Blog

>> SzervizGT Ɨ|ѯ // Alfa GT 3.2 V6 Distinctive FL // 2018-06-18

Másfél hónapja kértem és mára kaptam időpontot úgyhogy időben keltem ma reggel...:-)
Diósjenő Horváth Attila szervíz, 2 órán át tartott / 07-09.-ig / erre mondható, hogy precíz munka.

 
>> Tuning és extraTKrisz156 // Alfa 156 SW // 2018-06-16

Be lett kábelozva az egész autó, az összes ajtóban lévő hangszóró rá lett kötve a gyári Bose erősítőre. Előre kapott új Hertz DSK hangszórókat, hátul maradt a gyári Bose és a csomagtartóba is a gyári Bose mélynyomó. Nagyon szépen szól, van rendesen magas és mély is!

 
>> SzervizTKrisz156 // Alfa 156 SW // 2018-06-14

Autópályán, de néha városban is nagyobb sebességnél "úszott" a kocsi hátulja. Cserélve lett hátul 4 lengőkar, majd elől hátul futóműbeállítás történt. Hibátlanul szalad az autó!
199000km

 
>> SzervizArslan // Alfa GT 1.9 jtdm // 2018-06-18

195 856 km-nél 8756 km után megejtettem egy olajcserét, Selenia-t kapott, olajszűrő Bosch és új leeresztőcsavar. Majd 203 000-nél komplett kuplung szett, kettőstömegű, főtengelyszimering, váltóolaj és kuplung főhenger csere történt. Corteco szimering, Valeo kettőstömegű és kuplugszerkezet került beépítésre, a váltó Tutela olajat kapott, Alco légszűrőbetétet. Mivel az eddig is akadozó váltó nem javult, kutakodás után ki lett cserélve a kiemelőtengely karja is mivel hajlott volt, Még most sem tökéletes így rendelve lett persely is hozzá, később beépítésre kerül.

 
>> Tuning és extraMazi // Alfa 159 2.4 JTD distinctive // 2018-06-18

Régen szerettem volna a műszerfalat/konzolt cserélni, miután a rádió környékén az előző tulaj jó pár repedést ejtett. A kormány már cserélve lett korábban - ezt ugyancsak előző tulaj kinyírta valamely vegyszerrel - , de a cserélt gyári 1-es kormány is használt volt, volt benne kábé 100 ezer kilométer.

Barna kollégám behozott egy törött TI-t bontani, amibe a szálcsiszolt fém konzol és díszlécek voltak. Ezeket gondolsan ki is szerelte és jutányosan el is adta nekem.
Kormány oldalon pedig egy cartárstól vettem ugyancsak jutányosan egy gyári kettest, melyen habár a kormányváltók helye benne van, de ez engem nem zavar és nem is látszik, csak kitapintható. Rá is mentem egyből.

A szombati nap délutánján kezdtem hozzá, a két belső díszlécet nagyon egyszerűen körülbelül 15 perc alatt ki is cseréltem Mindkettőt egy-egy csavar és patentok tartották.
Ezt követően jött a középkonzol, mely levételéhez a Youtube legalább két videoja segített. Nagyon egyszerűen lejött, ehhez a váltó körüli elem eltávolítása kellett. Sajnos az új elem automata váltós volt, így a nyílás más méret volt. A váltószoknya műanyag kerete nem volt méret, így anélkül a mostani jó állapotban lévő szoknyát ragasztottam rá a keretre, speciális csíptetéses rögzítés mellett. Tettem ezt azért is, mert a szoknya olyan állapotban van, hogy ezt a következő jó pár évben előreláthatóan repedezettség miatt nem kell cserélni.
A konzolt fordított sorrendben visszaszereltem, viszont a rádió teljes egészében nem rögzül a helyén, 1-2 millimétert kilóg. Erre később találok majd megoldást, a mostani pozíció sem gáz.

A kormány már neccesebb volt, mivel másfél órát szenvedtem, hogy ki tudjam pattintani a légzsákot szigorúan akksilekötés után. Youtube-on sok video van erről, viszont a probléma az volt, hogy a csavarhúzót nem dugtam be kellően, hogy a rögzítő fület benyomja. Erre az új kormányban való próbálgatás is rávezetett, fogóval forgatva a csavarhúzót a légzsák már ki is ugtótt egy oldalon. Megtéve ezt a másik oldalon, a légzsák kint is volt. Majd egy műanag takaró kézzel, majd a rögzító csavar csőkulccsal való eltávolítása után már le is lehetett venni a kormányt. Légzsáktartó ki, hogy a vezetéket át tudjam tenni, majd vissza, a kormányközépben pedig a kormánykapcsolók már be voltak szerelve. A művelet fordítva, és már a kormány is a helyén volt rögzíteni.

