Blog

>> Tuning és extrafrusciante // Alfa 147 1,9 jtdm // 2018-04-28

Végre elkészültek az első ülések. Romjaikból lettek feltámasztva ugyan, de ez már nem látszik rajtuk... Röpke 11 nap és csekély pénz(148.000) ellenében újra gyönyörűek. Így a belső szépítkezést egy időre lezárjuk. Selénia Rally után megyünk küszöb cserére és teli fényre... Szóval a nyárnak már elvileg rozsdamentesen, és kívül-belül megszépülve fogjuk kezdeni

 
>> Egyébpsychoati // Alfa 159 1.9 JTDM 16V SW // 2018-04-20

Kb 80-al haladtam és amikor kicsit gyorsítani akartam, mindenféle előjel nélkül az autó nem akart gyorsulni. Nem vészüzembe kapcsolt, csak erőtlen volt és a hangja olyan mint akinek szorulása van. Semmi hibát nem mutatott, lámpát nem gyújtott. Félreálltam, benéztem a motortérbe hátha látok valami rendelleneset. Kicsit darabosabbnak tűnő alapjáraton kívül semmi. Akkor reboot aztán elszámolok háromig azt jó lesz. Hát nem lett jó. Alig indult be és azt is csak gázadásra. Dobott hibát is. Természetesen nem volt nálam semmi amivel megnézhettem volna. Munkahelyig elevickéltem, javulás nuku. Letámasztottam, ott hagytam.

UPDATE1
Másnap visszatértem nagy erőkkel - MES, szerszámok és hatalmas önbizalom. Hibakód: P0016. Ok hiba töröl, autó indít. Abban a pillanatban vissza is jött, és az autó nem indul. Röffen egyet majd le is áll. Addig jutottam, hogy jó esetben csak a vezérműtengely érzékelő hibás. Amikor lehúztam a csatit akkor sikerült gázadással beröffenteni. ...megrendelem az érzékelőt.

UPDATE2
A szenzort még vasárnap megrendeltem, viszont volt egy kis galiba (nem volt az a típus már raktáron és másik típust kellett választani - itt napok teltek el mire sikerült a végére járni) de végül postáztak egyet. Na az máig nem ért ide (2018.04.27). Gondoltam bontóból veszek addig egyet, jó lesz az is addig amíg nem érkezik meg az új. Az alfadepo-s srácoknál volt is. Elugrottam érte, majd beépít és teszt. Sokat nem ért a mutatvány. Annyit, hogy összedugott csatival is sikerült beindítani hidegen, de a P0016-ot beírta. Felhívtam D.Z.-t egy kis hozzáértő szaktanácsért meg időpont kérésért. Megnyugtatott, hogy nagyobb baj is lehet, mint amire én gondoltam. Titokban abban reménykedem, hogy a bontott érzékelő is romlott volt.

UPDATE3
Megérkezett az új szenzor (2018.05.03), be is építettem, de semmi változás. A jövő héten megy szervzbe.

UPDATE4
2018.05.08. D.Z.-hez leadva az autó.

UPDATE5
2018.05.24. Elhoztam az autót! HURRÁ! :-)
Nos az eredeti hiba diagnosztizálása és javítása gyorsan megtörtént. A hibát a vezérlés okozta. Az lett a döntés, hogy akkor kapjon új komplett gyári vezérlést. Nem tudtam volna nyugodt maradni ha nem komplett csere történik.
Ekkor jött a csúcsötlet. Ha már úgyis csáposon van az autó, akkor nézzék már meg a turbót hátha csökket a tengely kottyanása. Hát nem csökkent. Turbó le, felújítás. Ez megnövelte kicsit a szervízben töltött időt, és alig észrevehetően a költségeket is :-D . Utólag kiderült, hogy majdnem sikerült kinyírni a turbót, a lapát már belemart a házba. Mázlista vagyok! És akkor már olaj, olajszűrő levegőszűrő csere.
Km: 310950

