszkére a munkába közben egy enyhe visszalassulás kb: 105-re majd egy rándulás és a kinyomott kuplungnál motor leáll. Lendületből sikerült begurulni az alig 1 kmre lévő pihenőbe, ahol szomorúan konstatáltam. Az autó nem hajlandó indulni 1 cigi elszív ujabb indítózás nem akar a motor megmozdulni ideges hajtépés/telefonálás munkából elkésés...
Másnap délután Szedeg városán keresztül vontatás (sűrűn csuklott anyukánk, maradék fékbetét elkoptatása mellett egészen Makóig). 3 liter motorolaj hiányzik irányvteco jó most az olcsóbb is. Indítózás a motor megpróbált életre kellni, de csak nagy csörömpölés árán sikerül azzon leállít. Tanulság levon motor kuka.

Hétfő: Irány a bank vedd ki a félte tett 1 millát és... De ez már egy másik történet.

 
>> SzervizHaddel // Alfa 159 sw // 2018-06-09

Közvetlen műszaki vizsga előtt vettem észre ,hogy a jobb hátsó rugóm eltört.Ezért elnapoltattam a vizsgát ,és megrendeltem az alkatrészeket Autodocról. Monroe rugó,és Febi Bilstein szilentet.Szerencsére mindkét oldalra vettem.
WarbiRunner kollega blogja nagy segítségemre volt a csere folyamán. Kiderült ,hogy a fordítva berakott alsó lengéscsillapító csavart sem kell elvágni ,kijön az ,ha már a rugó kijött a toronyból.Én egy nagy spájszerrel nyomtam le a lengőkart és úgy fordítottam ki a gólyalábat. Neten láttam olyan megoldást ,hogy emelővel nyomták le,de nekem kéznél volt a nagy méteres vas darab😃A többi művelet gyerekjáték. A szilent is már elég rossz állapotban volt. Úgy terveztem,vizsga elött csak a jobb oldalt cserélem ,össze is raktam a csomagteret is. Mikor kész voltam,megmértem a két oldal magasságát. Az új oldal 2 centivel magasabb volt ,mint a régi. Na mindegy ,gondoltam ,vizsga után úgyis kicserélem másikat is . Másnapra be is jelentkeztem a szervízbe,reggel ott is hagytam az autót.Napközben hívott a szerelő,hogy a bal oldali rugóm is törött,mi legyen?
Mondtam neki ,hagyja már megvan az alkatrész ,hétvégén kicserélem. Így is lett ,haza jöttem Bpestre ,és most pénteken meg is csináltam. Pluszban kicseréltem a kézifékköteleken levő gumiharangokat,mert már szétrepedtek . Szerencsére volt még 2 db Wartburg gumiharangom itthon.Jól tele tömtem zsírral ,remélem kibírja a telet.
Km állás a jobb oldali rugó cserénél: 276940
, a balnál kb 277700

 
>> SzervizHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2018-06-16

Ma meg lett az olajcsere+pár napja ki égett a jobb első helyzetjelző izzóm így azt is cseréltem.
Olaj Motul 5w40
Szűrő Mann Filter
Leeresztő csavar Febi
Izzó Bosch
Km. Állás:235857
Cserék között megtett km:10720

>> SzervizZselé // Alfa Spider / GTV 2.0 TS 150LE // 2018-06-16

Az autó legszembetűnőbb esztétikai hibája a viseltes teteje volt. Az öreg vászon csúnya kopásokkal volt tele, a hajlatokba hullámosra merevedett és két apró helyen még ki is volt szakadva. Ennek okán már a vételkor kalkulált javítandó tétel lett, és az idei évi fejlesztési keretben kapott helyet.

A beszerzés forrására két megoldást találtam: az első, hogy elviszem egy "cabrio tetőshöz", aki manufakturális körülmények között gyárt rá nekem egyet (kaptam is tippeket, hova lehetne, pl. Katona). Árban 180-200 ezer Ft a várható költség, a projekt időtartama bizonytalan és ha valahol a varrás vagy az illesztés hibás, akkor ez van.