Maradt a kárpitban lévő díszcsík, ehhez már tapasztaltan a kárpit le. A díszcsíkok melegelnyomással voltak rögzíteni, ezeket levágtam, majd flexszel visszavágtam, alátétes csavarral rögzítettem. Jobb lett, mint új korában.

Összeségében 9 óra ráment, viszont a cserélt vagy visszahelyezett elemek nem zörögnek, a látvány pedig magáért beszél.

1. kép régi állapot
2. kép köztes a konzolról
3. kép kormányközép
4. kép a végeredmény

Találtam helyben futóművest aki a hátsó részt is tudja állítani.
Egyedül a bal hátsó kerék dőlése maradt kicsit határin kívül, de azt nem is lehet állítani.
Kormány egyenes, autó nem húz semerre, könnyen gurul.
Lassan indulhatunk....

 
>> SzervizPBali // Alfa 159 2.0 JTDm Ti // 2018-06-18

Mai napon volt időpontom a győri Rieglerben, a következőkre:

- első féktárcsák és betétek cseréje (TRW - Erhardtól)
- fékolaj csere - gyári a Rieglerből
- váltóolaj csere - gyári (Riegler)
- a korábban a tatabányai bontóban vett gyári új jobb első dobbetétem is helyére került, az alsó csavarnál megadta magát a régi és kilyukadt.

Költségek sorban:
54.000(fékcsomag - postaköltséggel és kis borravalóval)+20.000(olajak, munkadíj)+20.000(dobbetét)

Küszöbvédő fólia "projekt":
Szerintem alapban nem az igazi a fólia, hisz pont ott nem védi a lemezt, ahol leginkább kellene...lásd a csatolt fotón az eredeti méretet. Kaptam kőfelverődés fóliát és hozzá 3M fényes fekete fóliát egy dekoros ismerőstől. Igyekeztem a problémás területet lefedni, nem volt egyszerű...nem is sikerült túl szépre...végül két darabban oldottam meg, egy az eredetihez hasonló méret, plusz egy kisebb ívelt, ami követi a lemez vonalát. Sajnos nem lett tökéletes, de annyira nem is rossz, kíváncsi vagyok meddig bírja majd. Ha nem tetszik, a következő körnél legalább már okosabb leszek.

Két sztori a közelmúltból:
- múlt hétvégén (06.10) - vasárnap - mentünk haza a szüleimhez, jött 8 év Alfázás alatt az első check engine lámpám...idegroncsot is kaptam, hogy mi a fck lehet...Víz ok, olajszint ok, teljesítmény van, turbónyomás rendben...konzultáció a szerelőmmel, mehetek tovább, valószínű kilazult talán egy vákumcső és amiatt dobta a hibát...Az első hosszabb megálló után a jel eltűnt, rendesen indult. Kedden kiolvasásra került, csatlakozó megigazítva, minden ok.
- ma reggel, épp a szervizbe indultam volna...Kulcs be, rádió elindul, aztán 1 másodperc és se kép, se hang...na szép, mondom...egy tippem volt (folyadékok rendben, tegnap lemostam, mindent ellenőriztem), csekkolni az akksi csatlakozóit...Szerencsére az volt, megigazítottam, indult szépen egyből, a szerviz megtörtént...(Nem vagyok egy autószerelő, örültem, hogy sikerült nagyobb para nélkül megoldani a dolgot)

1 hét múlva kap Llumar fóliát.

km: 172.840.

Azóta pihen a céges parkolóban egy 156 mellett, izgalmakból nekem egy jó időre elég volt...:-)

 

Pénteken megszólalt hátulról a betétek kopottságát jelző surlódó hang. Ma beugrottam Zé-hez egy gyorsszervízre. Ate betéteket kapott az autó, és bár még nem volt vészesen kopott, cseréltük a tárcsákat is, szintén Ate-re.

Km: 230.000

 
>> Szervizzozo145 // Alfa 159 1.9JTDM 16V // 2018-06-15

Akksicsere

 
>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2018-06-17

Sikerult szert tennem egy Blackline felni szettre.
Meg regebben en fujtam oket,kb. 1.5eve

1db 1.5centis pici padkazason kivul hibatlanok voltak. Csak gyongyhaz feher, ami nekem nem felelt meg szoval ujra fujtam.

Vettem melle 2db szinte uj Hankook S1 Evo gumit, meg kettot vadaszok melle, es mehet a kocsira. Brutal lesz.
A felniket nagy szemcses ezustel fujtam, es 3 reteg lakk kerult ra. Tukorsima!