Blog

>> Szervizkrass // Alfa 156 1.8 TS Distinctive // 2017-04-04

Kicsit régebbi a dolog, de most érett meg egy írásra. Képek sajnos most sem készültek...

Tehát, már vétel után nem sokkal feltűnt az olajfogyás. Később az eredmény olyan 1000km-enként 8 deci- 1 liter körüli étvágy lett, ami nem nagyon változott a használat függvényében. Éppen azon a határon van talán, ahol elgondolkodik az ember a javításon - egyébként is úgy hallottam-olvastam, hogy a facelift-es, jobb euro besorolású motorok jobban hajlamosak az olajfogyasztásra. Végül azért zavart annyira a dolog, hogy nekiugorjunk.

A motor szerencsére jó állapotban volt, nem ért semmi váratlan meglepetés, a gyári hónolás is még látszik. Kapott új gyűrűszettet. Ha már le volt véve, akkor a hengerfejet is felújíttattuk: síkolás, új szelepszárszimmering, szelepvezető, teljes tisztítás, szelepek becsiszolva (egyik sem volt meghajolva vagy megégve szerencsére). A régi hajtókarcsapágyak még nem voltak kopottak, egyik-másiknál volt a szélén egy kis elszíneződés, de a gyári réteg nem tűnt el még sehol róla. Lemértünk mindent. Semmi rendellenes kopás nincs sehol. Azért kicseréltük a hajtókarcsapágyat is, biztos ami biztos. Ezeken kívül a kötelező dolgok is mind cserélve lettek, pl. hengerfejtömítés, szívó-, kipufogósor tömítés, stb. Igyekeztünk mindenből jó minőségű alkatrészt használni (Goetze, Elring, Glyco stb.).

Az elmúlt év tapasztalata alapján megérte a művelet: ha akarnám menne rátöltés nélkül a 10000km csereperiódus. Végül töltöttem rá kb. fél litert a ciklus közben, így nem ment fél töltés alá a nívó. Plusz egy tapasztalat: óriási szerencséje a motornak, hogy az előző tulaj (bár eladásnál nem említette, csak utána ...) tudott az olajfogyasztásról és oda is figyelt a dologra.

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-05-01

A vezérlés és a relé bekerült a helyére, majd sikerült a vezetéket átvezetni a kesztyűtartóhoz.
Gyors teszt: minden működik.
Már csak össze kell rakni az autót.
A rádióval megküzdöttem, de nyertem :-)

Az eredmény:
- gombra zár, egyet villant az index,
- másik gombra nyit, kettőt villant az index,
- a harmadik gomb kb. 2 mp-es nyomására nyit a csomagtartó, villant az index.

Már csak a másik kulcs helyett is venni kell egy régebbit.

 
>> Tuning és extraotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2018-04-14

Újra fényezés után felkerült az új hűtőmaszk,
köszönet érte CseBalinak, akitől kaptam :)

egy kis segédlet az első lökhárító megbontásához
https://www.youtube.com/watch?v=Vu2bUBXMYy8

 
>> SzervizCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2018-05-01

Csak érdekesség képpen felteszem mert sokan nem tudják. Mivel tegnap kicseréltem az enyémet igy most van kettő ami egy kis odafigyeléssel felujítjató és használható. Ma szét kaptam hogy megnézzem mulyen a belseje mert gindoltam kitisztítom, bezsírozom. Csak éppenséggel azt felejtettem el hogy nem árt egy vödör vagy egy edény felett szétszedni mert a kis golyók nagyon fürgék és hát így is lett. Szét pattintottam aztán ahány golyó annyi fele szaladt 😁 végül 3-om darabot nem sikerült még megtalálnom, de majd keresem. Szoval ha esetleg így is kell valakinek akkor szoljon ingyen viheti 😉

