Blog

>> Tuning és extraRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-06-23

Az előző blogban tárgyaltam - többek között - a váltógomb újrabőrözését. A váltógomb kupak (egyes helyeken fedélnek hívják) azonban nagyon csúnya volt, már mikor megvettem a kocsit. Így a bőrözéssel együtt ennek cseréjét is el akartam intézni. Ez egy héttel megcsúszott, de most már az utolsó részlet is a helyére került.

Ui: a fent említett blogban a váltóról készült képeken a váltószoknyát rossz helyre patentoltam, de ezen már a helyes konfiguráció látható.

>> Egyébfrusciante // Alfa 147 1,9 jtdm // 2018-06-24

Mivel a két kocsira összesen csak 5 szett felnim volt(igaz ebből egy szett vas felni..) vettem még egy szettet, h még kevesebb hely legyen itthon és még több cucc a kocsikhoz...
Így most van két 17'es két 16'os és lét 15'ös szettem... Van aki bélyeget én alfa felniket gyűjtök kényszeresen... Meglátok egyet jó árban és nem tudom ott hagyni....

 
>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2018-06-23

Kiválóan működik. 'R' fokozatban csipog egyet hogy jelezze működik, és utána már csak akkor ha közel van valamihez. Minél közelebb van valamihez, annál sűrűbben csipog.

 
>> EseményAlfás Stifi // Alfa 156 Progresion // 2018-06-23

Kapott friss műszakit, sajnos a selenia rally matricát leszedették velem. :(

 
>> SzervizAlfás Stifi // Alfa 156 Progresion // 2018-06-23

Megörgedett, egy felújított darab került bele. Köszi Ferke. Generátor 60.500huf Munkadíj 25.000huf

 

Március 15-én az M3-mason Mezőkövesd magasságában (nem én vezettem, nem voltam ott) a barátunk elmondása szerint elment az erő az autóból, majd egy benzinkúton félre állva már csak nehezen indult be, és irdatlan csörömpölés kíséretében kiírta a hibakódot az aszfaltra, az összes olaj elfolyt... Tréler Zé-hez.

A trélerről levéve annyit láttunk, hogy a karter hosszában végig van repedve. Sajnos mivel váratlan vendégek voltunk, az autó két hétig állt.

Március 31-én lett szétszedve. A hármas hajtókar csapágy megégve, a hajtókar keresztbe tört, hosszában megrepedt, a dugattyú kb. 5 forintos méretű darabokra tört és szétverte a hengerfalat is: Motorcsere.

A megfelelő donor beszerzése azonban nem volt egyszerű feladat. Zé is keresgélt, ígértek neki egy blokkot, ami nagy nehezen május elején odakerült, de valami probléma volt vele. Mi is keresgéltünk a különböző apróhirdetések között, de nem találtunk megfelelőt. Végül május közepén meglett a megfelelő donor blokk! 13-án úgy volt, hogy el tudjuk hozni, de sajnos kiderült, hogy a szelepvezetők is repedtek, cserélni kell. Május 18--án volt a következő időpont, este mi indíthattuk először az új szívvel az autót. Szép, egyenletesen járt, kipufogó nélkül még kicsit hangosan. Összeszerelték a maradékot, majd újra beindítottuk... és néhány perc után elment a kompresszió a 3. hengerben. Feltételeztük, hogy még van olyan szelep, ami nem zár rendesen bemelegedés után. Hengerfej újra le..

További egy hét telt el, mire sikerült megoldani a problémát, és el is hoztuk az autót, egy tökéletes, bejáratós motorral :)

1000 km-nél olajcsere.

 

Mivel ismét vízfogyás problémám volt, és láttam is csepegni kifelé a vizet a (3.) kiegyenlítő tartály aljából, szereztem egy bontott gyári tartályt, kupakkal együtt. Ezt a héten beszereltem, teszteltem kb. 500 km-en, eddig nem fogyott a víz, remélem ezzel nem lesz gond.

km 230.500

 
>> SzervizZselé // Alfa Spider / GTV 2.0 TS 150LE // 2018-06-23

Már tavaly volt egy minimális olajszivárgás az autóból, az idei olajcsere után viszont drasztikusabb lett: naponta egy 45-ös lábnyi folt jelent meg az autó alatt... Mivel van szerelőaknám, először megpróbáltam meghúzni a csavart, de sajnos beigazolódott a félelmem: meg van szakítva a menete.

Az új réz tömítő gyűrű mellé szereztem olyan gumitömítést, ami pontosan felfekszik, az olajat leengedtem, majd még egy erősebb teflon szalaggal körbe tekertem a menet alját. Külön öröm, hogy az olajkartel leeresztő menete gyárilag be van metszve oldalról, így azzal is vigyázni kell, meddig tekered fel a szalagot.

A művelet után 1-2 éjszakát maradt a helyén az autó, alatta egy kartonlappal. Eddig nem jöttek újabb cseppek, remélem ideiglenesen megoldódott a dolog. Zé már megrendelte a menetjavításhoz szükséges apróságokat, a legközelebbi érkezésemkor megcsináljuk rendesen a menetet.

Szerencsére számottevő mennyiség nem fogyott az olajból, de azért még néhányszor ellenőrzöm a szintet.

 
>> Tuning és extravzsiros // Alfa Giulietta 1.6D TCT // 2018-06-23

Megjött a matrica rendszám. A rendszer jól működik, hiszen "csak" másfél hónapot kellett rá várni...

Eleg vacak/béna így is. Mindegy, már így marad.

 
>> Szervizvzsiros // Alfa Giulietta 1.6D TCT // 2018-05-23

Elhajtottak, hogy minden szuper rajta, a németek mindent megcsináltak, majd egy év múlva ugorjak be az éves szervízre... ;)

Hiányzott a csomagtartóból a 12V csatlakozó, azt betetettem Zolival.