A másik megoldást Piritu javasolta, és nekem is ez tetszett jobban: a verdeck.de vagy a cabrioverdeck.de oldalakat. Ezek németországi webáruházak, 1-2 hét átfutással sablon alapján, kis sorozatban gyártanak cabrio tetőket. A 916-os Spider tető vászna a kért színben, új feszítő drótokkal és a javasolt ragasztó anyagokkal, postaköltséggel 210 ezer Ft, tehát kb. ugyanoda jövünk ki - csak ezt még fel kell varázsolni a régi szerkezetre.

Már össze is raktam a kosarat, de a megrendelés gomb valahogy nem működött az áruházban... ez volt az én szerencsém, mert így jött a harmadik lehetőség:

Valami oknál fogva beírtam a fórumba, hogy mire készülök, erre egy kedves cartársunk felvetette, hogy lenne neki egy eladó GYÁRI ÚJ tető, szerkezettel együtt, dobozában, sosem használt állapotban. Felvettük a kapcsolatot, picit egyezkedtünk az anyagiakban, és végül néhány nappal később a ponyva árnál némileg többért, de gyári vászonnal, plexi ablakkal és vadi új szerkezettel robogtam hazafelé a céges kis furgonnal és egy hatalmas dobozzal :)

Nagy volt az öröm, mivel ez esetben nem a kézügyességre lett bízva az illeszkedés, mindössze kb. 3 tartócsavart kell kiszedni, régi tető ki, új tető be, és száguldunk tovább - ennél persze némileg bonyolultabb volt a műtét...

A hazahozatal szép napsütéses szombati napján kicsomagoltuk a tetőt, ami 15 éve, 2003-ban lett MEO-zva, és azóta a dobozában várt minket. Szippantottunk párat a barátommal az "új autó illatból", amit árasztott, és megbeszéltük, este 6-tól 9-ig megcsináljuk a cserét.

A művelet a régi tető kiemelésével kezdődött: oldalanként három darab csavar rögzíti a kasztnihoz, amit 13-as crova segítségével érdemes kiszedni - az alsó esetében toldó szárral. Ahogy kijött a régi tető, a gázteleszkópokat és azok konzolját át kellett varázsolni az új tetőre. Nem is tudtam, hogy van benne teleszkóp, mivel semmit sem csillapít vagy segít az emelésben az enyém már, így tehát cserések lesznek, de azért felraktuk a helyére. A teleszkóp szemek egy zéger dróttal vannak a stifthez rögzítve, könnyen oldhatók és rögzíthetők. A tartó konzol egy köztes kötő idom segítségével illeszkedik, melyet 2db torx csavar tart a helyén. Itt jött az első kellemes meglepetés, az új tetőn a furat megvan, de menet nincs benne: kézi menetvágás következik, megfelelő célszerszámok nélkül... A régi csavarokat áthajtva sikerült a meneteket megalkotni, kb. 1 óra testi-lelki hangoskodás után, görcsben maradt ujjakkal.

Ezt követően a tetőt beemeltük a helyére! Becsuktuk az első részt, és..és..ÉS: kb. 15 cm-re van a hátsó bepattintó tüske a célponttól...

Nem voltunk boldogok. A vászon feszülni látszott, kivéve a hátsó tagon. Tudtam, hogy egy 15 éve összehajtott vászonnak vélhetően kell még idő, mire rugalmassá válik és megnyúlik a megfelelő állapotra, de ez esélytelenül nagy távolságnak tűnt.

Elkezdtünk a vászon alatt minden féle állító csavarok után nézni. Az első pozícionálás a felfogató szerkezet melletti gumiütközős távtartó volt: ennek állításával a tető B oszlopának dőlésszöge mellett az első részt tudtuk előre-hátra pozícionálni kicsit - de a hátsó probléma nem változott. Ezt követően találtunk rá a plexi hátsóablak feletti átívelő keret magasság állító pontjaira. Ezeket kilazítva a keretet teljesen alsó állásba tettük, így sikerült bepattintani a tetőt! Persze az első rész zárási kísérletei rendre kipattintották a hátulját, de végül úgy maradt - jobb oldalon... :D
A bal oldal esetén állandóan kipattant a stift az aljzatból. Mivel itt már éjfél tájt írunk, elég sötét volt, de belevilágítva a lukba látszott: elég fáradt a rugó, nem sokat lóg be a furatba a tartómotor oldalán. Gondoltam, picit segítek neki egy csavarhúzóval beljebb kerülni, de egy nagy pukkanással szétesett a szerkezete. Egy picit még szenvedtem az ajtókeret felső részének állítgatásával (nem sok eredménnyel, maradt gyári beállításon), majd hajnal 2 fele elfáradtam, néhány - az autó irányába elhangzott és azóta megbánt - szitokszó hangzott el zárásként és félbe hagytam a munkát. A jobb oldalt hátul becsuktam, és elöl a zárópont előtti kis furatokba akasztottam a zárat, hogy legalább kicsit feszüljön az éjszaka.