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-04-30

A múltkor kiderült, hogy a gyári helyére nem fér be.
Ha már a műszerfalba kerül, akkor ki lehet használni minden extrát:
- villogó irányjelző
- csomagtartó nyitás
Első lépésként visszaforrasztottam a múltkor kiszedett relét.
Miután nem fértem hozzá a központi zár vezérlőjéhez, az A oszlopban csatlakoztam rá a két nyitó szálra (fehér és kék). Vigyázni kell, mert több kék is van. A lámpában lévő csatlakozóhoz ki lehet mérni, ha az ember egy gombostűt szúr a vezetékbe. Aztán lehet vágni. Mellesleg kidobtam az eredeti vezérlőt.
Aztán - feleslegesen - szétkaptam a középkonzolt, mert a vészvillogóra akartam rácsatlakozni. Nos oda nem lehet, mert csak jelet ad a relének.
A kapcsolási rajzot tanulmányozva megkerestem a szükséges lábakat. A 12Voltot és a testet is innen vettem, a lámpákra meg direktbe kötöttem. A relé lábainak a tövére forrasztottam a vezetékeket, így kb 1,5 mm-t nem lehet e helyére tolni, de érintkezik így is.
Már csak egy relét kellett felrakni a vezérlőre, mert a csomagtartó kimenet nincs relézve. Nem akarok bajt.
Beraktam, működik :-)
Még a csomagtartó kapcsolóra kell átvinni a kábelt és összerakni a műszerfalat.
Már látni a fényt az alagút végén.

 
>> SzervizCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2018-04-30

A múlthét hétvégére tervezett csere egy hetet csúszott. Eljött az idő hogy kicseréljem a lengéseket elöl, hátul. Mostanában elég ingatag lett a paripa így gyors átvizsgálás után össze állt a lista. Az elsőket tudtam hogy lassan csere mert már a műszakin is határ eseten ment át. Ma át mentem Tomi barátom szervizébe és röpke 2 óra alatt meg is voltunk mindennel 🙂 A végén miközben felkerültek a nyári kerekek észre vettem, hogy az egyik kerékben egy szép nagy vasdarab ékelődött be a gumiba. Nosza, Tomi kikapta és hipp hopp meg is javította 👍
Haza fele hibátlan volt minden. Végre vissza kaptam a feszes futóművet és a kanyar sebességet 😁 Az új toronycsapágynak köszönhető fantasztikus lett a kormányzás, hihetetlen mód reagál minden mozdulatra 😁

Amik cserélve lettek:
- Első legéscsillapítók, Monroe
- Torony szilent, Birth
- Torony csapágy, Birth
- Hátsó lengéscsillapítók, Monroe
- Hátsó rugók, KYB
- Fel kerültek a nyári kerekek is
Km: 306258

Költségek: 38000 HUF

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2018-04-30

Nem sokkal a miskolci túra után elköszönt a jobb tompított is. Sebaj, múltkor vettem egy marékkal, volt cseredarab. S ha már úgyis bontottam (bezzeg a másik oldalon nem kell), kicseréltem a korábban kiégett helyzetjelzőt is. Vissszacsomagoltam a lámpát, ráadtam a gyújtást, elfordítottam a kapcsolót - és semmi. Az utolsó darab H6W a feneketlen kesztyűtartóban rossz volt. Szakadt izzószállal vettem. Azt nem is tudom mire vélni, hogy éppen a rossz izzó volt az utolsó a dobozban. Most el kéne mennem egy újabb dobozért, mert persze a Tesco/Auchan/Interspar szentháromság nem tartja a H6W-t, na de mikor? ...

Apa ökölbe szorult nyúltagya vagyok.

 
>> Eseményvzsiros // Alfa 159 1.9 JTD Sportwagon // 2018-04-30

2018 áprilisában megváltunk tőle. Remélem az új tulajdonosa is örömmel fogja használni még sokáig. Meg is rendeltünk egy 2016-os Giuliettát, ami 2-3 évre lesz a társunk, terveink szerint, mert aztán megvesszük majd a Giuliát.

 
>> Tuning és extraSettantacinque // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20V M-JET // 2018-04-18

Színazonos, gyári küszöbspoilert kapott :)

 

Vadiúj gyári alkatrészeket kapott.
Lógott az alsó motorvédő, kapott újat.
Csörög az olajpumpa lánca, nagyon idegesít, kapott új olajpumpát.
Rohadnak az olajhűtőre menő olajcsövek, sajnos már csak az egyiket lehet kapni, abból kapott újat.
Ami nem gyári, de cserélve lesz: generátor szabadonfutó, főtengely jeladó a későbbi lerobbanások megelőzése érdekében, olaj/szűrő, szíjak, kormány gömbfejek és axiál csuklók, vadiúj klímakompresszor.
Klíma is töltve lett természetesen. A munkák nagyrészét Csöri végezte :-)
Km óra állás: 275500