 
>> Szervizforrasr // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2018-04-27

Első gátlókat cseréltem Kayabákra, visszakapta a régi rugókat, amivel nem SUV-s a kiállása. Kayaba RC1140 a kayaba katalógusban tévesen van megadva a 2,4jtd 10v manuálra, ugyanezt hozza a 3,0v6aut-ra is...hát magas is volt, egy év alatt sem érte el a normális szintet így mentek vissza régiek rozsdamentesítés meg festés(2k). Ha már így alakult rendbe tettem a gátlók villáit is. Bekerültek a gyári (OE) felső lengőkarok is. Jobb első kopogott, gondoltam a bal sem lehet már túl jó, de meglepően jó állapotban maradt. Mindegy ha már készleten volt új ment be az is.

>> Tuning és extraGulyas001 // Alfa 156 Sportwagon GQ edition // 2018-04-27

Eljött a várva várt pillanat,megtörtént a fényezés kijavítása. Mikor megvettem a kocsit ez is része volt néhány nagyobb projektnek, végül ez valósult meg majdnem utoljára, de nem bántam meg, hogy eddig vártam vele. A felnik fényezése után egyértelmű volt, hogy Bányai Sanyihoz viszem az autót fényezés korrekcióra, hibátlan lett, mint szalon korában :) Végül négy elemet kellett fújni, és egy telipolirt alkalmazni így most az egész autó mondhatni karcmentes, eltűntek az elején lévő kőfelverődések, valamint felkerült a lökösre csak a rendszám, doboz meg keret nélkül. Pluszba még egy kicsit a lámpaburába is bele kellett menni, mert nem volt hibátlanul polirozva még tavaly egy szélvédősnél. Kaptam Sanyitól matricát, természetesen az is felkerült ;) Gyönyörű a kocsi orra, csillog villog a metál fényezés, vonza a tekintetet :) Hazafele jövet beugrottam egy haverommal még almádiba, ahol láttam egy "kiváló" parkolóhelyet néztem is, hogy de hülyék az emberek, hogy nem oda állnak full árnyék van alatta. Két órát töltöttem ott majd mikor megláttam mit művelt a fa az autóval, kb fél milliméter vastagon állt rajta a virágpor meg kis apró sárga ragacsos virágok, lehet azok az emberek akik inkább a napon álltak nem is voltak olyan hülyék.. Úgy hogy a fotózás elmaradt, igazán jó képem nincs a kocsiról,(pótolom) majd hétvégén lemosom, addigra megjön a wax is azzal is lekezelem aztán csilloghat.

Megérkezett a wax, végül egy Angel wax nevű terméket választottam, nagyon könnyű vele dolgozni, felvinni is és a felesleget is könnyedén le lehet törölni mikroszálassal. Kíváncsi vagyok hosszabb távon milyen lesz. Az még tökre tetszett a waxba, hogy az egész autónak rendesen illata lett, persze ez nem szempont, de nagyon bírom hogy elmegyek mellette és érzem a wax illatát:D

 

