Blog
Csere pipa, az agyban nem volt menet már csak nyomokban, köszi G-Burt a segítséget a kiszállást és a cserét, most már minden ok.
Q2 felniszett beszerezve átgumizás után megy a helyére.
Végre minden a helyén, átgumizva, gyári csavarok vissza még 1 futóműállítás és kész.
/ 05-09 /
Bőrápolás és waxolás volt a mai menü.
Olaj cserélve, olajszűrővel.
A légszűrő is kipucolva.
Az 55nek nem igazán van problémája, megy jön :)
303 015 km
...most, hogy minden más elhallgatott, de maradt egy rejtélyes kopogás, némi rángatás, majd Axiál csuklók ellenőrzése illetve kormánymű porvédőinek levétele után világossá vált, hogy összekötők rendben vannak-külsők is, de a kormány mozgatására kopog a kormánymű...rendeltem gyári újat olaszoktól, szállítás folyamatban...Még ez eredeti van benne, majdnem 400ezer km-t bírt, szerintem szép tőle...update...megjött a szerkezet, már csak be kell költözzön a régi helyére...beütemezem, csak most kicsit sok a program, hétvégén selenia rally,2 hétre rá esküvő...hűha...és a nyári felnik még nincsenek lefújva
Új tartályt kapott a JTD :) A régi elrepedt a csőcsatlakozásnál.
Most végre látszik benne a vízszint :)
Amikor 2012-ben hozzám került a járgány, elvittem egy vezérlés cserére. Akkor még nem ismertem ennyire a technikát, rájuk bíztam teljes egészében. Nos, idén azóta eljött a 60E km-es periódus, illetve kezdett állandósodni a vezérlésmódosító zaja. Uccu neki, ha már egy kelet német csodát sikerült majdnem az utolsó csavarig felújítani, csak nem fog ki rajtam az olasz technika :)
Beszereztem tisztességesen amit kell (eredeti, borsos árú vez.módosító, Ina szíj görgőkkel, Dolz vízpumpa, BGA szelepfedél tömítés). A hosszbordás szíj meglepően jó állapotban van, spórolás gyanánt az most visszakerült, de majd később lecserélem a görgőivel.
Ahogy szépen lebontottam a trafósort, gyalázatos kép fogadott. Mint kiderült, azon a bizonyos 5-6 évvel ezelőtti vezérlés cserénél nem cseréltek szelepfedél tömítést, hanem a régit pasztával visszatették. Ennek az lett a következménye, hogy a gyertyák és a pipák mára úsztak az olajban. Szépen kiszedtem mindet, megtakarítottam. Mivel függőlegesen állnak a gyertyák, ezért amikor kivettem, a maradék olaj becsorgott a hengerbe. Első indításnál ezt szép füstfelhő követte, édesapámék jót nevettek a kétségbeesett fejemen :) Szóval tömítőpaszta ide vagy oda, ahová van tömítés, ott cseréljük ki, nem véletlenül gyártják és csak ott használjuk, ahol nagyon muszáj.
A vezérlésmódosító durván bele volt gyógyulva a tengelybe, féltem hogy törés lesz a vége, de szerencsére csak lejött és felkerült az új. A hosszbordás szíjtárcsa is oda volt már, sokszor volt zavaró csikorgó hangja, ezt is cseréltem.
A feszítő görgőnek már bizony volt lógása, de maga a szíj nem volt még rossz állapotban (Dayco). Kicsit bánom, hogy nem ugyanilyet tettem fel, de ez a készlet árban és kedvezménnyel jó áron jött ki és ugyanúgy jó minőség. Kiszereltem a módosító működtető szolenoidot is, kipucoltam és tömítve visszatettem (sajnos gyárilag nincs tömítve!)
Úgyhogy a nagyszervíz letudva és sikerült megspórolni némi munkadíjat. A vas olyan csendben fut, hogy lopakodni is tudok vele :) Aki szeretne megismerkedni a TS vezérlés cserével, annak ajánlom, hogy szerezzen be mindenképp egy vezérműtengely rögzítő szettet (kínából kb 10E Ft) és előtte nézze végig valahol a folyamatot. Na meg persze legyen segítség, egyedül nem érdemes szenvedni.
158 255 km
Már egy éve nálam van, bejelentkeztem olajcserére. Mire végül a próbálkozásaim sorából csere alkalom is lett, belement ~12ezer km az előző olajba. Kicsit bosszantott, mert 10 ezret akartam, de hibátlanul teljesített a kocsi, főleg pályán mentem vele, így ennyi bele kell, hogy férjen. Ezalatt nem fogyott szinte semmi a minőségi löttyből, egy egységgel mutatott kevesebbet a vége felé a visszajelző, ennek örülök. Meg annak is, hogy már-már unalmasan megbízható a kocsi, egy tompított izzót kellett cserélni az 1 év alatt, illetve ahogy korábban írtam elfogyasztotta a gyári önindítót, ezt cseréltük. ű
Most (is) cseréltettem légszűrőt, pollenszűrőt és gázolajszűrőt is, így a tuti. A D.Z. műhely pecsételt a szervizkönyvbe, egész fura érzés, hogy végig vezetett szervizkönyvű kocsim van.
Kértem Zét, hogy nézzen rá a fékekre (még gyári a tárcsa így ~76 ezernél), de azt mondta még sok van bennük. Meglepő, de nem bánom. Elég erős a motorfék, így nem sokat nyomkodom a pedált, no meg nem kínzom városban meg kis távokon, arra ott a Mini :)
Megjártuk most a hosszú hétvégén Bledet, csodálatos a tó, a kocsi ment szépen, suhantunk végig, néha a német autópályán elég gyorsan is, de a fogyi nem ment 7 fölé így megpakolva sem.
Az utcán parkolás nyomaitól eltekintve hibátlan "kis" vas.
A múlt héten voltak történések, ugyanis csütörtök este cserben hagyott a kis drágám. :)
Az út szélén maradtam, sajnos.. A váltóbowden szállt el, viszont ami gázabb volt hogy a kocsi 4esbe maradt. Hívtam havert hogy húzzon el hazáig, nem laktam messze addig tartottam volna a kuplong-ot, ekkor jött a következő gond, a vonószemet nem tudtuk becsavarni, a menete sérült volt.
Szóval megpróbáltam 4esbe elindulni és elmenni egy kb 500m-re lévő parkolóba, meglepően könnyen ment. Majd jött a tréler keresés... Este 9re már otthon is voltam, laza 3 óra hosszát szívtunk a hazajutással.
Hosszú hétvégére utaztam volna vidékre a szüleimhez, szóval szerettem volna minél hamarabb megcsináltatni, ekkor jött a jó Alfás mentalitás és segítőkészség. A facebook csoportban ajánlottak egy szerelőt, akinek trélere is van. A srác péntek reggel jött is a kocsiért majd eltrélerezte magához és vasárnap reggel már mehettem is érte, majd délben le is tudtam menni vidékre. :)
Ennek örömére és hogy ne hisztizzen tovább :) (mostanában kijárt a jóból, ez már a második trélerezésem volt idén) május 1-én öcsémékkel előkaptuk az összes verdát és egész nap autókat takarítottunk, kapott az én kis drágám egy nagy takarítást, polírozással együtt. Remélem egy kicsit visszafogja magát, bár nem sokára olaj csere :P :D
Ja és AlfaCity jövünk!!! :)
0
468