Másnap igen borongós, esős volt, ez tartalmazott némi izgalmat, de legalább volt nappali fény.

Kezdésnek szétszedtem a bal hátsó záró motort, és visszaakasztottam a kiakadt rugó végét. Ezután a bal tüskén állítottam: majdnem a végállásig kitekertem, és sikerült becsukni a hátsó részt úgy, hogy elől beakasztottam a zárópont előtti furatba (így kb. 2cm-re marad nyitva az első él), miközben nem pattant ki a hátsó rész.

3-4 órát állni hagytuk (bepótoltuk az előző este, 6 és 9 óra közötti munkavégzés utánra tervezett grillezést), majd sikerült bezárni a tetőt! Nagy volt az öröm, csak azt nem értettük, mi sértette fel a tető takaró kötény fényezését két oldalon, szimmetrikusan, 1-1 2 Ft-os méretű, mély karc formájában. Amikor az ablakokat felhúztam, és befért a kezem, rájöttünk: előző este a magasabb rendű problémák elterelték a figyelmünket arról, hogy a gumi tömítések hiányoznak az ajtó keretnél, valamint hátul, ami végigfut a tető alján keresztbe.

Utóbbi azért igen inkorrekt a gyár részéről, hogy nem járt a gyári alkatrésszel, mivel aki nem naponta szed szét ilyet, nem veszi észre a hiányt, de ennek a végén van 1-1 csúcs alakú gumibak, ami egy hegyes alumíniumtól védi a karosszériát, ez karcolta össze két oldalt az autót a nyitogatások során. Ráadásul ragasztva van, így a régi tetőről való leszedéstől 2 helyen el is szakadt.

Itt ért véget a vasárnap, lezártuk a tetőt és a következő hétvégéig csukott állapotban pihent a tető, csütörtökön befújtam még impregnálóval.

Ma folytattuk a projektet, miután tegnap vettem egy tubus Pattex ragasztót, amit gumihoz és fémhez is ajánlanak. Az oldal keret gumitömítései könnyen a helyükre kerültek. Feleségem jobb kézügyességgel van megáldva mint én, ezért ő ragasztotta össze a múlt héten elszakadt gumidarabokat, majd megragasztottuk a kereszt irányú tömítő gumit.

Ezt követően a tető szépen zárt, bal elöl az A oszlopnál és a zárópontnál hátul maradt 2-3mm rés.

Elmentem lemosni (szeretek veszélyesen élni :D), örömmel állapítottam meg, hogy nem ázik be jobban, mint a régivel. Egyelőre késznek nyilvánítom, de van még egy körünk:

A teleszkópokat ki szeretném cserélni, vagy felújíttatni valahol (tán Kárászy, Lindor?), mert nem igazán láttam kaphatót. Ehhez megint kijön majd a szerkezet, de ez már kora délutáni rutin móka :) Ezzel egyidejűleg 1 kimaradt távtartót helyezek be jobbra, szerintem ez az oka a túloldali 2-3mm eltérésnek.

Ezek viszont már csak apróságok, az összkép zseniális, gyönyörű lett az autó, és nagyon örülök neki.

Legalább 15 évet fiatalodott - bár én meg legalább annyit öregedtem, mire a helyére került :D

 
>> SzervizGery83 // Alfa 156 Q4 Crosswagon // 2018-06-13

Új garnitúra, mivel akocsi télivel érkezett.