Egy sima időszakos karbantartásnak indult aztán lett belőle egy nagyon nagy szerviz hiába az idő nem múlik el nyomtalanul egy 7 éves autón...
A fék kopottságával tisztában voltam de az autó alatt megjelent pár rózsaszínes csepp nem sok jót sejtetett. A vízhűtőm megadta magát a jobb alsó sarkánál szivárgásnak indult az édeskés „nedü” .
Kicsit tartottam a cserétől de beszereztem egy service manualt és annak segítségével már könnyen ment minden még a lökhárító leszerelés is....
A BMC légszűrőm is tisztításra szorult illetve kiderült, hogy a Multiair modulnak van egy külön finomszitás olajszűrője melynek a cseréjével meghosszabbítható az élettartama.
A teljes fékrendzer friss olajat kapott egy vákuumos leszívónak köszönhetően.
Szerencsére amióta megvan az új garázsom azóta itthon végzem a javításokat, karbantartásokat és az évek alatt beszerzett szerszámoknak is hasznát veszem.
Beszereltem még egy rugalmas hálós tartót a „kardánbox” oldalára pont elfér benne egy telefon.
Most már saját pecsét kerül a szervizkönyvbe is illetve felkerültek a nyári kerekek no meg bogároldós cucc váltotta a téli fagyállót.
Amik most cserélve lettek az autón felsorolás jelleggel:
-Olaj: Selénia Star P.E. 5W-40
-Olajszűrő: Sofima S5043 PE
-Gyertya: NGK IKR9J8
-Multiair szűrő: Gyári 55238665
-Pollenszűrő: Orione Carbon
-Féktárcsa: Brembo Xtra Series 09.9365.2X és 08.9364.2X
-Fékbetét: Brembo P 23 134 és P 23 152
- Fék szerlő klt.: Quick Brake 109-1694
- Fékolaj: Tutela Top Dot 4
- Fagyálló : Tutela Paraflu Up
- Vízhűtő: Gyári 50514472
Km óra állás: 81600

>> SzervizHardy // Alfa 159 Fekete Párduc 2.0 Novitec // 2018-04-26

Mióta megvettem nem volt jó. Sajnos Piritu leamortizálta :-) Le volt törve a pöcök az elején meg a csillapító fogaskerék is. Újonnan horror az ára. Így nem vettem. Főleg hogy nem is használtam mert szemüveg nem fér el benne. Így úgy volt ahogy vettem. Papírral kiékelve. Bontottan néha van de ebben a színben lehetetlen találni. Most viszont találtam egy világosat szinte ingyen. Így megvettem lesz ami lesz. Szétvágtam és a kettőből csináltam egyet. Most végre minden jó.

 
>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-04-26

Általános gyújtáskimaradás a kettes hengersoron (2-4-6os hengerekben), de nem mindig és nem mindenhol. Gyertyák jók, trafók is ki lettek mérve. Egy kilazult testkábelt találtam, megpucoltam, meghúztam. A hiba továbbra is fennáll. Hibakódok:
P1670
P0018
P0300
P0302
P0304
P0306

>> SzervizLaciferi // Alfa 146 Ti 2.0 16V // 2018-04-26

Sziasztok!

Úgy döntöttem megpróbálom sorokba szedni végtelen örömöm, mivel végre lezárult egyenlőre egy hosszadalmas projekt ami még tavaly indult... :)

Amikor megvettem Alfit 2016. december 31-én, akkor még nem sejtettem milyen meglepetést fog tartalmazni a kipufogó rendszer a kocsi alatt... Nos a középső dob lukas volt több helyen is, aztán a hátsó sport dobnak nevezett valami az csörgött-csattogott, oltári hangos volt, a katalizátor helyett egy kibelezett univerzális Bosal katalizátor maradvány árválkodott... Elkezdődött hát a rendbe tétel...

Először is vásároltam egy piacvezető autóalkatrész áruházban egy ASSO (olasz) gyártmányú utángyártott dobot ami tartalmaz egy katalizátor utáni tompitót, középdobot és egy végdobot króm véggel, piaci ára 75 000 forint, beszereztem mellé egy kedves Cartárstól egy tűrhető állapotú gyári bontott katalizátort is, hogy azért átmenetileg legyen benne valami.

Nos elvittem egy sajnos sufni szakihoz, mint kiderült az autót. Hát valahogy felkinlódtuk a rendszert , lett amilyen lett. Na és elkezdődött a probléma, hogy az autó bizony nem úgy megy ahogy neki kéne, kicsit meg lett fogva...

Ránézésre nem is volt komolyabb probléma...

