Blog

>> AutóápolásAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2018-05-08

Utoljára tavaly nyáron kapták meg a kellő törődést az ülések. Már nagyon ideje volt ismételni. Mivel azóta elköltöztem, hely hiányában nem én álltam neki, hanem profira bíztam az egészet. Az ár nagytakarítással együtt értendő.

 

Hosszas mérlegelés után felrakattam. Nekem nagyon tetszik a gyári szürke tükörházzal és szürke ködlámpa kerettel. :-)

 
>> Eseményvzsiros // Alfa Giulietta 1.6D TCT // 2018-05-09

Hosszas gondolkodás után, a pénzügyileg megfizethetőt választottuk (pedig én Giuliát akartam... :D) . Évi választott típust, lányunk választotta a színt.
Németből hozattuk be az ismerős dealerrel. Első körben igen jó választásnak tűnik. 25000 km van benne, 2016.03 havi, és új szaga van a kocsinak :).

Hamarosan jönnek a képek róla.

 
>> EgyébCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2018-05-10

A minap hoztak hozzánk ilyet a boltba. Gondoltam el fér a csomagtartóban mert hasznos lehet. Így vettem egy szettet 😁
Ára: 400Huf 😁

>> Szervizkrisz.v // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2018-04-29

Első fékbetétek cseréje Textar gyártmányra.
223500km

 
>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2018-05-13

Soros műszaki vizsgához már szükséges lett az első féktárcsa+fékbetétek cseréje, illetve a jobb hátsó rendszámtábla világítást kellett rendbe tenni.

Mivel időszerű volt, egyben megtörtént a motorolaj+szűrők cseréje is.

Sor került még a szervóolaj cseréjére pusztán elővigyázatosságból (két évvel korábban bontott kormánymű került bele), csomagtérfedél zár állításra, meghajtó szíjak és fékfolyadék ellenőrzésére, és a tolatóradar javítására (szakadt vezeték).

- Motorolaj (XADO 5W-40 SM/CF)
- Olajszűrő (Mann HU6007X*AN)
- Levegőszűrő (Sofima S 7606 A SOF *GD)
- Féktárcsa (első, ATE 24.0128-0192.1)
- Fékbetét (első, ATE 13.0460-7211.29

Km óraállás: 112693

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-05-10

Szóval, indul a szopóroller. Kezdődött a törött kiegyenlítővel, amit cseréltem, de azóta sem jó az autó. A hibakódok maradtak, a 2-es hengersoron csak néha van gyújtás, hosszabb állás után indításkor, illetve 3000-es fordulattól kopogás. Az alacsony üzemanyagnyomás is maradt. Amiket eddig csináltam:
MES-el néztem élőadatot üzemanyagnyomásra. Az van, viszont hullámzik kicsit, néha beesik a kért mennyiség alá. Az üzemanyagszivattyú kapcsol, relét is cseréltem, biztosíték is jó. Minden kapcsol, kap áramot, minden elektromos csatlakozás tisztítva. Egy hibát találtam, a benzingőz elzáró szelep egyik szára le volt törve, amit valaki egyszer már ragasztással próbált orvosolni. Rendeltem új gyárit, pont 19€-ért.
Leszedtem a szívósort, kibontottam a kábelköteget a kiegyenlítő környékén, semmi szemmel látható nincs a vezetékeken.
A vezérlésmódosító mágnesszelepe jó, a jeladó adja a jelet.
Ami gyanús az egész dologban, hogy minden egy hengersoron történik. A MES szerint a két szívóoldali szögjeladó ad jelet, a két kipufogót meg fixen elfokolta végállásba (0 és 12 fok).
Valami elektromos anomáliára gyanakodnék, de már nem tudom, hogy merre keressem. Az ECU csatlakozóját is megpucoltam. Hó végére bejelentettem szervízbe, addig ami tőlem telik, azt megteszem. Most felcseréltem a két oldali gyertyákat és trafókat (amikből pont 3 fajta van az autóban), de még a szívósort nem raktam vissza, illetve a benzingőz elzáró szelep sem érkezett meg.
Szóval meglátjuk, hogy mi lesz a vége. Valószínűleg egy zsíros kis számla. Amíg megérkezik az új szelep, addig én is ragasztottam.

- Hátsó lengéscsillapítók cseréje (Bilstein B4)

133 500 km

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-05-09

Megjött a piros váltógomb. Nagyon jól néz ki, hibátlan. Gyorsan felpattintottam.

update 2018.05.09.
Levágtam a szoknyát tartó műanyag felső peremét. Most már nincs fekete csík a szoknya és a gomb között. Tetszik.

update 2018.05.12.
Most meg az alumínium nem tetszik a gomb és a szoknya közt. Valahogy arra kellene felerősíteni a szoknyát vagy pirosra kellene festeni. Majd kitalálom.

 

Cseréltünk olajat, szűrőket. Gázolajszűrőt most nem. Az olajszivárgás is meg lett szüntetve a szelepfedélnél, viszont cserébe a kiegyenlítő tartály felső kifolyása visszatért :)

Felkerültek a nyári papucsok is, nem üt nem ráz, nagyon szuper!