 
>> Tuning és extraRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-06-15

Amikor először láttam a fórumon egy újrabőrözött Ti kormányt, akkor már tudtam, hogy nekem is újra kell majd bőröztetnem. A dologgal járó macera azonban mindig a halasztgatás felé sodort. Egy nap viszont azt mondtam, hogy csináljuk, lefixálom az időpontot és onnantól nincs visszaút. Még áprilisban felhívtam a mestert, Rendes Józsefet a Rendes-kormánytól.
Nálam az autó hétvégén szokott használatban lenni, hét közben áll, így lefixáltuk Június második hetét a munkára. Hétvégén szétkapom a kocsit, az újrabőrözendőket hétfőn postára adom, ő pedig visszaküldi péntekig, hogy hétvégén már újra használni tudjam az autót.
A listára végül felkerült a kormány mellé a váltógomb, a váltószoknya, a kézifékkar markolata és a kézifékszoknya is.
A szétszedés/összerakás részleteire nem térnék ki. Ha valakit érdekel, akkor keressen meg és tudok segíteni.
Minden a megbeszéltek szerint történt. Pénteken már újra nálam volt minden és össze is lett rakva.
Az árakat egyébként én meglepően alacsonynak találtam (már ha összehasonlítom azzal, hogy mennyi pénzbe kerül, ha gyári alkatrészeket vásárolgat az ember a kocsihoz).

Kormány: 15 ezer
Váltógomb: 4 ezer
Kézifékkar markolat: 4 ezer
Váltószoknya: 3 ezer
Kézifékkar szoknya: 3 ezer

A végeredmény magáért beszél.
Képek nagyjából before-after sorrendben vannak.
Még annyit megjegyeznék, hogy a váltógombra egy héten belül új kupak is fog kerülni, mert a régi, mint látható, elég kopott.

>> Eseménygecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-06-17

Holnap trélerre kerül és elindul a gyógyulás útján. Lassan felpörögnek az események, és felcsillan a remény! :)

...és oda is ért.

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-06-15

Tegnap este még kimentem valamiért a kocsiba. A sötétben feltűnt, hogy egész halványan dereng a rádió kijelzője. A rádiót a "gyújtás" szál vezérli, ezek szerint onnan kap valami jelet és nem kapcsol ki teljesen. A kocsi előző gazdái a kapcsolt 12Voltot egyszerűen a szivargyújtóról szedték.
Gyorsan belemértem az aljazatba és nem kis meglepetésre 1,1 Voltot találtam.
A tempomatot ON-ba téve nulla lesz, egy ilyenkor ezt a pontot a comp-ra köti.
Ha bedugom a szivargyújtót, az nem melegszik fel, de ismét nulla lesz.
Ha bármilyen kis terhelést - mondjuk navitöltőt - teszek rá akkor is nulla lesz.
Rövidre zárva mérhető áram nem folyik.
Valami kóbor delej lesz.
Megkerestem a hozzá tartozó rajzot a manual-ban.
Külön biztosítékja van, ha azt kiveszem eltűnik az 1,1 Volt. Visszaraktam.
Ha kiveszem a hozzá tartozó szivargyújtó relét (B), akkor is megmarad. A relé jó.
Sorra kiszedegetve a reléket az "E"-t eltávolítva eltűnik. Mi köze van a tükörfűtésnek a szivargyújtóhoz?? A rajz alapján annyi, hogy a relé ide van kötve a kapcsolt 12 Voltra, hogy csak gyújtás mellett működjön a fűtés. A relé tekercsén keresztül meg "visszajön" valami gyenge delej a vezérléséből.
A rajzok alapján normálisnak tűnik a helyzet. Ha csak a szivargyújtó van rajta semmit sem jelent.
Némi töprengés után feláldoztam a tükörfűtést és kivettem a relét. Talán sose volt használva, most már nem is lesz.
1,1 Volt eltűnt, rádió teljesen kikapcsol.

 
>> SzervizKrTibi // Alfa Giulietta 1.4TB Distinctive EU6 // 2018-06-15

Egyik pillanatról a másikra a tolatólámpa és a tolatóradar is megszűnt működni. Rövid nyomozás után megtaláltam, hogy a tolatólámpa kapcsoló csatlakozójából tőben kiszakadt a vezeték. Szabványos csatlakozó, kapott egy újat. Feltehetően a 2. képen látható rögzítés okozta, feszült a kábel. Itthon megigazítottam, ezzel remélem végleges a javítás.

36770 km