NA de ezek után elkezdett elől a motornál füstölni az autó de nagyon, hát elvittem egy Alfás és kipufogó szervizeshez, aki megmondta szar a leömlőm és a mögötte lévő tömités...Rendeltem Trencsikéktől egy bontott leömlőt, ami jónak is bizonyult egészen a felrakásig, amikor is kiderült az is repedt... Nos ezt megjavittattam kb 10 ezer forintért, aztán legyártattam egy kipufogó tömitést Fóton egy öreg tömités guruval potom 8 ezerért... Na felment a helyére, jó lett, pöpec meg minden, de az autó csak nem úgy megy, mint a rendszer felrakás előtt....

Nos akkor gondoltam egyet, hogy elmegyek Vácon egy jó kipufogóshoz, Florek Tibihez, megkérdezem mi a bibi, meg csináltatok egy sport dobot hátra kis szolid hangzással nem bömbölőset... Mondta ő is ránézésre az ASSO dobok rendben vannak, lehet a végdob lesz a ludas, mivel abban van fojtás, igy az foghatja legjobban, mondom próbáljuk meg. Csinált egy gyönyörű sport dobot (potom 50 ezerért) szép króm véggel, nagyon szépen szólt, de a kocsi csak nem ment rendesen, bár már egy fokkal jobban, na ezek után megbeszéltük , hogy ha összejön a pénzem rá akkor visszamegyek és meg lesz csinálva rendesen, csak a közép dobot hagyjuk meg....


Nos tegnap végre eljutottam Tibihez újra, beszereztem egy új flexi csövet, egy új univerzális katalizátort a bontott helyére, plusz egy jó kis Bosal tömitést a leömlők találkozásához is. Izgatottam hagytam ott Alfit és nem csalódtam az eredmény csodás lett.... Újabb 50 ezrem bánta, de megérte, végre jó az autóm :)

Ezúttal kaptam egy egyedi leömlő csövet, be lett épitve a flexi cső és a katalizátor, valamint ki lett szedve a régi katalizátor+első hangtompitó kombó és egy szép csővel pótolva... Nos utóbb kiderült a hangtompitó dob volt a ludas, nagyon igénytelenül tuszkolták tele fojtó anyaggal, ami sajnos az autó fulldoklását idézte elő... Miután meg lett csinálva,újra vidám hangon gurgulázik a kis Kékem, minden egyes gázfröccs öröm neki és nekem is :) A kipufogóst maximálisan ajánlani tudom mindenkinek!

Költségeim tételesen:

-Bontott katalizátor+szerelés 20 ezer
-ASSO 3 dobos rendszer+felrakás 80 ezer
-Leömlő+tömités vásárlás, javitás, felszerelés 30 ezer
-Egyedi hátsó dob elkészitése 50 ezer
-Katalizátor, flexi cső, tömités csere+ munkadij 50 ezer

Tehát elmondható, hogy másfél évnyi szenvedés és cca. 230 ezer forint elköltése után végre olyan a rendszer amilyennek kell lennie :)

 

fél napot sem bírt ki a klíma "javítás"
immáron a harmadik helyre vittem el a hiba elhárítása végett, ahol a klímaszivattyú meghajtására gyanakodtak, s várni kellett a csápos emelő felszabadulására, s amikor helyet adva hátratolattam elképesztő füst és gumiszag jött a motortérből
Azonnal állj.
A főtengely torziós rezgéscsillapító szíjtárcsája (TVD) adta meg magát
Azonnali döntés egy motorfordulatot sem addig amíg a szíjtárcsa kicserélésre nem kerül.
Utána olvastam, hogy mit ajánlanak csereperiódusnak, hát meglepődtem (http://www.unixauto.hu/Dok/Szerviz_Info/TB_039_E11_TVDs.pdf), mert ezt eddig egy szerelő sem említette nekem.

 
>> EgyébmaseRomeo // Alfa 159 1,75 TBi // 2018-04-25

Sajnos egy kőfelverődés miatt elrepedt az első szélvédőm...
kb. 1,5 hétig jártam vele, kicsit tovább repedt, de ma kicserélték, szerencsére a keretet nem kellett cserélni, így "csak" a szélvédőt és a munkadíjat kellett fizetnem...